Vad fick dig att le idag?

Jag tvingades skriva på att vi inte exporterar saker till någon på japanska myndigheters sanktionslista. https://www.meti.go.jp/policy/anpo/20220310-2.pdf
Först på listan "Al Qa'ida/Islamic Army, also known as ・Al Qaeda・Islamic Salvation Foundation・The Base・The Group for the Preservation of the Holy Sites・The Islamic Army for the Liberation of Holy Places・The World Islamic Front for Jihad against Jews and Crusaders・Usama Bin Laden Network・Usama Bin Laden Organisation"
Läste hastigt genom listan.
Det mesta verkade vara Iran, Nordkorea, Pakistan men även Israel var med.

Ibland sitter det fast..
(youtube @ vevaxel)

Screenshot-20220729-192120-You-Tube.jpg

Hjälten som drog iväg med sin hoj som säkert sög i sig 1 liter motorolja milen..såg ut som en militär rökläggare.

Helt solo på gymmet idag, kändes jäkligt märkligt.
Ett tag var jag sugen på att vråla rakt ut och kasta hantlar på golvet men jag höll mig dessvärre... ?

Min gamla Kwack startade efter en liten dos startgas och 10-15 kickar. Inte illa med tanke på att den stått oanvänd i garaget, med gammal bensin i tanken, de senaste fyra åren.
Jag gjorde dock rent förgasarna i höstas då de beckat igen totalt, så lite underhåll har jag väl ändå gjort.

Sista besiktningen någonsin bokad på onsdag. Håller tummarna för att ljudnivån är godkänd, annars bör det inte vara några problem att få igenom den.

Här om dagen när jag satt i bilen på E10 runt Svappavara får jag se en skylt för badplats.
Kl 20, kanske 15 grader i luften, semestern är över och mitt inne i skogen är det garanterat helt tomt så att jag kan tvätta av mig lite i naturen tänkte jag...
Visade sig vara 2 km från vägen och när jag väl kommer fram är det en hel liten campingplats där och jag inser att tvätta sig i sjön framför husvagnsfamiljerna är nog högst olämpligt även i däromkring.

Så kommer en äldre man gående och hälsar, jag inser att han nog är föreståndare och förklarar varför jag bara råkat komma dit av misstag.
Gubben pekar på en byggnad och säger, gå in och duscha där. Jag frågar vad han vill ha för det och får svaret: - Nej inte ska jag ha nåt för de, har man jobbat så har man jobbat.

Jag har inte ens nämnt att jag jobbat men klädseln skvallrade väl om den saken. Och helt logiskt var det väl inte att man skulle få duscha gratis bara för att man jobbat men lite av den gästfrihet man inte sett på många år finns tydligen kvar i de djupa norrländska skogarna och det gör en lite glad.

Last edited:
Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...