Vad fick dig att le idag?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R

Opererade bort pilonoidcysta tror jag det heter, inåtväxande hårsäckar i ryggslutet.
Om det var de du undrade. Trodde det var dags att återgå till jobbet efter helgen men... Slutade med blodbad i bilsätet och ett blodspår in på akuten. :fakta
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Opererade bort pilonoidcysta tror jag det heter, inåtväxande hårsäckar i ryggslutet.
Om det var de du undrade. Trodde det var dags att återgå till jobbet efter helgen men... Slutade med blodbad i bilsätet och ett blodspår in på akuten. :fakta

Japp fistelgång brukar det bli efter ett tag när den blir infekterad och vandrar under huden. Jag lider med dig, kan tänka mig smärtan.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Japp fistelgång brukar det bli efter ett tag när den blir infekterad och vandrar under huden. Jag lider med dig, kan tänka mig smärtan.

Har funkat klockrent i två veckor, men efter dem ryckte varannan stygn så blev det infekterat på kvällen.
Och när man åkte från akuten med antibiotika så blir det blött i röva och kände man efter fick man en näve full med blod. Bara vända skutan och upp på britsen i akutrummet och få sprutor och bränt blodkärl.

Det jag inte förstår riktigt är hur bannemig de kan skicka hem en person som fått en artär åt helvete...
Fick ju också gör ut och sätta mig på knä och städa bilen...
Jag brukar inte gnälla men... Jag gick ju inte in i chock eller bleknade så kanske var därför. Och sen få köra bil hem Hahah

Men nu blir det att försöka ta det riktigt lugnt och försöka få bot på detta helvete.
Orkar inte mer komplikationer med detta.

Hade stora bekymmer i ett par veckor med cystan men var ju inte inne hos läkare när det väl var som mest bekymmer. Gick sen till vårdcentralen när det inte var mycket symptom av det då man ville bli av med skiten och bli frisk nån gång i livet tänkte jag.

Så cystan var ju "lugn" när jag väl fick kirurgtid efter några månaders väntetid.

Skönt att det inte är högsommar iåmed att jag slipper den höga värmen. Men tråkigt att börja våren såhär.
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Har funkat klockrent i två veckor, men efter dem ryckte varannan stygn så blev det infekterat på kvällen.
Och när man åkte från akuten med antibiotika så blir det blött i röva och kände man efter fick man en näve full med blod. Bara vända skutan och upp på britsen i akutrummet och få sprutor och bränt blodkärl.

Det jag inte förstår riktigt är hur bannemig de kan skicka hem en person som fått en artär åt helvete...
Fick ju också gör ut och sätta mig på knä och städa bilen...
Jag brukar inte gnälla men... Jag gick ju inte in i chock eller bleknade så kanske var därför. Och sen få köra bil hem Hahah

Men nu blir det att försöka ta det riktigt lugnt och försöka få bot på detta helvete.
Orkar inte mer komplikationer med detta.

Hade stora bekymmer i ett par veckor med cystan men var ju inte inne hos läkare när det väl var som mest bekymmer. Gick sen till vårdcentralen när det inte var mycket symptom av det då man ville bli av med skiten och bli frisk nån gång i livet tänkte jag.

Så cystan var ju "lugn" när jag väl fick kirurgtid efter några månaders väntetid.

Skönt att det inte är högsommar iåmed att jag slipper den höga värmen. Men tråkigt att börja våren såhär.

Troligen så brast ju inte kärlet förrän det blev tryck på det. Nog inget de kunde förutspå.
Hoppas att du läker fort nu och att problemen är slut.
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Troligen så brast ju inte kärlet förrän det blev tryck på det. Nog inget de kunde förutspå.
Hoppas att du läker fort nu och att problemen är slut.

När jag var inne första gången på akuten reagerade jag lite att det var för mycket blod för att bara vara ett infekterat sår då jag fick tvätta rent det själv, så troligtvis började det efter doktorn klämde och kände och sen brast det när jag satte mig i bilen.
Men! Jag lever iallafall :tummenupp
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Le o le men någon kanske skulle informera vederbörande att bilden visar en redan påkörd katt...

2015-03-09-17-51-27.jpg
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hojpremiär...ledig dag att slicka såren efter Vasaloppet.

Liten kille stolpar fram när jag avnjuter en tunnbrödrulle, och har tusen frågor om hur fort min moped går, och vad mina knäpuckar vad för något, och vad de är till för, etc, etc, etc.

Värmde nästan mer än solskenet just då, hoppas det är en blivande hojbroder.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hojpremiär...ledig dag att slicka såren efter Vasaloppet.

Liten kille stolpar fram när jag avnjuter en tunnbrödrulle, och har tusen frågor om hur fort min moped går, och vad mina knäpuckar vad för något, och vad de är till för, etc, etc, etc.

Värmde nästan mer än solskenet just då, hoppas det är en blivande hojbroder.

Hoppas inte.
Han låter som något av ett stolpskott.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Gjordes egna donuts hemma i köket. Fikat kommande helg är räddat! :banana

Här ska det laboreras med vaniljpulver, lakritspulver, sylt och choklad.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Le och le, smågarva lite inombords.

Var förbi högskolan här i Jönköping tidigare idag, inväntade tjejen. Läste i en studenttidning under tiden - Mode för henne och honom, såna där billiga kläder och accessoarer som studenter har råd med:

1) En simpel röd t-shirt, för 699 kr...
2) två par olika skor, 3600 kr och 3700 kr...
3) vårjacka, 2400 kr...
4) Bälte, för honom ett för 899 kr, för henne ett för 1290 kr...

:näsblod
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Le och le, smågarva lite inombords.

Var förbi högskolan här i Jönköping tidigare idag, inväntade tjejen. Läste i en studenttidning under tiden - Mode för henne och honom, såna där billiga kläder och accessoarer som studenter har råd med:

1) En simpel röd t-shirt, för 699 kr...
2) två par olika skor, 3600 kr och 3700 kr...
3) vårjacka, 2400 kr...
4) Bälte, för honom ett för 899 kr, för henne ett för 1290 kr...

:näsblod

Det är ju bra att veta att de står stadigt med båda fötterna på månen. :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Le och le, smågarva lite inombords.

Var förbi högskolan här i Jönköping tidigare idag, inväntade tjejen. Läste i en studenttidning under tiden - Mode för henne och honom, såna där billiga kläder och accessoarer som studenter har råd med:

1) En simpel röd t-shirt, för 699 kr...
2) två par olika skor, 3600 kr och 3700 kr...
3) vårjacka, 2400 kr...
4) Bälte, för honom ett för 899 kr, för henne ett för 1290 kr...

:näsblod

Herrejävlar. Jag har fått alla mina jackor gratis de senaste åren. :hihi :smålänning
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Le och le, smågarva lite inombords.

Var förbi högskolan här i Jönköping tidigare idag, inväntade tjejen. Läste i en studenttidning under tiden - Mode för henne och honom, såna där billiga kläder och accessoarer som studenter har råd med:

1) En simpel röd t-shirt, för 699 kr...
2) två par olika skor, 3600 kr och 3700 kr...
3) vårjacka, 2400 kr...
4) Bälte, för honom ett för 899 kr, för henne ett för 1290 kr...

:näsblod

Det är ett fantastiskt fenomen.
Har ett par kompisar med barn som går på universitet/högskola.
Av någon anledning så lägger de stora delar av sina pengar på kläder som är dyra men ser billiga ut - Eftersom de tror att det är billigt.
De äter även snabbnudlar som kostar som en halv pizza - Och är mindre än hälften så mättande.
Två koppar snabbnudlar och en snickers till efterrätt anses som bra och billig studentmat.

Sanningen är nog att det är modernt i studentkretsar att leva studentliv.
Då får det kosta.
Att verka fattig.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Jag tror inte att han tittar så mycket på TV... Han har annat att göra.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Bytte fönsterhiss på en Golf, på vissa Golfar skruvar man loss hela ytterplåten på dörren, och den här var så skitig att jag inte kunde låta bli att maskinpolera den.
Kul eller elakt?



2014-12-16 15.47.02.jpg
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det är ett fantastiskt fenomen.
Har ett par kompisar med barn som går på universitet/högskola.
Av någon anledning så lägger de stora delar av sina pengar på kläder som är dyra men ser billiga ut - Eftersom de tror att det är billigt.
De äter även snabbnudlar som kostar som en halv pizza - Och är mindre än hälften så mättande.
Två koppar snabbnudlar och en snickers till efterrätt anses som bra och billig studentmat.

Sanningen är nog att det är modernt i studentkretsar att leva studentliv.
Då får det kosta.
Att verka fattig.
De flesta studenter och studentorganisationer har länge skrikit för högre bidrag.

När jag själv pluggade var det precis som du säger. Många klagade på att det inte fanns pengar kvar i slutet av månaden, för att sedan lägga stora summor på märkeskläder och dyr mat när studiemedlet trillat in.

Själv hade jag alltid pengar över och tyckte väl snarast att det var karaktärsstärkande att rätta utgifterna efter inkomsterna.

Tror problemet ligger i att ungdomar inte får någon utbildning i privatekonomi från grundskola/gymnasie, samt att de slipper ta ansvar för den egna ekonomin och föräldrarna alltid skjuter till.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top