Plötsligt angrepp av massor av vårenergi.
Knallade över till garaget och plockade fram gixxern och plockade av lite kåpor, prostartade med nödbatterihjälp och lät den gå ordentligt varm, stängde av och satte på batteriladdare.
Knallade över till skåpbilen och plockade av framhjulet för att titta på den där krängningshämmaren de klagade på senaste besiktningen. Jahaja, den ser lite ledsen ut. Ena kulleden har hoppat ur, och den andra är fastrostad.

:
Beställa ett par nya, passa på att byta på andra sidan när jag ändå är i farten. Muttrarna ser ganska bruna ut, så får väl ta och såga bort det gamla staget när delarna kommer.
Tillbaka till gixxern och teststarta från batteriet i hojen, och det gick igång så snällt. Stängde av och lämnade hojen på laddning tills morgondagen då jag ska kränga däck nå in i helvete.
Bakdäcket på gixxern blev ett nöddäck när jag fick punka på väg till servicen sist, så ett lite sådär sporttouringdäck, ligger ett färskt sportdäck i garaget och väntar på att krängas på.
Sporttouringdäcket ska jag klämma på min shiver istället, som har en rejäl touringplatta på det som sitter på nu. Samtidigt ska jag se om jag kan identifiera något strul med bakre abs-givaren. Om inte får jag beställa en ny och byta.
Hemska mängder energi!