Vad dricker du på kräftskivan?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad brukar du dricka på kräftskivan?

Jag funderar på att skaffa mig en snaps, men är inte så bra på dom olika sorterna. Farsan drack alltid iskall Aalborg, men på kräftskivor brukar man väl inte springa fram och tillbaka från frysen!?

Öl eller vin? Vitt vin och ljust lager?

Imorrn ska jag på skiva med 30 pers. som jag aldrig varit på kräftskiva med förut. Hur gör jag för att dricka godast?

EDIT: Jo, jag har varit på kräftskiva förut, men kan inte minnas vad jag brukar dricka :gnissla (kanske är det inte så noga haha)

[YOUTUBE-ID]FfdtNrguhnA[/YOUTUBE-ID]

Folköl och OP alternatvt Skåne.

Men OP är det säkra valet.

Vill du ha nubben kall kan du ju lägga flaskan i frysen i förväg så kommer det hålla sig kallt huvuddelen av skivan.

Är det bara kärringar som dricker vin?

Man får ju så bra yrsel av det... :rodnar

Vanligt hederligt brännvin funkar bäst om det ska drickas i större mängder.

Bara brännvin i stora mängder?

Fiffan, du va mig en jeffel på att dricka sprit du...:va

Folköl och OP alternatvt Skåne.

Men OP är det säkra valet.

Vill du ha nubben kall kan du ju lägga flaskan i frysen i förväg så kommer det hålla sig kallt huvuddelen av skivan.

Folkisar minsann. Även om man har barnvakt och skivan är på krypavstånd till sängen?

Bara brännvin i stora mängder?
Efter ett par snapsar så känner man ändå inte smaken. På gott och på ont.

Det är ont om man har dyr findricka. Det är gott om man har billig fuldricka.

Får nog ta en promenad till bollhavet i em. Har en platta Slots Guld hemma, men är inte så sugen på den. Mer sugen på några ljusa pilsner men kommer nog säkra med vin. Har fått upp smaken för det på senare tider. Samt en liten flaska OP :tummenupp

Efter ett par snapsar så känner man ändå inte smaken. På gott och på ont.

Det är ont om man har dyr findricka. Det är gott om man har billig fuldricka.

Du menar att man ska börja med findricka för att sedan raskt gå över till dunken?

Som de flesta säger OP eller Skåne. Passar perfekt till kräftor. lägg in flaskan i fryse spriten skall drickas iskall. Till det dricker du öl

Folkisar minsann. Även om man har barnvakt och skivan är på krypavstånd till sängen?

Beror mycket på sällskapet. Är det med civiliserat folk som bara tar 2-3 snapsar till kräftorna så kan man dricka vad man vill... Är det med grabbarna grus som kör en nubbe till varje kräfta så nöjer jag mig med folkisar.

Beror mycket på sällskapet. Är det med civiliserat folk som bara tar 2-3 snapsar till kräftorna så kan man dricka vad man vill... Är det med grabbarna grus som kör en nubbe till varje kräfta så nöjer jag mig med folkisar.

Den här skivan är utanför Tidaholm, så det kommer nog inte vara speciellt civiliserat. Ska sitta i en lada (som visserligen är fint inredd sägs det).

Svärföräldrarna kommer vara med, funderar på att testa och se vad s-farsan går för :D

Eftersom kräftskivan kan resultera i en viss mängd öl-intag så kommer här ett felsökningsschema till ev öl-problem:

Bifogat

• beer_20troubleshooting.jpg
    beer_20troubleshooting.jpg
    98.1 KB · Visningar: 143
Nu var det iofs jävligt länge sedan jag var på kräftskiva. (:()

Men jag antar väl man dricker vad man tycker är gott. Inis & Gunn är najs, lika så sol/corona med lime/citron. Strongbow kanske. Självklart lite fin whiskey.
Kallhetsproblemet löser man självklart med en kylväska full med isvatten. :tummenupp

Kan inte bli bättre än den kombon :tummenupp

Blev bekymmmer, dom håller på att bygga om på mitt bolag så den ölen fanns inte på hylllorna :(

Blev istället följande,

2x Heineken
3x Staropramen
4x Smirnoff Ice
3x Grolsch Premium Lager
2x Corona Extra
1x Hallands Fläder
1x Åkesson Oz Chardonnay (PET)

Nästan rätt i alla fall :p

Back