Vad fick dig att le idag?

De flesta studenter och studentorganisationer har länge skrikit för högre bidrag.

När jag själv pluggade var det precis som du säger. Många klagade på att det inte fanns pengar kvar i slutet av månaden, för att sedan lägga stora summor på märkeskläder och dyr mat när studiemedlet trillat in.

Själv hade jag alltid pengar över och tyckte väl snarast att det var karaktärsstärkande att rätta utgifterna efter inkomsterna.

Tror problemet ligger i att ungdomar inte får någon utbildning i privatekonomi från grundskola/gymnasie, samt att de slipper ta ansvar för den egna ekonomin och föräldrarna alltid skjuter till.

Men skillnaden är att de nu betalar extra för att klä ut sig till studenter.
De betalar alltså märkeskläderpriser för paltor som ser ut som secondhandfynd.
Även maten skall vara "rätt".
De betalar samma pris för nudlar som för riktig mat.
För att vara "riktiga" studenter.

Bytte fönsterhiss på en Golf, på vissa Golfar skruvar man loss hela ytterplåten på dörren, och den här var så skitig att jag inte kunde låta bli att maskinpolera den.
Kul eller elakt?

Kul!:rock

En polare till mig råkade ut för en liknande grej. Hans arbetskamrater polerade en fyrkant på hans motorhuv. Var bara att ta resten av bilen också.

Stoppad av snutten igår för första gången i mitt 32-åriga liv.

Vanlig rutinkontroll med blås. Supertrevlig men något oinsatt konstapel hävdar att det är något "vajsing" med min framlykta. Det är bara en som lyser. :crash

Jag förklarar snällt att det är så halvljus fungerar på en MC, jaha säger han och jag tänker, tur att han inte kollar reflex och blinkers. :rofl

Startade upp hojen nyss. Nyladdat batteri i hojen och nya batteri i Abus 8000 detecto. Blir att rulla en lugn sväng i eftermiddag. :) :banana

Enligt Mikael Sjöberg, generaldirektör på kontroversiella Arbetsförmedlingen, kan det massiva inflödet av i första hand män från tredje världen visa sig bli en riktig vinstlott för Sverige:hihi

vtmj7Xg.jpg

Inte idag, utan igår. Satt och slöade i soffan och hade inget direkt intressant för mig så jag satte på en youtubevideo från IoM TT på TVn. Då sa min sambo att jag minsann skulle lova att vi skulle åka dit och titta på race. Lova! :hihi
Svårt att inte älska en sambo som kräver löften om att åka och titta på IoM TT. :fakta

Inte idag, utan igår. Satt och slöade i soffan och hade inget direkt intressant för mig så jag satte på en youtubevideo från IoM TT på TVn. Då sa min sambo att jag minsann skulle lova att vi skulle åka dit och titta på race. Lova! :hihi
Svårt att inte älska en sambo som kräver löften om att åka och titta på IoM TT. :fakta

Jag förstår henne, jag förstår däremot inte de tjejer som inte vill åka och titta på något så galet. :kär

[video=youtube;iLRna0RRvxo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iLRna0RRvxo[/video]

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back