Sporthojarn
Oasexuell
Jag fattar fortfarande inte varför majoriteten på SH kritiserar kvällspressen men fortfarande använder den som "sanningen".
Insinuerar du att det skulle förekomma någon slags dubbelmoral här?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar fortfarande inte varför majoriteten på SH kritiserar kvällspressen men fortfarande använder den som "sanningen".
Kolla fakta istället! Som du beskriver det framställdes det i massmedia men fallet var inte på det viset.
Kort: det var EN (!) som hade landslagströja, sex som hade tröjor med svenska flaggan på och alla hade fått besked på förhand om att det inte skulle tolereras. Skälet till det? Just att rasister är de som lagt beslag på svenska flaggan i "icke-officiella flaggsammanhang", speciellt i grupp. Rektorn har också varit tydlig med att ingen av ungdomarna är känd som rasister.
Har inga planer på att stå på barrikaderna och kämpa för det här. Jag bara tänkte att det antagligen var det granath menade, att det gått inflation i ordet rasist och därav används det idag inom ett brett område, även sådant som tekniskt sett inte handlar om rasism. Kanske är det mest rädslan, att något ska uppfattas som rasism, som gör att folk förbjuder och begränsar? Vissa ser ju rasistiska saker i precis allt och är inte sena med att dra upp det stort, så som till exempel i Nogger-fallet. Riktig och påtaglig strukturell rasism hamnar då i bakgrunden efter sådana utspel, vilket inte är bra. Det vore väl viktigare att se till att företag inte sorterar bort folk på grund av deras namn, att invandrare med god utbildning inte ska vara tvingade att ta "skitjobb" istället för de kvalificerade arbeten de faktiskt har en utbildning för, än att kämpa för att en glass som heter Nogger Black ska tas bort ur sortimentet? Sådana pseudodiskussioner tar fokus ifrån det som är mer viktigt.
Har bråttom, ska hem men vill i alla fall säga två saker: Först: Ett bra inlägg av dig, om än jag tror att alla som kallas rasister nog har gjort något som bidrar till det! Sedan: min info kommer från en intervju med rektorn som sändes på radio samma dag som detta hände, visst han kan ljuga men eftersom reportrarna även hade talat med barnen så tror jag inte det. Men jag kan ju inte veta...Du kanske var där och har förstahandsinformation? Vi andra har tyvärr inget annat att gå efter än tidningar, som vi förväntar oss förmedlar sanningen, även om det i vissa enstaka fall inte är så. Varifrån tar du din information om du inte är på plats, som är helt korrekt? Eller du har aldrig någonsin haft åsikter om något du inte sett och varit med om själv?
Han kanske menar att ordet används åt höger och vänster: Rasist är man om man sjunger nationalsången på skolavslutningen, då man bär svenska fotbollslandslagets tröja, till att hissa flaggan på sveriges nationaldag, till att vilja kasta ut varenda en som är annorlunda än en själv? Idag anses det ju rasistiskt att vara stolt över sitt land och nationalitet, vilket man väl kan vara utan att se ner på andra och därmed vara rasist?
Det var ju till och med en här på SH som blev kallad rasist för att han hade en blå-gul Husa.
Bara vad jag antar att han menar... Nog bäst han förklarar det själv.![]()
Självklart innebär det inte att man är rasist för att man är stolt över sitt land. Jag tyckte mest det verkade som han tyckte det var helt okej att bli kallad rasist men att nazist fick man minsann inte kalla honom (eller SD) och blev då nyfiken på hur han kan tycka så när synsätten i de båda -ismerna inte skiljer sig nämnvärt åt.
Att påstå att SD har vidare mycket med nazism är inte bara obegåvat, felaktigt och ignorant - det är ett jävla hån mot de som på riktigt drabbats av nazismens fasor. Skäms på er.
aja, jag älskar alla & alla ska leva i frid tillsammans på denna jord![]()
det får gärna vara så för mig, men så länge vi har olika religoner kommer detta tyvärr aldrig bli sanning. för att citera min gammle morfar :
man får ha ihjäl vem som helst så länge man slår med bibeln![]()
Att påstå att SD har vidare mycket med nazism är inte bara obegåvat, felaktigt och ignorant - det är ett jävla hån mot de som på riktigt drabbats av nazismens fasor. Skäms på er.
Det var samma text.![]()
Nej. .
EDIT: Kunde svära på att det var olika!![]()
KAPWND![]()
...aja, ursäka ett väldigt luddigt svar. kan ge det ett nytt försök nå annat tag om min åsikt angående invandring är viktig för dig.
avslutar med att vi alla är nog rasister mer eller mindre, jag har hitills i mitt liv inte träffat någon som är helt fördomsfri..
hmm, så nu är SD & nazister samma sak oxå![]()
![]()
länge leve trångsynheten..
Ut ur mitt land lintott.fan va fint att man är "nazze" dåe :sssoldatmedhöjdhögerarm
Var inte så förbaskat logisk och förståelig, man blir ju psykad.Såg någon programmet om rädsla igår? Där förklarar dom att rasism är just en typ av sådan. När en vit människa ser en bild snabbt på en svart eller tvärt om så reagerar hjärnan på samma sätt som på t ex en orm, självklart mer hos dom som aldrig umgås med människor från fjärran land än hos folk men ytlänningar i nära bekantskapskretsen.
Vi är programmerade att reagera så på människor som ser annorlunda ut då de antagligen kommer från en annan "stam", "klan"...
Det märkliga var att när man visade bilder på ansikten från olika folkslag och kön med olika ansiktsuttryck så var det en arg man från ens egen ras som väckte störst reakton. Det är antagligen för att hotet är störst från just en sådan....
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |