Vad fick dig att le idag?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vet inte än...
Dom är helt värdelösa på att svara på mail, som de flesta engelska firmorna.. :mad:
Mail till Engelska firmor funkar ungefär lika bra som telepati.
Enda sättat att beställa grejor därifrån som funkar, är att skicka ett brev.
Sedan måste man följa upp med ett telefonsamtal - Kan behövas några försök innan de svarar.
Betalningen sköts enklast genom att skaffa en englandsboende kompis, som kan blada dit och överräcka slantarna (kontanter naturligtvis) mot ett handskrivet kvitto.

Beskrivningen gäller vid handel med etablerade firmor med ett otal anställda.
Vid affärer med småfirmor blir det mer komplicerat..
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Träffade tjejpolaren som jag inte har träffat på många månader och fick veta att hon i april! ska bli mamma, är i femte månaden men det syntes inget och har än så länge mått alldeles förträffligt. Väldigt glad för hennes och henns mans skull :) Blir att fira ordentlig i mars då vi båda blir 30 innan ungen kommer :D
 
Last edited:

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
Mail till Engelska firmor funkar ungefär lika bra som telepati.
Enda sättat att beställa grejor därifrån som funkar, är att skicka ett brev.
Sedan måste man följa upp med ett telefonsamtal - Kan behövas några försök innan de svarar.
Betalningen sköts enklast genom att skaffa en englandsboende kompis, som kan blada dit och överräcka slantarna (kontanter naturligtvis) mot ett handskrivet kvitto.

Beskrivningen gäller vid handel med etablerade firmor med ett otal anställda.
Vid affärer med småfirmor blir det mer komplicerat..

Något jag har lärt mig genom stor kontakt med engelska banker är att allt i england sköts med papper som måste fyllas i, för att sedan skickas runt ett antal varv runt landet.
Så en så enkel sak som att öppna ett bankkonto har sammanlagt tagit mig två månader:tummenupp I sverige handlar allt om ID-nummer, vilket engelsmännen inte vet vad det är ens:näsblod Men det positiva är ju att jag har träffat en man från banken så många gånger att han numera kan min adress utantill:D

Edit, idag ler jag för att jag har hittat ett rum att hyra. Så i januari flyttar jag till ett eget ställe, där jag kan vika servetten hur jag vill och inte behöver tänka på hur jag vill blanda salladen:näsblod
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Träffade tjejpolaren som jag inte har träffat på många månader och fick veta att hon i april! ska bli mamma, är i femte månaden men det syntes inget och har än så länge mått alldeles förträffligt. Väldigt glad för hennes och henns mans skull :) Blir att fira ordentlig i mars då vi båda blir 30 innan ungen kommer :D

När syrran skulle ha sin första var det ingen som märkte något förrän hon berättade det en månad innan det var dags. :D
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Något jag har lärt mig genom stor kontakt med engelska banker är att allt i england sköts med papper som måste fyllas i, för att sedan skickas runt ett antal varv runt landet.
Så en så enkel sak som att öppna ett bankkonto har sammanlagt tagit mig två månader:tummenupp I sverige handlar allt om ID-nummer, vilket engelsmännen inte vet vad det är ens:näsblod Men det positiva är ju att jag har träffat en man från banken så många gånger att han numera kan min adress utantill:D
En del av charmen.

När syrran skulle ha sin första var det ingen som märkte något förrän hon berättade det en månad innan det var dags. :D
När syrran väntade sin första, så gick vi på "skördefest" hos en äldre man som hyr sommarstugetomt av min far.
Bara syrran och hennes kille som visste att hon var gravid.
Knappt killen ens.

Vid grinden hälsar Rasmusen välkommen och tar i hand.
När syrran kommer tittar han henne i ögonen:
"Det blir en pojk. Det vet du va?"
Blev en pojk.
Creepy.
 
Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
När syrran väntade sin första, så gick vi på "skördefest" hos en äldre man som hyr sommarstugetomt av min far.
Bara syrran och hennes kille som visste att hon var gravid.
Knappt killen ens.

Vid grinden hälsar Rasmusen välkommen och tar i hand.
När syrran kommer tittar han henne i ögonen:
"Det blir en pojk. Det vet du va?"
Blev en pojk.
Creepy.

Shit. Varför kommer jag och tänka på kråkor, puttrande kittlar och brinnande bål?
 

Dr. Moto

Ambitious but rubbish
Gick med
24 Jul 2008
Ort
Enköping
Hoj
Honda
Jag fick den här i brevlådan.:hihi
Untitled.png
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
jag har träffat en man från banken så många gånger att han numera kan min adress utantill:D

Så du menar att de e lite senila där, eller gjorde du dåligt ifrån dig:D


Jag e glad för att.
Jag vaknade utav att min skit katt stod i mitt ansikte o såg söt ut.
Husse skulle upp så var det bara.
 
Last edited:

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Küngsbacka
Hoj
Yamaha XJ6
Så du menar att de e lite senila där, eller gjorde du dåligt ifrån dig:D


Jag e glad för att.
Jag vaknade utav att min skit katt stod i mitt ansikte o såg söt ut.
Husse skulle upp så var det bara.

:FU Jag göra alltid bra ifrån mig!

Idag blev jag glad när jag tänkte på att snart ska jag återigen få dela säng med någon, och ligga och stirra på honom tills han vaknar på morgonen. Lite som din katt kan man säga :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Suttit med grannarna och ölat och haft en trevlig kväll så sätter man sig här och nu vill man skriva i förbannad tråden ist :huvet
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Suttit med grannarna och ölat och haft en trevlig kväll så sätter man sig här och nu vill man skriva i förbannad tråden ist :huvet

Mäh...vaffö då!??

Jag som blev glad när jag såg att du skrivit i denna tråd istället för förbannat tråden. :pannkyss

Hoppas att du får en riktigt god och härlig jul med många anledningar att le.

Julekramar från Madelene :tomten
 

Fradz

Medlem
Gick med
6 Oct 2008
Ort
kållered
Hoj
WR250F -02
jag log idag när jag fick brevet " DITT PAKET HAR KOMMIT" så nu skall jag hämta min 70cc cylle ;D
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag e glad för att.
Jag vaknade utav att min skit katt stod i mitt ansikte o såg söt ut.
Husse skulle upp så var det bara.

Visst e dem goa de små kurrmaskinerna:) ..ett av mina kattskrällen väckte mig genom först klia mig i näsan me morrhårna och direkt när ja öppna ögona vända arslet mot mig, jomen hej o godmorgon på dig me :rolleyes: killen fick sig ett gott skratt i alla fall och även jag då det nog såg ganska komiskt ut

Jag ler för att nu äntligen går vi mot ljusare tider :)
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Visst e dem goa de små kurrmaskinerna:) ..ett av mina kattskrällen väckte mig genom först klia mig i näsan me morrhårna och direkt när ja öppna ögona vända arslet mot mig, jomen hej o godmorgon på dig me :rolleyes: killen fick sig ett gott skratt i alla fall och även jag då det nog såg ganska komiskt ut

Jag ler för att nu äntligen går vi mot ljusare tider :)
Jag ler för att du fortfarande har stavfelet kvar.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top