Vad fick dig att le idag?

Fadern var döende innan jul.
Idag skulle jag hälsa på honom (han är hemma).
Han var i maskinhallen och reparerade grävmaskinen.
Att återigen sitta och prata med en skitig bondjävel i hängslebyxor och vildvuxet skägg om planerade motorcykelresor till Danmark på Nimbusen får mig att le.
Brett.

Nattmackan som får dagobert att blekna av avundsjuka.

Julskinka
Julost
Fårfiol
Parmaskinka
Köttbullsskivor
Senap
Grevéost
och en klick rödbetssallad

MUMS

När jag tömde dom sista dropparna ur min Minttu flaska... Det fick mig inte bara att le utan också att tänka på hur fan jag ska orka jobba imorn...

Hemma 10 tim sen resa vidare, Oslo nästa. Jag ler varje gång jag packar väskan och får se framemot nya platser. Har rest runt större delen av Norden förutom Finland. Det tänkte jag lösa m.h.a. hojjen i sommar :)

Last edited:
Smör på backen :va

Is. Tunneln går under en sjö om jag minns rätt. Med vanlig rysk hantverksskicklighet läcker det alltså ner vatten från sjön på vägen. På vintern fryser det, och eftersom alla ryssar kör som om det inte fanns någon morgondag blir det som det blir...

Intressant att se hur Ladan voltar efter en betydligt "lättsammare" sladd än alla andra bilar, bussar och lastbilar. :rolleyes:

En bekants statusuppdatering, eller vad det nu heter :va :

"Niclas VS Elgiganten 1-0 :)
Det är en ganska lång historia. De skulle leverera en kyl, vilket dom sa att de var för trångt för att få den genom en dörr. Så när de hade åkte och lämnat kylen ståendes i garaget bevisade jag och en vän att det gick att lyfta in det genom att bära det på plats. Sedan lyfte vi tillbaka det ut i garaget och så ringde jag Elgiganten, och så fick de komma tillbaka och lyfta in det igen :)"

Precis min typ av humor :D

En bekants statusuppdatering, eller vad det nu heter :va :

"Niclas VS Elgiganten 1-0 :)
Det är en ganska lång historia. De skulle leverera en kyl, vilket dom sa att de var för trångt för att få den genom en dörr. Så när de hade åkte och lämnat kylen ståendes i garaget bevisade jag och en vän att det gick att lyfta in det genom att bära det på plats. Sedan lyfte vi tillbaka det ut i garaget och så ringde jag Elgiganten, och så fick de komma tillbaka och lyfta in det igen :)"

Precis min typ av humor :D

:hihi

Någon på jobbet hade spikat fast våran arbetsledares skor i golvet. Det fick mig att skratta hejdlöst idag.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden