Vad dricker du på kräftskivan?

två delar surströmmingsspad, en del vodka...ingen is, ingen sång .:tummenupp

De har nån singel malt, i papplåda som inte va dum.. Minns inte va den kallades men klart god :tummenupp

Inte sett denn men gillar den "vanliga" så får hålla koll och se om jag hittar. :) :tummenupp

Tagit en nån Innis & Gun, lite Strongbow (cider, men föbaskat najs), och en hel del karhu 5.4 ikväll, rätt bra,men inte praaa för baksmällan misstänker jag.... :/ :p :gnissla :banana

Edit: Den: http://www.alko.fi/tuotteet/sw/722214 ?:)

(edit2: vanlig: http://www.alko.fi/tuotteet/sw/777734 )

Last edited:
Du har hittat den röda tråd jag letat efter i många år :Bugar
Det har tagit många år av empirisk forskning för att komma fram till slutsatsen men nu är den solklar och har bekräftats av flera oberoende källor. Funderar på att skriva en avhandling men det räcker kanske att ha lanserat teorin på SH för att krediteras för den mångåriga forskningen? :D

Själv lider jag av kraftig läderallergi. Varenda gång jag vaknar med skorna på mår jag skit....:död
Lugn, du är inte allergisk, du har attackerats av Dieselmannen, de flesta av er har nog stött på honom på ett eller annat sätt.
Detta är dieselmannens tillvägagångssätt:

Efter att du lagt dig efter en normalt blöt kväll på stan och du inte anar någon fara kommer han smygande...
Han har som vanligt med sig det han behöver och det som blivit hans varumärke;en hammare, småpengar och en halv liter diesel.

Först tar han dina kläder som du så prydligt vikt ihop och slänger dem runt omkring i lägenheten. Därefter stänger han fönstret och tar på dig skorna igen. Så tar han alla dina sedlar och byter ut dem mot lite småpengar.

Sedan slår han dig i huvudet med en hammare och häller ner en halv liter diesel i din hals.

Har du mot förmodan inte kommit hem själv på kvällen utan har med dig en helt obekant person av det motsatta könet, byter han ut denne mot ett mindre praktfullt exemplar och får denne att tala en mindre begriplig och ganska ful dialekt på morgonen.

Ryktet säger också att han ibland planterar hår på din tunga, spyr på dina kläder och delar ut ditt telefonnummer till alla möjliga otäckingar på gatan men detta är för tillfället obekräftade rykten...

Last edited:
Back