Vad fick dig att le idag?

Fick shoppa med chefens kort :yoparty (I love shopping :kär )
Blev två kompletta rullande chassi och 3 nya motorer till chefen :tummenupp
Speedway säsongen 2014 here we come! :banana
 
Släp med ramp, check!

Nu börjar planering och skrivande av inköpslista för att bestycka släpet till sommaren. Ok, litet fixande med att byta litet siliconfogar och småjox ska göras innan det roliga börjar.

Brandsläckare och brandfilt.
Transportstöd för en respektive två hojar.
LED-belysning med eget batteri.
Div. lådor och krokar för bra-att-ha-grejer.
Stödben.
Larm. http://inferno.se/products-inferno-mobilesystem.shtml Kanske kompletterat med stroboskop?
Listan kommer att bli längre.

Vinterprojekt är kul! Ska bara hålla mig inom lastvikten och kultrycket...
 
Släp med ramp, check!

Nu börjar planering och skrivande av inköpslista för att bestycka släpet till sommaren. Ok, litet fixande med att byta litet siliconfogar och småjox ska göras innan det roliga börjar.

Brandsläckare och brandfilt.
Transportstöd för en respektive två hojar.
LED-belysning med eget batteri.
Div. lådor och krokar för bra-att-ha-grejer.
Stödben.
Larm. http://inferno.se/products-inferno-mobilesystem.shtml Kanske kompletterat med stroboskop?
Listan kommer att bli längre.

Vinterprojekt är kul! Ska bara hålla mig inom lastvikten och kultrycket...

Kul! :banana Vad fick du tag på för släp? Vi har påbörjat jakten på att uppgradera... :gnissla Vårat släp är bara 128 brett och det är lite smalt för att enkelt lasta två hojar. :huvet
Så nu har jag dragit igång jakten på ett skotersläp. :Bugar 160-180 brett vore lagom, och alu-kåpa står också på önskelistan. :tummenupp kollade på ett i höstas, men det var bara för mkt som behövde fixas. Just nu är det helt fel säsong att leta. Håller tummarna för att hitta ngt som inte kostar 50' till våren....

PS. Kan varmt och helhjärtat rekommendera Mal-Tech stöd till hojarna. Visserligen dyrare än Biltemas, men funkar skitbra! Aldrig problem med att få loss hojen vid avlastning. :yoparty :yoparty :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top