Vad bör finnas i ett barskåp?

1st ~25årig storbystad kvinna med tom blick och tillhörande droppställning!

Du vet ju själv hur sugen man blir efter ett par järn!

1 x Ron Zacapa Centenario
1 x Captain Morgan Private Stock

Blir det pengar över efter det så kan du köpa snygga glas att dricka ur.

Alkohol

Mitt barskåp har räddat många sega filmer på fredagskvällar :) Det här finns i mitt just nu. Sorter med & mellan passar givetvis bra ihop.
Har satt * framför de nödvändigaste:

*creme de cacao & creme de menthe
bols blue
*baileys & sambuca ljus
apricot brandy
*cointreau
apfelkorn
sambuca mörk
*vermouth torr
vermouth söt
xante
calvados
*triple sec & tequila
dooleys
midori
grand mariner
jägermaister
*galliano
heering
passoa
drambuie

angostura bitter
*grenadin

*gin, köp inte billigaste
*vodka
vodka med smaker
*rom ljus
rom medel och mörk
*tequila
div whiskey

Skaffa en eller flera drinkböcker, jag tycker Drinkar med David Biggs är bra. :banana

General E skrev:
Mitt barskåp bla bla bla..
Skaffa en eller flera drinkböckerbla bla bla. :banana

Äh...

De två godaste drinkarna man kan göra innehåller bara fyra ingredienser.

Drink 1 Vemdalen sunrise = Ett dricksglas med hembränt å en korvskiva på kanten (Perfekt om man är hungrig också)
Drink 2 Härjedalingen = Ett dricksglas med hembränt å en näve snö att spä ut med.

Hemmabygge

Tog ut ett gammalt litet kylskåp som ersattes med ett på golvet. Satte sedan in skivor, glas och spotlights i där det lilla satt. Enkelt.

Bifogat

• barskåp3.jpg
    barskåp3.jpg
    80 KB · Visningar: 392
I mitt barskåp, dvs under sängen, står för tillfället ett flak billig dansk fulöl och en Absolut Citron med lite bottenskval som nån glömde på en fest i somras.

Sorry, det blir inget riktigt barskåp utan Whiskey! det är bara att lägga ner eller köpa en flarra Famous, du kan alltid bjuda på den :)

Drinktips: chasers. Drick först sprit och skölj sedan ner det med t.ex. öl. Bara fantasin kan sätta gränserna. :tummenupp

Förutom basvarorna så tycker jag att inget barskåp är komplett utan ett helrör Tequila, gärna någon gold eller aged (de blir lite mildare i smaken än blanco/silver).

Annars så kommer man rätt så långt med en 5L dunk hemkört och lite roliga essenser. Ingen känner ändå någon skillnad på om det är hemkört+essens eller äkta Gordons Dry Gin när det fått i sig ett par GT.

General E skrev:
Tog ut ett gammalt litet kylskåp som ersattes med ett på golvet. Satte sedan in skivor, glas och spotlights i där det lilla satt. Enkelt.
När har du fest? Blir törstig av att se vad du har på lager. :fyllisar

Fest kommer! Kanske en dämpa-sorgen-av-att-ställa-av-hojen-fest efter das oktoberfestnung. :cpparty

ja, diverse fulsprit måste ju finnas, men även lite fina likörer och spritsorter som alltid tar slut så jävla fort. här e mitt skåp

Simp skrev:
Är sugen på att börja bygga upp ett barskåp. Vad är absolut nödvändigt att ha hemma? Hade tänkt att börja handla för ca 1500-2000kr.. Obs dricker inte wiskey så inget sånt tack.. Barskåpet ska vara inriktat mot att ta sig en drink och inte mot att dricka sig full..

Kom gärna med tips..

Sprit ?

robbandalal skrev:
ja, diverse fulsprit måste ju finnas, men även lite fina likörer och spritsorter som alltid tar slut så jävla fort. här e mitt skåp

Ställde du dit kedjewaxet bara för att du skulle knäppa kort eller ?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti