Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hade en äldre kollega som kunde häva ur sig vad som helst utan insikt.

O.s.v.. vissa överlever allt.

En mig närstående person jobbade i kassan på en butik och sa till en liten flicka "Jaha, är du ute och handlar med mormor" varpå "tanten" bakom sa, nej med sin mamma....

När mina barn var små skulle dom köpa festis och chokladboll på ett kafé och frågade mig högt och tydligt "ska vi ge pengarna till tanten"

Tanten var en mycket välsminkad hipp barista i 30 års åldern som blev förbannad och skällde på mig för att mina barn kallade henne tant, varpå jag förklarade att hon var äldre än barnens föräldrar, så i barnens ögon var hon en tant...
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Åh på tal om tant ja, så har jag ett oskyldigt barnaminne från när jag var liten, typ 7-8 år (?). (Morsan har berättat detta för mig, så inte mitt minne då)

Var i stan med mamma o vi skulle in o hälsa på i pappas affär, där det jobbade bl.a. en blond ung tjej i 18-års åldern sådär.
Jag var förtjust i henne o gick fram till en av de äldre damerna som också jobbade där:
- Hej, var är den söta flickan?
- Hej, det är väl mig du menar då? *varmt leende mot lilla mig*
- Du? Du är ju ful.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Åh på tal om tant ja, så har jag ett oskyldigt barnaminne från när jag var liten, typ 7-8 år (?). (Morsan har berättat detta för mig, så inte mitt minne då)

Var i stan med mamma o vi skulle in o hälsa på i pappas affär, där det jobbade bl.a. en blond ung tjej i 18-års åldern sådär.
Jag var förtjust i henne o gick fram till en av de äldre damerna som också jobbade där:
- Hej, var är den söta flickan?
- Hej, det är väl mig du menar då? *varmt leende mot lilla mig*
- Du? Du är ju ful.
Mördare
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det här med barn minnen påminner mig om min mor berättade för mej om ett julbord, då min mor var o hämtade mat åt mej ca 5 år så hoppade jag tydligen upp i stolen o vrålade rakt ut, ta i alla faten ungefär. Min mor var tydligen illröd i ansiktet när hon kom med tallriken.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fick titta in i garaget hos en bekant och där stod en Bimota SR6. :kär
Coolaste jag sett på länge. :tummenupp
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag kom ifatt en kille på en MT10 SP en bit nordöst om Lapplands-Väsby idag. Han hade uppenbarligen inte förstått vad man har backspeglar till och vägen var ganska smal så jag fastnade bakom någon kilometer. Han nyttjade hela vägbredden så jag studerade hans körteknik. Det som fick mig att le var att han var väldigt noga med att flytta sin vikt på sadeln inför varje kurva.
Det såg lite roligt ut med tanke på bristen på hastighet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag såg någon YouTube där dom stålkule-peenade något, varje gång dom öppnade dörren och tog ut material så spreds stålkulor över golvet.

Dom körde runt med en maskin med en plockmagnet mellan jobben och samlade upp dom, men hade även räfflade gummimattor för att förhindra att dom spreds.

Likafullt var det en gubbe som halkade i videon :hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Behöver inte hörapparat. ? Har nu papper på det från audionom.

Det är tydligen bara min omgivning som är sjusärdeles undermålig på att artikulera och tala långsamt. Nu ska jag dansa jag-hade-rätt-dansen inför min familj.

(@SJP Nu är polisskolan närmare. ? )
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Behöver inte hörapparat. ? Har nu papper på det från audionom.

Det är tydligen bara min omgivning som är sjusärdeles undermålig på att artikulera och tala långsamt. Nu ska jag dansa jag-hade-rätt-dansen inför min familj.

(@SJP Nu är polisskolan närmare. ? )

Jag har selektiv hörsel, säger någon "här har du en Öl" så hör jag det, men säger någon "Nu är det dags att städa" så blir det bara ett långt utdraget PIIIIIIIIIIIIIIIIIIP i öronen
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag fångade en hest i dag!

Jag var på väg hem när jag i ögonvrån såg en häst på fel sida stängslet utmed vägen, så jag drog en U-sväng och stannade.

Det är en typisk 110 väg där det står 80 på skyltarna, och ganska vältrafikerat (det var precis när folk var på väg hem från jobbet), och hästfan var på väg att hoppa över diket och gå upp på vägen.

Men jag lyckades fösa tillbaka den mot hagen, men hade ingen möjlighet att få in den, så där gick jag och hästen och blängde på varandra, jag klappade den några gånger och försökte få den att gå dit jag ville, men det gick icket.

I min hast att stoppa hästen från att springa upp på vägen glömde jag telefonen i bilen.

Men någon i en av dom hundra bilar som körde förbi kände hästens ägare och ringde honom, så han kom ut efter en halvtimma och med gemensamma krafter och en hink havre så lyckades vi få hästen in i hagen igen.

Jag log för att det hade kunnat gå jäkligt illa med en häst på vägen i rusning,
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kontorsdag. Vanligtvis är det ju inte skäl att le överhuvudtaget, men tog hojen idag, och där var onödigt mycket bilar på väg in i gyttret som vanligt, och det gör mig alltid sådär mysigt skadeglad att köra förbi bilköerna. Extra glad när den polisbil var en av de jag passade på banketten.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Satte nytt personbästa på bana i dag sjukt nöjd endast 2,7 sekunder efter snabbaste tid någonsin på banan?
















Gocart alltså?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top