Vad fick dig att le idag?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Så är det ju - men jag föredrar att leva medans jag kan - istället för att noja över saker man inte styr över ändå. Skit på vägen är nog 10 ggr vanligare på gatan hemma...plus allt annat elände vi dras med i form av galna bilister etc.

Jag kände mig relativt trygg på ringen faktiskt - men då har jag hyfsad koll på körning, och gränser...

Alla dessa varv i diverse tvspel är helt bortkastad tid dock... :crash

Två grymma kvällskörningar har nordslingan bjuckat på - och ett är säkert - det kommer bli fler resor...men med hojen på släp...

Jag ser inte riktigt fram emot roadtrippen hem imorgon.

Men ändå - det är den utan jämförelse bästa upplevelsen i mitt hojliv.

Bara stämningen här nere är värd resan.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Så gött att det ringde nåt jävla elbolag idag och ville kränga på mig "superbillig el till inköpspriset!"

-Då undrar väl du hur vi kan sälja så billigt om vi inte tjänar något på det?
-Ja
-Vi tar ut en liten månadsavgift bara. Den är på 39 kr i månaden.
-Ja men det är ju dyrare än vad jag betalar nu.
-Jaha. Verkligen? Ja tack ändå, ha en bra dag.

Jag är glad för att jag för en gångs skull faktiskt satt med elräkningen så jag visste exakt vad jag betalar i nuläget.
Nu la hon på innan jag hann fråga vad deras pris var men 69 öre/kwh som jag ger nu tror jag jag överlever att betala.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Satt och räknade ut vad jag lagt på hojar, hojprylar och annat som har med hoj den senaste månaden. Många pengar blev det, och jävlar vad det är värt varenda öre. Det som fick mig att le är väl att en notorisk snåljåp som mig tycker att något är värt de pengarna. :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...att komma hem igår efter styva 150 mil sträckkörning från ringen. :crash

Själva distansen var inga problem, men kylan - 8 grader från Ljungby och hemåt - det var en konstant avvägning fart vs vindavkylnongsfaktor. :hihi

30 grader nere eiffelbergen var mycket trevligare!

Tyvärr längtar man redan tillbaka..
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En fager dam har uttryck i klartext, så till och med en man som jag förstår, att hon på inga villkor vill åka bakpå med någon annan än mig. Inte ens med hennes kille som har lappen. Jag blir faktiskt rörd av sånt.

Hon är mycket speciell...
 

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Ort
Stallarholmen
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Jag ringde upp en tjänst som automatiskt läser upp religiösa texter i telefonen och sedan vidarekopplade samtalet till kollegan....
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Två veckors semester börjar nu! :banana jag längtar redan tillbaka... :(
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Damen sitter i fören och skall hålla utkik på sten när vi skall landa.

Efter att köttat i en sten med propellern, som tom fick motorn att dö, får jag förklaringen att hon inte visste vad hon skulle kolla efter.

Kvinnor, antingen kan man le åt dom, eller slå full back vid väl valt tillfälle....
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Men det är ju bara att packa en väska och flytta in under en gran i två veckor då ju. :tummenupp

Jag har grönpåsar Med hem också så det ska jag absolut överväga :D saknar Caroline dock... :(
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har grönpåsar Med hem också så det ska jag absolut överväga :D saknar Caroline dock... :(

Mmmm, rations... *dreglar*

Följer ni traditionen att döpa henne efter eran första dam av kött och blod? Till slut så har man haft fler befattningsvapen än damer (Eller herrar. Gäller att följa värdegrunden här.) och namnen tar slut. Då vet man att man tillbringat för litet tid i det civila mörkret. :3freak

Ps. Man får anhålla om värdegrunds-time out ibland.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Damen sitter i fören och skall hålla utkik på sten när vi skall landa.

Efter att köttat i en sten med propellern, som tom fick motorn att dö, får jag förklaringen att hon inte visste vad hon skulle kolla efter.

Kvinnor, antingen kan man le åt dom, eller slå full back vid väl valt tillfälle....
:rofl
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mmmm, rations... *dreglar*

Följer ni traditionen att döpa henne efter eran första dam av kött och blod? Till slut så har man haft fler befattningsvapen än damer (Eller herrar. Gäller att följa värdegrunden här.) och namnen tar slut. Då vet man att man tillbringat för litet tid i det civila mörkret. :3freak

Ps. Man får anhålla om värdegrunds-time out ibland.

Haha, en del är ju riktigt gott! Risgrynsgröt med hallon är ju en klar favorit, den försöker jag byta till mig närhelst jag kan :) Och vaniljkakorna är en klar moralhöjare! Men en del är rent ut sagt hemskt... Nötkött med grönsaker och potatismos exempelvis, fy fan...:zpy

Nej, vi kör att det ska helst vara ett namn som på något sätt anknyter till bössan själv. Vi använder ju ak5C och då valde jag Caroline, eftersom jag tycker att det är ett fint namn och jag dessutom har en tjejkompis som heter det :)
 
Last edited:

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
ImageUploadedByTapatalk1373820781.219797.jpg
Grabbens hillclimbpremiär :) gick riktigt bra för o köra en 50cc bara. Det fick mig att le hela dagen igår. :) :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Operation vuxenlego fortskrider!
DSC_0171.jpg
Att montera ur en motor ur en motorcykel utan att ha någon handbok är spännande. Görs bäst enligt metoden "Den här prylen sitter fast! Vi skruvar loss den med!"
DSC_0173.jpg
En ledsen kolv. :gråta
DSC_0174.jpg
Samma ledsna kolv.
DSC_0175.jpg
En topp. Ser ut att ha varit lite felinställda förknasare. :3freak
DSC_0176.jpg
BANK BANK BANK!
DSC_0178.jpg
Den ledsna kolven i sitt hus. Den går nog att fixa med lite karlssons klister!

Fan, det är en rätt mysig känsla med en motor i massor av delar på arbetsbänken i garaget. :D Nu behöver jag bara ett verktyg för att få loss kopplingskorgen så att jag kan få loss drev och vevaxel, och allt annat sånt, sedan se om axeln mår bra, sätta i nya lager och rensa ur aluminium.
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top