Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fick tillbaka min telefon från rep., inge strul/skador, togs på garanti/problem med ljudet för mottagaren och så glömde jag tjöpa en Trisslott... Kors i taket hur som helst =0)
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Jag var på min första hoitur på säkert 5år och hojen fungerade perfekt, vädert var fint och trevligt sällskap! Jäklar vad kul att köra ped:)
20130628_094046_HDR.jpg
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
När snuten dök upp med blåljus, sirener och alkomätaren i högsta hugg ca en timme efter att ambulansen transporterat piloten som var ute i spenaten till sjukhus. Brandförmannen bara skakade på huvudet och berättade att snuten tog varje chans dom kunde att åka fort. :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
I torsdags kväll iofs, men nätet har visst varit lite överbelastat i Norrköping! :D

1001349_585432174830140_274235813_n.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tanken på ett litet barn, typ fyra år som jag iklädd helställ med hjälmen i handen, mötte i dörren när jag var på väg ut från Taxinge slott häromveckan. Killen var engelsktalande så jag förmodar att familjen var på semester här. När jag passerade dem så ryckte han i mammas arm, spärrade upp ögonen, pekade på mig och utbrast med en så imponerad röst bara ett litet barn kan ha -Mum, look a superhero!

Jag blev litet längre och stegen togs litet spänstigare ner till parkeringen efter det. :)
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hela helgen. En liten minisemester på hoj.
(ja, dvs, gåsen och en långtur hem på småvägar)

Annars så fick mitt nya regnställ mig att le. Mitt nya regnställ är sämre på allt än mitt gamla, förutom en enda sak.
*Mitt förra hade en yttre ficka,
*det var en ”overall” (heltäckande)
*Dragkedjorna fastnade inte hela tiden
*Det var fodrat
*Det var lätt att kränga på sig över mc-stället...

Vad är då det nya bättre på?
Det är vattentätt. Mitt förra läckte igenom kopiösa mängder vatten när man använde det när man körde mc. Och det var specifikt gjort för MC.
 
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Att jag började mina nya arbetstider 6-15 o dagen går fort som fan. :) Har precis varit på lunch o slutar om ca två timmar o har ändå en rast kvar. :D
Om två veckor går jag helt över på nya tjänsten o kan flexa. Känns underbart.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kittat färdigt släpkärran. Nu får två hojar inte bara plats, de kan stå stadigt också! :)

Dessa från bilbutteriks var en bra grund att börja bygget med.
82-768_m.jpg

Därefter hamnade litet lastsäkringsöglor och annat smått och gott på släpet.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Idag log jag för jag lyckades hålla min flickvän från att köpa en svindyr laptop som är alldeles för bra för det hon ska använda den till.
Nu blev det en lagom dyr som är alldeles för bra för det hon ska använda den till. :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Turen in till jobbet. :D Bilen som stod bredvid vid rödljuset mer specifikt... Han hissade upp rutorna när jag stod där och doftade tvåtakt. :D
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Har vid 33 års ålder börjat lära mej dricka kaffe!

Kommer hem från jobbet och ögonlocken börjar kännas tunga. Koffeinberoendet gör sej påmint. Det duger inte när man har massor att uträtta.
Styr mot köket för att koka upp en stor kastrull vansinnigt starkt svart te, som är den dryck jag normalt håller mej till (vi vet ju alla att te är en mycket godare, ädlare och intellektuellare dryck än kaffe).
Slut på te!

Min enda räddning visar sej vara en gammal burk pulverkaffe jag en gång köpte för att kunna bjuda besökare, men som blivit stående eftersom det kommit in fukt och möglat lite.
Med mycket socker och mjölk blev det faktiskt nästan drickbart. Och jag är inte trött längre! :banana
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Har vid 33 års ålder börjat lära mej dricka kaffe!

Kommer hem från jobbet och ögonlocken börjar kännas tunga. Koffeinberoendet gör sej påmint. Det duger inte när man har massor att uträtta.
Styr mot köket för att koka upp en stor kastrull vansinnigt starkt svart te, som är den dryck jag normalt håller mej till (vi vet ju alla att te är en mycket godare, ädlare och intellektuellare dryck än kaffe).
Slut på te!

Min enda räddning visar sej vara en gammal burk pulverkaffe jag en gång köpte för att kunna bjuda besökare, men som blivit stående eftersom det kommit in fukt och möglat lite.
Med mycket socker och mjölk blev det faktiskt nästan drickbart. Och jag är inte trött längre! :banana

Du vet att det finns ställen som inte gör annat än säljer saker, bland annat kaffe? :D
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Du vet att det finns ställen som inte gör annat än säljer saker, bland annat kaffe? :D
Då skulle jag ju behöva ta på mej skorna, gå utanför dörren, låsa dörren, gå ner två våningar, gå 40 meter till ICA, köpa dyrt och svagt kaffe, gå 40 meter hem igen, gå upp två våningar, låsa upp dörren, gå in, ta av mej skorna, sätta mej vid bordet och SEN få min fix.

*lat & snål*
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top