Vad bör finnas i ett barskåp?

1st ~25årig storbystad kvinna med tom blick och tillhörande droppställning!

Du vet ju själv hur sugen man blir efter ett par järn!

1 x Ron Zacapa Centenario
1 x Captain Morgan Private Stock

Blir det pengar över efter det så kan du köpa snygga glas att dricka ur.

Alkohol

Mitt barskåp har räddat många sega filmer på fredagskvällar :) Det här finns i mitt just nu. Sorter med & mellan passar givetvis bra ihop.
Har satt * framför de nödvändigaste:

*creme de cacao & creme de menthe
bols blue
*baileys & sambuca ljus
apricot brandy
*cointreau
apfelkorn
sambuca mörk
*vermouth torr
vermouth söt
xante
calvados
*triple sec & tequila
dooleys
midori
grand mariner
jägermaister
*galliano
heering
passoa
drambuie

angostura bitter
*grenadin

*gin, köp inte billigaste
*vodka
vodka med smaker
*rom ljus
rom medel och mörk
*tequila
div whiskey

Skaffa en eller flera drinkböcker, jag tycker Drinkar med David Biggs är bra. :banana

General E skrev:
Mitt barskåp bla bla bla..
Skaffa en eller flera drinkböckerbla bla bla. :banana

Äh...

De två godaste drinkarna man kan göra innehåller bara fyra ingredienser.

Drink 1 Vemdalen sunrise = Ett dricksglas med hembränt å en korvskiva på kanten (Perfekt om man är hungrig också)
Drink 2 Härjedalingen = Ett dricksglas med hembränt å en näve snö att spä ut med.

Hemmabygge

Tog ut ett gammalt litet kylskåp som ersattes med ett på golvet. Satte sedan in skivor, glas och spotlights i där det lilla satt. Enkelt.

Bifogat

• barskåp3.jpg
    barskåp3.jpg
    80 KB · Visningar: 392
I mitt barskåp, dvs under sängen, står för tillfället ett flak billig dansk fulöl och en Absolut Citron med lite bottenskval som nån glömde på en fest i somras.

Sorry, det blir inget riktigt barskåp utan Whiskey! det är bara att lägga ner eller köpa en flarra Famous, du kan alltid bjuda på den :)

Drinktips: chasers. Drick först sprit och skölj sedan ner det med t.ex. öl. Bara fantasin kan sätta gränserna. :tummenupp

Förutom basvarorna så tycker jag att inget barskåp är komplett utan ett helrör Tequila, gärna någon gold eller aged (de blir lite mildare i smaken än blanco/silver).

Annars så kommer man rätt så långt med en 5L dunk hemkört och lite roliga essenser. Ingen känner ändå någon skillnad på om det är hemkört+essens eller äkta Gordons Dry Gin när det fått i sig ett par GT.

General E skrev:
Tog ut ett gammalt litet kylskåp som ersattes med ett på golvet. Satte sedan in skivor, glas och spotlights i där det lilla satt. Enkelt.
När har du fest? Blir törstig av att se vad du har på lager. :fyllisar

Fest kommer! Kanske en dämpa-sorgen-av-att-ställa-av-hojen-fest efter das oktoberfestnung. :cpparty

ja, diverse fulsprit måste ju finnas, men även lite fina likörer och spritsorter som alltid tar slut så jävla fort. här e mitt skåp

Simp skrev:
Är sugen på att börja bygga upp ett barskåp. Vad är absolut nödvändigt att ha hemma? Hade tänkt att börja handla för ca 1500-2000kr.. Obs dricker inte wiskey så inget sånt tack.. Barskåpet ska vara inriktat mot att ta sig en drink och inte mot att dricka sig full..

Kom gärna med tips..

Sprit ?

robbandalal skrev:
ja, diverse fulsprit måste ju finnas, men även lite fina likörer och spritsorter som alltid tar slut så jävla fort. här e mitt skåp

Ställde du dit kedjewaxet bara för att du skulle knäppa kort eller ?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT