Vad föredrar du? (Skjutsa eller inte?)

Nå?

• Antal röstningar
    0
Vill inte vara ansvarig för nån annan, mitt misstag kan förstöra deras liv.
Släpper inte på nån utan skyddskläder heller o det är det ingen som har ifall dom inte kör själv.. o isf kan dom åka egen hoj :tungan

Jag kan fan inte rösta här.
Det beror ju på vad hon vill. (Om jag hade någon hon att ta med vill säga. Frågan blir ju hypotetisk)
Vill jag dra iväg på en repa med polarna och tjejen vill följa med så får hon följa med. Har hon ingen egen hoj så får hon sitta bakom mig.

Visst är det körmässigt roligare att köra när man är ensam på hojen men det är ganska trevligt om man har en tjej som vill följa med också. Så det väger liksom upp varandra.

Flertalet här inne åker nog med sin respektive hela tiden. Högerhanden alltså. :hihi
Ja det har du ju rätt i. I synnerhet som tjej måste det ju vara mer mer tveksamt vilken soloaktivitet som är skönast. Låta högerhanden ge full muff på hojen eller att "slira i diket" med densamma. :näsblod

PM:a mig så ska jag förklara. Ascoolt koncept :)

Jag letar.

Last edited:
Skjutsa eller inte

Jag o en tjejkompis va ute igår kväll. Måste säga att min hoj betedde sig bättre med skjuts.Blev inte så ryckig som den brukar vid växling tex.
En teori kan ju vara då att jag är för lätt helt enkelt.:tuttar

Det beror på vilken av hojarna jag använder för tillfället. Med ST3:an skjutsar jag gärna..:tummenupp

Jag o en tjejkompis va ute igår kväll. Måste säga att min hoj betedde sig bättre med skjuts.Blev inte så ryckig som den brukar vid växling tex.
En teori kan ju vara då att jag är för lätt helt enkelt.:tuttar

Ja det kan ju vara lättare att köra mjukare med lite vikt. Men det där styr du ju upp med mjukare växlingar och kopplingshantering.

Det beror på vilken av hojarna jag använder för tillfället. Med ST3:an skjutsar jag gärna..:tummenupp

Skjutsar gärna eller skjutsar helst? :7peta

Glöm inte att rösta också..

Last edited:
Eftersom jag bara kör kortare perioder på året med 998:an så blir svaret att jag helst skjutsar :)

Alternativ två :) Vid nöjeskörning med polarna vill man ju så klart sitta själv på hojen.

Har ensitscuts på 750n, men nästa år då kortet för den landas så ska bruden enligt egen utsago också fixa sig hoj och kort (hon vill ha en svart KTM:) ), så jag går nog ut och river bort passagerarpinnarna direkct! :) Är ju inget köra för körningens skull med skjuts, utan mest mysigt :) Och att ha 55 kilo extra på 125an är ingen hitt:näsblod
Men hon tycker det är roligt att åka med även om det inte går så fort, så det är ju ok för mig.

Har ensitscuts på 750n, men nästa år då kortet för den landas så ska bruden enligt egen utsago också fixa sig hoj och kort (hon vill ha en svart KTM:) ), så jag går nog ut och river bort passagerarpinnarna direkct! :) Är ju inget köra för körningens skull med skjuts, utan mest mysigt :) Och att ha 55 kilo extra på 125an är ingen hitt:näsblod
Men hon tycker det är roligt att åka med även om det inte går så fort, så det är ju ok för mig.

Att ha tuttar i ryggen med ryggskydd är överskattat! :mattias

Sidovagn då? :va ...fast det är väl ett fult ord på sporthojiska? :D

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back