Vad fick dig att le idag?

Det var visst en skogsbrand som orsakat strömavbrottet idag.

Ler för att vinden låg rätt och brandkåren gjorde sitt så att det fortfarande är flera kilometer skog mellan mig och den nu förkolnade terrängen.

Har stannat inomhus idag i den tryckande värmen och fukten - vissa andra borde gjort detsamma.
Citat gd.se, betalvägg:

Trafikkaos i Hedesunda – förare kastade glasflaskor på annan bil​

På måndagseftermiddagen blev en personbil i Hedesunda omkörd av en bil som körde väldigt nära. Föraren i bilen som körde om ska sedan börjat kasta glasflaskor mot den andra bilen

Har stannat inomhus idag i den tryckande värmen och fukten - vissa andra borde gjort detsamma.
Citat gd.se, betalvägg:

Trafikkaos i Hedesunda – förare kastade glasflaskor på annan bil​

På måndagseftermiddagen blev en personbil i Hedesunda omkörd av en bil som körde väldigt nära. Föraren i bilen som körde om ska sedan börjat kasta glasflaskor mot den andra bilen
Den siste idioten är inte född ännu! :dummer

Drillade start med manuellt växlad moped med brorsdottern. Hon begrep att vara mjuk och låta gas, koppling och broms jobba som de skulle.

En veteranmoppe med handväxel.

Kollade kilometerräknaren på bonusavkomlingens Onewheel. 699 km!

Däcket hade börjat ge sig så det blev byte.
IMG_20210807_155453.jpg

Jag kanske inte log men erfor dock en känsla av lättnad och tacksamhet gentemot de konstruktörer som stoppat in en massa elektroniska hjälpmedel i hojen. Hjälpmedel som vanligtvis mest triggar blodtrycket i pur frustration.

Hörde jag o Milton i skogen idag:

20210815-122840.jpg

Ungarnas spontandans när jag satte på James Brown. Papa's got a brand new bag. ?

Back