Vad fick dig att le idag?

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Vet inte, jag kör Mac och det är tydligen den som bestämmer, inga filer accepteras, inga musikfilsformat vill den ha.

Kan man ringa Tim Cock?

Lite OT för tråden.
Du bestämmer själv vilket filformat du vill ha även på en Mac.
Med Preview kan du öppna och exportera till vad du vill om den har fel format, t.e.x kan ju iPhone ha .HEIC som format. Default på Mac bör en JPEG fil sluta med .jpg och inte som din fil .jpeg så du kanske döpt den fel och jag antar att SH-forumet kollar ändelsen på filen.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
90F6E8BE-61E9-4F0F-AB4D-B73EC476AEEF.jpeg: Ogiltig fil


Det här börjar bli tjatigt nu Swedie.

Jag har påatalat det flera gånger , en häftig grej var att trots att jag screenshottade en sådan här bild,bildbehandla , döpte om den så den var helt oigenkänlig så kom felmeddelandet :crash - var inte fel på sizen heller.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Blev väldig OT nu... Tråden heter ju "vad fick dig att le idag". :)

Det som fick och får mig att le idag är att jag la ut en tur idag till Wira bruk med flera stoppställen på agendan. Tänkte att vi blir väl 5-6 hojar. Vi blir över 30! Hoppsan! Nu dags klä sig och åka iväg leende på en skön hojtur. Ha det gott folks!
:squid :hojraket :squid
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Twitter som kissar in sig i ett hörn mer och mer.
Hävdar i sten att de inte censurerar folk för att undvika bli klassade som utgivare snarare än plattform.
Det visar sig att de censurerar folk (skräll).
Ursäktar sig med att det är en algorithm som var lite fel tweakad (hoppsan).
Och nu när de blev hackade så visar det sig att det inte är en algorithm utan görs manuellt via deras admin panel.
De går in i full damage control och stänger av konton åt höger och vänster som ens nämner det, vilket tyder på att det kanske inte är fejk.

Ska bli intressant att se hur de ålar sig ur det här.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Blev väldig OT nu... Tråden heter ju "vad fick dig att le idag". :)

Det som fick och får mig att le idag är att jag la ut en tur idag till Wira bruk med flera stoppställen på agendan. Tänkte att vi blir väl 5-6 hojar. Vi blir över 30! Hoppsan! Nu dags klä sig och åka iväg leende på en skön hojtur. Ha det gott folks!
:squid :hojraket :squid

Hälsa

20200705-124133.jpg
 

lasseamal

Medlem
Gick med
26 Apr 2017
Ort
göteborg
Hoj
honda vfr 800fa vtec 2008
Jag är fan sämst, ela iväg ut från rondell och stekte anslutande högerfil på 90-sträcka. Låg kvar för att passera något släp och annat löst folk när jag ser ett blåbär i backspegeln. Rättar mig in i ledet och blir stoppad på busshållplats. Good cop tar högerflanken och bad cop kommer fram till mig.

GC -Hej, kan jag få se på körkortet.
-Varsågod.
GC -Du såg oss inte där nere va?
-Det gjorde jag inte.
GC -Du får blåsa hos min kollega där.
BC -Har du körkortet?
-Det har din kollega, *blååås*
BC -Ok, vet du hastigheten här?
-90 säger jag och pekar på skylten 10m fram.
BC -Vet du hur fort du körde?
-Nja, 110 kanske.
GC -Hehe lite styvt va?
BC -Jag låg i 120 bakom och kom inte ikapp!
-Ok fast den här gör bara 123 och toppa den gjorde jag i vilket fall inte.
GC -Ta det lite lugnare framöver och ha en trevlig dag.
-Detsamma.

Jag tror inte dom fick ihop någon regelrätt mätning och därför slapp jag bot vilket var jäkligt skönt :)

Köp en trisslott, garanterad vinst idag


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

lasseamal

Medlem
Gick med
26 Apr 2017
Ort
göteborg
Hoj
honda vfr 800fa vtec 2008
Jag är fan sämst, ela iväg ut från rondell och stekte anslutande högerfil på 90-sträcka. Låg kvar för att passera något släp och annat löst folk när jag ser ett blåbär i backspegeln. Rättar mig in i ledet och blir stoppad på busshållplats. Good cop tar högerflanken och bad cop kommer fram till mig.

GC -Hej, kan jag få se på körkortet.
-Varsågod.
GC -Du såg oss inte där nere va?
-Det gjorde jag inte.
GC -Du får blåsa hos min kollega där.
BC -Har du körkortet?
-Det har din kollega, *blååås*
BC -Ok, vet du hastigheten här?
-90 säger jag och pekar på skylten 10m fram.
BC -Vet du hur fort du körde?
-Nja, 110 kanske.
GC -Hehe lite styvt va?
BC -Jag låg i 120 bakom och kom inte ikapp!
-Ok fast den här gör bara 123 och toppa den gjorde jag i vilket fall inte.
GC -Ta det lite lugnare framöver och ha en trevlig dag.
-Detsamma.

Jag tror inte dom fick ihop någon regelrätt mätning och därför slapp jag bot vilket var jäkligt skönt :)

Ibland är dom snälla dom där bylingarna, sen kväll på E 6 lite trafik, framför mig låg en mörkblå Volvo å en lastbil, kom i sådär 200+ i vänsterfältet, Volvon går ut framför mig i god tid å slår på blåljuset i bakrutan, bara för att varna mig, smyger förbi å får en tumme upp av polisen, kvällen räddad


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Blev väldig OT nu... Tråden heter ju "vad fick dig att le idag". :)

Det som fick och får mig att le idag är att jag la ut en tur idag till Wira bruk med flera stoppställen på agendan. Tänkte att vi blir väl 5-6 hojar. Vi blir över 30! Hoppsan! Nu dags klä sig och åka iväg leende på en skön hojtur. Ha det gott folks!
:squid :hojraket :squid



En tråd på SportHoj ska spåra ur ibland annars kommer SportHoj bli lika aktivt som detta forum! :fakta
https://forum.svmc.se/content.php


:felämne
Det här inlägget fick mig att le! :tummenupp
Och Hovnäs färja! Kör tyvärr inte grusvägen upp till färjan så ofta längre men försöker hitta anledning att ta den vägen när turen norrut går förbi Österfärnebo.

Att stödja intresseföreningen med 40:- enkel resa känns alltid rätt. :)
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Det går att välja bort fram eller bak och extra kul kan det bli med civila ord/traf bilar.

En körde med blått fram under en lång crusiande lite brådskande körning , bakom kommer kebabsvarvaren
Achmed och försöker tuta o blinka bort den i 150km/ cruisande radiobilen för snoppen är liten och Bmwen måste framföras i 230

Radiobilen släpper förbi klappmongot :rofl och utdelar stavgångskörkort
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Idag var polisen i Övergran och mätte hastighet. Jag tycker att de var onödigt fula av sig när han som höll i mätaren tog av sig reglexvästen. De som stod inne på parkeringen utom synhåll behöll sina på.
Ja dom brukar göra så, blir du stoppad så kolla om han gått utbildningen "Arbete på väg" och när han sen svarar att han gått den så fråga något i stil med om han lärde sig något och peka föredömligt på kollegorna med väst.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ja dom brukar göra så, blir du stoppad så kolla om han gått utbildningen "Arbete på väg" och när han sen svarar att han gått den så fråga något i stil med om han lärde sig något och peka föredömligt på kollegorna med väst.

Inte måste de ha varselväst?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Man kan ju fråga varför alla andra bedömt arbetsmomentet så riskfyllt att dom klätt sig i varselkläder när den som är närmast trafiken inte har varselkläder.
Det tyder ju på dåligt omdöme av den polismannen.

Ja, fast det är ju sällan begagnande att påpeka detta.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Den goda hjälpen jag fick på probike i Sollentuna.

Första gången jag var där. Inte sista. Synd bara att det är på fel sida stan, nu i semestertider gick det bra men normalläge kommer det ta på tid, tålamod och mental hälsa att åka dit och hem.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top