Vad fick dig att le idag?

Kliver ut i morse 9 grader varmt. Vägen är helt ren och fin. Sätter sig på hojen och puttrar till jobbet på mindre än 10 minuter. :D

Ingen buss med skrikande skol-ungar eller vänta på buss nummer två som aldrig kommer.
Frihet.

Nu måste jag bara hitta på nåt att göra i 8 timmmar tills man får gå hem igen.

Sitter i bilkö på väg hem när det plötsligt säger "pling" i instrumentpanelen på bilen och texten "vill du ansluta till "Petter" via bluetoth?"
Tittar in i bilen bredvid och där sitter rapparen själv.
Skulle jag vevat ner fönstret och vrålat: -Yo Petter, värsta blåtandspolaren leen?

Kliver ut i morse 9 grader varmt. Vägen är helt ren och fin. Sätter sig på hojen och puttrar till jobbet på mindre än 10 minuter. :D

Ingen buss med skrikande skol-ungar eller vänta på buss nummer två som aldrig kommer.
Frihet.

Nu måste jag bara hitta på nåt att göra i 8 timmmar tills man får gå hem igen.

Skicka hit det vädret!! Omgående!!

Sitter i bilkö på väg hem när det plötsligt säger "pling" i instrumentpanelen på bilen och texten "vill du ansluta till "Petter" via bluetoth?"
Tittar in i bilen bredvid och där sitter rapparen själv.
Skulle jag vevat ner fönstret och vrålat: -Yo Petter, värsta blåtandspolaren leen?

Nä du skulle tittat på honom med en Jante-blick. :trointeattduenåt-stare

Last edited:
Jag lyckades montera en taklampa utan att för stora bekymmer.

Jag fick 40 kr rabatt på biltema av polaren =)

Helförsäkring på hojen!

6563 kr :D

Last edited:
Först blev jag förbannad men historien är ganska rolig ändå:

Min kompis tog hem min snowboard i våras ifrån Åre hem till Småland. Den har stått i hands föräldrars lada sedan dess och rycktet kvarstod då att den skulle finnas där nånstans.
Idag åkte jag ut för att hämta den.

Ingen var hemma men jag ska väl kunna leta upp den själv i ladan. Det tråkiga var bara att det fans TRE lador bakom huset och 6 dörrar, varav 2 hade det skottats fram en liten stig till. Börjar och leta här först såklart. Ingen snowboard. Sen hade vi 4 dörrar kvar att undersöka och helst vill man inte skotta i onödan, så det var ju bara att chansa hej vilt. Sagt och gjort, skotta-skotta-skotta, sen leta-leta-leta...
Avverkade de 4 dörrarna och hittade nog allt i de där jevla ladorna UTOM min bräda. Traskar tillbaka mot bilen tillsammans med ett ryggskott och ser en liten stig upp till ÄNDEN (s.k. rännen) på en av ladorna. Öppnade dörren och vad fään tror ni ligger där inne?
MIN BRÄDA!! :huvet

Men dock komiskt i efterhand :D
Så nu drar jag till Norge :yoparty

Var ute och käkade med Max med grabbarna nu under kvällen. Satt i lugn och ro med burgaren och snackade skit med polarna när en ilsken turk/arab/muslim/whatever gled upp till kassan och började svära åt killen där om att han fått bacon på sin burgare fast han beställt en utan. Kastar burgaren på disken och springer sen in på dass för att lägga en ljudlig kaskad-spya. Jag får då naturligtvis ett hysteriskt skrattanfall precis som hälften av övriga gäster på restaurangen/syltan. Made my day!! :D

• Gilla
Reaktioner: Loy
Var ute och käkade med Max med grabbarna nu under kvällen. Satt i lugn och ro med burgaren och snackade skit med polarna när en ilsken turk/arab/muslim/whatever gled upp till kassan och började svära åt killen där om att han fått bacon på sin burgare fast han beställt en utan. Kastar burgaren på disken och springer sen in på dass för att lägga en ljudlig kaskad-spya. Jag får då naturligtvis ett hysteriskt skrattanfall precis som hälften av övriga gäster på restaurangen/syltan. Made my day!! :D

Bara jag som får upp detta i huvudet :D

Desvärre kan inte sporthoj länka klipp som startar en viss sekund in i filmen :huvet därav länken!

Haha fick en tråd skriven på Flashback raderad.

Underättlsetjänsten i Göteborg står bakom en korsordstidning vid namn Krysstag som delats ut gratis.

Grejen är att få fram folk som är kluriga och rena av sig till tjänster ni vet oskyldiga tant agda eller så skickar in massa bra svar och då får undsäk nos på dessa..

Detta tyckte dom var lite väl hett att nämnas på flashback

Haha fick en tråd skriven på Flashback raderad.

Underättlsetjänsten i Göteborg står bakom en korsordstidning vid namn Krysstag som delats ut gratis.

Grejen är att få fram folk som är kluriga och rena av sig till tjänster ni vet oskyldiga tant agda eller så skickar in massa bra svar och då får undsäk nos på dessa..

Detta tyckte dom var lite väl hett att nämnas på flashback

Vad går du på för nåt :7peta

Min bästaste kusin kanin, väntar barn, OCH ska gifta sig på nyår =D

Lyssnade på en gammal favorit och fick någon slags leende återblick av året som gått.

:gnissla

[YOUTUBE-ID]QkK5bZls4ac[/YOUTUBE-ID]

all trevligt person på lasarettet i västerås som har tagit så väl hand om flickvännen(och mig). Och att hon mår mycket bättre nu efter sin akuta blindtarmsopration

Att min älskade far tänkte på mig idag och handlade en massa "bra-å-ha-i-skafferiet-varor" till mig. Han är den bästaste av de bästa! :):yoparty

Kommer du vara med i nästa omgång av "Ung & Bortskämd"? :tungan

Men för att vara lite seriös: Snällt av honom! :) Är man familj så ska man ju hjälpas åt. :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!