Vad fick dig att le idag?

Jag ler för idag togs den första turen med nyaste hojen, en KTM 690:tummenupp

INGET, har fått mej att le idag....INGET !. Har stått o mekat me bilen, för att få möget att funka. Bara för att kunna ta mej till ljungbyhed, där julen ska firas. Dessutom är jag riktigt förkyld. PRECIS lagom till denna dagen. KUL !. En stor whiskey till kalle anka gör säkert susen. Men iallafall, så vill jag önska er en god jul.:tummenupp

I morse när mamma stod och fifflade med nån mat i nån mixer av nåt slag frågade pappa om intehela familjen kunde gå på bio i morgon. "Jovisst" tyckte ju jag. "Men fråga överhuvudet också för säkerhets skull."
Pappa kläcker då ur sig med hög röst, för att mammsen ska höra över mixern "Rövhuvudet, vill du gå på bio i morgon?"
Som jag garvade. :)

Jag har varit på julspel i kyrkan!
Det är tradition i vår familj, inte för att någon av oss går i kyrkan annars, men här har man ett väldigt roligt julspel med ett nyfött barn i huvudrollen som Jesus.

Tidigare år har dom släpat in både en levande åsna med Maria på och herdarna har haft levande får med sig.
Sporten tidigare år har varit att gissa hur långt in efter mittgången fåren ska skita...

I år hade dom berövat oss det nöjet, fåret spelades av en Pudel.
Och det har varit dåligt med nyfödslar i byn på sistone, så Jesusbarnet reste sig upp och började leka med guldet och myrran.
Fåraherdarna spelades av tjejer, en av dom negress
Och sedan Herodes hade drivit Israelerna från sitt land delade han ut godispåsar till barnen (som barn räknades alla under 35 i år)

En inte allt för bibliskt korrekt beskrivning, men det drar folk till kyrkan IAF.

Jag har varit på julspel i kyrkan!
Det är tradition i vår familj, inte för att någon av oss går i kyrkan annars, men här har man ett väldigt roligt julspel med ett nyfött barn i huvudrollen som Jesus.

Tidigare år har dom släpat in både en levande åsna med Maria på och herdarna har haft levande får med sig.
Sporten tidigare år har varit att gissa hur långt in efter mittgången fåren ska skita...

I år hade dom berövat oss det nöjet, fåret spelades av en Pudel.
Och det har varit dåligt med nyfödslar i byn på sistone, så Jesusbarnet reste sig upp och började leka med guldet och myrran.
Fåraherdarna spelades av tjejer, en av dom negress
Och sedan Herodes hade drivit Israelerna från sitt land delade han ut godispåsar till barnen (som barn räknades alla under 35 i år)

En inte allt för bibliskt korrekt beskrivning, men det drar folk till kyrkan IAF.
Personligen går jag i kyrkan två gånger per år.
Religiös fanatiker.
Julkonsert och sommarkonsert med ett av Sveriges bästa brassband.
Ostronet spelar.

När min syrra öppnar sin julklapp från våran moster & håller upp den absolut fulaste porslinstomte världen någonsin skådat!!! :D :D :D
Att få julpynt i julkapp, världsklass...

Jag skrattade så mkt att jag smusslade undan min egen julklapp från henne för att jag inte skulle bryta ihop helt & lyckades glömma den under soffan hos min mamma så jag har nog garanterat ngt att le åt imorgon oxå... :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman