Vad bör finnas i ett barskåp?

Nitrogen skrev:
Flyktiga vätskor, vad skulle det vara? Tippex och LSD eller?
Är LSD flyktigt? Det visste jag inte, tydligen så är du mer upplyst inom missbruk än vad jag är.

låt inte detta urarta till nån jävla pajkastar-tråd.. snälla.. det kan ni ta via pm..

Solid snake skrev:
Är LSD flyktigt? Det visste jag inte, tydligen så är du mer upplyst inom missbruk än vad jag är.
Jag syftade väl mer på att det var flytande och därför ypperligt att hälla i drinken. Så ja, jag är väl mer upplyst än dig.

Simp skrev:
låt inte detta urarta till nån jävla pajkastar-tråd.. snälla.. det kan ni ta via pm..
Förlåt, men jag har maniska tvångstankar och måste alltid ha sista ordet. Men jag sätter mig på händerna nu så att jag inte kan skriva mer. Lycka till med spriten! :yoparty

Solid snake skrev:
LSD är flytande, sen droppar man det på små papperslappar med roliga figurer på. :mattias

ROS-VIN
Plocka en taggig jävla ros. Lukta på den och drick ett glas sprit för att du inte har någon att ge den till.

Inga äckliga tjejlikörer. Jag har 3 liter absolut och 1 liter whiskey i mitt skåp + ett gäng vinflaskor och ett par lådor öl i garderoben, behövs inget mer. Likörer tröttnar man på direkt, sen får man slänga en massa halvfulla flaskor bara. Köp istället lite olika sorters whiskey, billiga märken för att bjuda gästerna med och någon dyr till dig och tjejen :)

Mitt består nu av :
Absolut Mandarin
Absolut Vanilia
Tequila
Baileys
Sambucca
Bacardi Lemon
Bacardi Razz
Absinth
Campari
Red Label
Fernet

Är långt ifrån nöjd, har en inköpslista på rätt mycket till typ midori, passoa, pisannabon Contreu m.m. som ska läggas till/fyllas på.

Brun rom, ex. Havana Club 5-årig eller Captain Morgan är ett måste (blandas med fördel med Sprite). Ingen av de äckliga smaksatta spritvarianterna, typ Bacardi Razz.

Skippa alla sorter. För många tyder bara på att du är velig...

Det enda som behövs är jägermeister. Sådär en 10-12 flarror.
Åsså halva kylen fylld med RedBull! :tummenupp

RedBull/Jäger är :banana

En sak till: lär dig dricka whirre! Man får äckelkänslor i början, men det går över!

Zlide skrev:
Skippa alla sorter. För många tyder bara på att du är velig...

Det enda som behövs är jägermeister. Sådär en 10-12 flarror.
Åsså halva kylen fylld med RedBull! :tummenupp

RedBull/Jäger är :banana

En sak till: lär dig dricka whirre! Man får äckelkänslor i början, men det går över!
Redbull/jäger? Blandat eller?

Nej nej nej, öl ska det vara och en sexa jäger.

Det du har räknat upp + en flarra vermouth, perfekt att blanda i en isbit o fruktsoda, ska man tvunget ha med en smaksatt vodka så blir det ju citron, DESSUTOM måste en lr flera flaskor whisky finnas det bara är så

Utöver spriten i barskåpet ska du ALLTID som kille ha en flaska bra champagne i kylen. Kan komma väl till pass när man minst anar det :)
Är man pank duger en flaska vitt också, gärna med bubblor.

Starstriker skrev:
Utöver spriten i barskåpet ska du ALLTID som kille ha en flaska bra champagne i kylen. Kan komma väl till pass när man minst anar det :)

Äntligen en snubbe med insikt.

Vad man behöver i ett barskåp är de klassiska baserna, vodka, gin och rom.
Till det tar man tillbehör efter egen smak, tex klara likörer, simmiga likörer, vermouth etc.

I mitt barskåp, som inte är ett skåp utan bara en slags öppen hylla i köket, finns vaniljvodka, single malt whisky, campari, tequila, mörk rom, Beefeater´s Gin, Passoa och en del slattar av obestämbar karaktär.

I ett mörkt utrymme finns vinlagret - röda italienare och riojor.

I kylen en flaska cava.

duckie skrev:
Äntligen en snubbe med insikt.

Vad man behöver i ett barskåp är de klassiska baserna, vodka, gin och rom.
Till det tar man tillbehör efter egen smak, tex klara likörer, simmiga likörer, vermouth etc.

I mitt barskåp, som inte är ett skåp utan bara en slags öppen hylla i köket, finns vaniljvodka, single malt whisky, campari, tequila, mörk rom, Beefeater´s Gin, Passoa och en del slattar av obestämbar karaktär.

I ett mörkt utrymme finns vinlagret - röda italienare och riojor.

I kylen en flaska cava.
Här har vi även en tjej med insikt; finns det något gubbigare än ett regelrätt barskåp? Eller ännu värre, en bardisk/barskåp?

acura skrev:
Juice och andra bland saker, grenadin, sour mix.
Skulle vilja slänga in en flaska Triple Sec, martini, tequila, nån flaska Sourz och ev. en flaska Campari så ska du kunna blanda till det mesta.

Rekomenderar Sourz till skona sommardrinkar, man kan fa till smarriga blandningar. Fan, jag gjorde en salladsdressing (fransk stil) och slangde i lite av sourz pinapple, fan vad lyckat, alla ville veta vad den hemliga ingrediensen var. Tur att ingen av dem e hoj intresserade .
Annars ar rom valdigt bra att ha, och som langa farbron sade SOCKERLAG e ett maste.
Nej nu maste jag jobba (urk)....vill hellre sitta har och snacka drinkar...sniff sniff :fyllisar

Ps: For er som gillar after eight, sa ar shots pa peppermint liqueur och Bailys jattegott (och farligt i langden hehe). Separera de tva med en tesked. Hall pa det grona forst och sedan over baksidan pa en tesked, hall ned baileys sa att de haller sig separerade. Slurp

:fyllisar

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...