Vad ar det har ifran?

Besvara sverige svenskt måste vara en av de dummare påhitten någonsin...

Lägg ner skiten eller sälj det till Norge eller nått..

Håller med helt! Vi kan attakera Norge och sen lägga oss så de vinner. Då får vi vara med på deras olja och dom får våran statsskuld.

Att "bevara sverige svenskt"-flosklern hoppar ur mun på folk är ju bara ett tecken statusen när det gäller allmänbildning.
Sverigen är ju uppbyggt på influenser från andra länder. För väldigt länge sedan kom vi själva hit, ett tag drog vi runt i världen och handlade och rövade och levde fan, språket och kulturen i dag är till stor del uppbyggd av extern påverkan.

Nämn ett årtal sverige var "svenskt".... Jag röstar för att rassar får indraget pass.

Håller med helt! Vi kan attakera Norge och sen lägga oss så de vinner. Då får vi vara med på deras olja och dom får våran statsskuld.

Att "bevara sverige svenskt"-flosklern hoppar ur mun på folk är ju bara ett tecken statusen när det gäller allmänbildning.
Sverigen är ju uppbyggt på influenser från andra länder. För väldigt länge sedan kom vi själva hit, ett tag drog vi runt i världen och handlade och rövade och levde fan, språket och kulturen i dag är till stor del uppbyggd av extern påverkan.

Nämn ett årtal sverige var "svenskt".... Jag röstar för att rassar får indraget pass.

1976 :yoparty

Norge har inte tagit in 1000 000 invandrare heller... Inte så konstigt då att vi har sämre ekonomi, klart dom hade haft det bättre ändå med sin olja, men ändå... Men jag klagar inte, jag har det bra ändå...

GE FAN I ATT LÄGGA UT MIN MAMMA PÅ INTERNET, DET ÄR INTE ROOLIGT! :mad::mad:

Norge har inte tagit in 1000 000 invandrare heller... Inte så konstigt då att vi har sämre ekonomi, klart dom hade haft det bättre ändå med sin olja, men ändå... Men jag klagar inte, jag har det bra ändå...

Men ändå vadå? Måste kännas tråkigt när argumenten brister i första raden. :hihi

granaten eller smällaren eller vad du hette skrev:
SD har inga nazistiska kopplingar eller nått i den stilen, partiet är förnyat och annorlunda jämfört med 90-talet

Lite lustigt att du säger det när Jimmy Tjockeblom själv har sagt i TV att partiet idag står närmare sina ursprungliga idéer än någonsin.

.....gissa vad hans briljanta svar var?!?! :rofl

Men om vägarna hade varit plogade av att SD fått bevara sverige en aning så hade jag kanske övervägt att ge dem en röst...
.

jo att många av dom inte begåvats med inteligens är jue redan bevisat, men det finns rötägg i alla partier..
att sedan kalla SD för nazister bara för att ni anser er smartare kanske inte är så smart.. :gnissla

jag håller med om mkt av det du säger, det jag stör mig på är att ALLA som ifrågasätter invandringen till Sverige kallas nazister nu för tiden, ordet har en stark negativ laddning som inte jag vill förknippas med iaf.
att jag däremot inte säger emot om folk kallar mig rasist det är ett helt annat kapitel dåe rasism är ett väääääldigt brett område..

Lite lustigt att du säger det när Jimmy Tjockeblom själv har sagt i TV att partiet idag står närmare sina ursprungliga idéer än någonsin.

ja, så vitt jag vet har jag inte sett 20 fulla skinskallar i riksdagen på senaste tiden.. det var så det började > trappades upp > anknytningar till B.S.S. > jävla liv i media > trappades ner > började växa > NS gallrades bort > partiet växte sig "stort" & det är väl där någonstans vi är idag..
jag vet inte hur jimmy tänker men detta är iaf. den infon jag hittade dåe jag gjorde ett arbete om SD..

vet igentligen inte varför jag sitter & försvarar SD dåe andledningen till att dom fick min röst var för att minska invandringen, inget stopp. att det första dom gjorde efter valet var att ta in en hel hög invandrare gjorde inte direkt att dom får min röst nästa ggn..

säg vad ni vill, men att SD är ett nazistparti kan ni & media försöka tvinga på oss..

btw : smällaren var jue ganska vackert, annars föredrar jag mitt efternamn :gnissla

Last edited:

Bifogat

• browning_and_freaks_6.jpg
    browning_and_freaks_6.jpg
    87.4 KB · Visningar: 102
Last edited:

Jag tror jag vet vad du menar. Det som "vanliga" människor anser tror jag är att SD är "skumma". Bara en gissning från min sida, men det är så jag uppfattar dom. Många håller nog med i en del av vad du säger men SD är fortfarande ett "kontroversiellt" parti att rösta på.. Dessutom, nu talar "jag" igen, så tycker jag att de framstår som oseriösa. Det känns helt enkelt inte som ett seriöst parti att rösta på. :gnissla

EDIT: Fan vad fränt det VORE med 20 fulla skinnskallar i riksdagen! :)

...att jag däremot inte säger emot om folk kallar mig rasist det är ett helt annat kapitel dåe rasism är ett väääääldigt brett område..

På vilket sätt är rasism ett väldigt brett område? Personligen tycker jag det liknar det nazistiska synsättet om att den egna rasen är överlägsen andra raser...

"Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde, där den egna rasen tillmäts ett högre värde. Synsättet legitimerar att den egna rasen gynnas på andras bekostnad. Ibland kan rasism emellertid användas om synsätt som strikt sett inte uppfyller dessa kriterier, men i de flesta fall är "främlingsfientlighet" ett mer adekvat uttryck i dessa fall."*

*Nationalencyklopedin

På vilket sätt är rasism ett väldigt brett område? Personligen tycker jag det liknar det nazistiska synsättet om att den egna rasen är överlägsen andra raser...

"Rasism är åskådningen att mänskligheten kan indelas i raser med olika värde, där den egna rasen tillmäts ett högre värde. Synsättet legitimerar att den egna rasen gynnas på andras bekostnad. Ibland kan rasism emellertid användas om synsätt som strikt sett inte uppfyller dessa kriterier, men i de flesta fall är "främlingsfientlighet" ett mer adekvat uttryck i dessa fall."*

*Nationalencyklopedin

Han kanske menar att ordet används åt höger och vänster: Rasist är man om man sjunger nationalsången på skolavslutningen, då man bär svenska fotbollslandslagets tröja, till att hissa flaggan på sveriges nationaldag, till att vilja kasta ut varenda en som är annorlunda än en själv? Idag anses det ju rasistiskt att vara stolt över sitt land och nationalitet, vilket man väl kan vara utan att se ner på andra och därmed vara rasist?

Det var ju till och med en här på SH som blev kallad rasist för att han hade en blå-gul Husa.

Bara vad jag antar att han menar... Nog bäst han förklarar det själv. :)

Idag anses det ju rasistiskt att vara stolt över sitt land och nationalitet,

Nej, det anses det inte alls.. :mattias
Däremot brukar de som så envetet hävdar just detta oftast vara just rasister. :)

Det är oftast precis samma personer som är jETE-arJa över att ALLA kallar dem rasister så fort de besäller en negerboll,trots attingen kallar dem rasister när de beställer en negerbollm och för att det är deras födelserätt och mänskliga rättighet att köpa en negerboll för det har alltid hetat negerboll och inte chokladboll...

Det var ju till och med en här på SH som blev kallad rasist för att han hade en blå-gul Husa.

Det var ju här på SH som någon föreslog för sin flickvän att han skulle tejpa fast henne naken på en lyktstolpe....

Last edited:
Nej, det anses det inte alls.. :mattias

Läsa tidningen kanske? En skolklass fick ju inte fotograferas med svenska fotbollslandslagets tröjor till exempel.

korvgubbe skrev:
Däremot brukar de som så envetet hävdar just detta oftast vara just rasister. :)

Där gör du generaliseringar som inte stämmer in på alla, som till exempel mig. :) Tycker däremot det gått lite inflation i ordet rasism. Riktig rasism är dumt, att se ner på andra bara för att de kommer från ett visst land, eller har en viss bakgrund, men det är lika dumt att kalla allt och alla för rasister för sådant som inte är rasism.

korvgubbe skrev:
Det är oftast precis samma personer som är jETE-arJa över att ALLA kallar dem rasister så fort de besäller en negerboll,trots attingen kallar dem rasister när de beställer en negerbollm och för att det är deras födelserätt och mänskliga rättighet att köpa en negerboll för det har alltid hetat negerboll och inte chokladboll...

Negerbollar är goda! :näsblod :D

korvgubbe skrev:
Det var ju här på SH som någon föreslog för sin flickvän att han skulle tejpa fast henne naken på en lyktstolpe....

Det är väl mer en jämställdhetsfråga och sexism och har väl inget med rasism att göra? :va

För övrigt var den tråden riktigt skoj! :D

:3freak

Undrar hur poppis det hade varit att göra en liknande grej nu, år 2007... :näsblod

jo att många av dom inte begåvats med inteligens är jue redan bevisat, men det finns rötägg i alla partier..
att sedan kalla SD för nazister bara för att ni anser er smartare kanske inte är så smart.. :gnissla

jag håller med om mkt av det du säger, det jag stör mig på är att ALLA som ifrågasätter invandringen till Sverige kallas nazister nu för tiden, ordet har en stark negativ laddning som inte jag vill förknippas med iaf.
att jag däremot inte säger emot om folk kallar mig rasist det är ett helt annat kapitel dåe rasism är ett väääääldigt brett område..

ja, så vitt jag vet har jag inte sett 20 fulla skinskallar i riksdagen på senaste tiden.. det var så det började > trappades upp > anknytningar till B.S.S. > jävla liv i media > trappades ner > började växa > NS gallrades bort > partiet växte sig "stort" & det är väl där någonstans vi är idag..
jag vet inte hur jimmy tänker men detta är iaf. den infon jag hittade dåe jag gjorde ett arbete om SD..

vet igentligen inte varför jag sitter & försvarar SD dåe andledningen till att dom fick min röst var för att minska invandringen, inget stopp. att det första dom gjorde efter valet var att ta in en hel hög invandrare gjorde inte direkt att dom får min röst nästa ggn..

säg vad ni vill, men att SD är ett nazistparti kan ni & media försöka tvinga på oss..

btw : smällaren var jue ganska vackert, annars föredrar jag mitt efternamn :gnissla

"Skinnskallarna" (skinheads har väl inget med rasism att göra? Trodde att det var boneheadsen som var rasisterna :mattias) har skaffat kostym, låtit håret växa ut och är inte ute och skriker "Ut med packet" längre. Men det är fortfarande samma gamla skit utanpå den putsade fasaden. Hävdar du annat är du helt otroligt naiv eller dum i huvudet, eller kanske en kombination.

Att du inte säger emot folk som kallar dig rasist beror helt enkelt på att du är det. Du ser ner på andra människor på grund av till exempel deras etnicitet. Det är rasism. :fakta

Undrar vad det kallas när man ser ner på såna som dig, det får vem som helst kalla mig för i alla fall. :D

Förresten så har du röstat på ett parti som till exempel tycker att man ska ta i hårdare mot brottslingar samtidigt som man hittar den högsta "suttitinne-frekvensen" bland partimedlemmar i just det partiet. Det är nästan lika roligt som GR's trafikmoralstjaffs. :rofl

Läsa tidningen kanske? En skolklass fick ju inte fotograferas med svenska fotbollslandslagets tröjor till exempel.

Kolla fakta istället! Som du beskriver det framställdes det i massmedia men fallet var inte på det viset.

Kort: det var EN (!) som hade landslagströja, sex som hade tröjor med svenska flaggan på och alla hade fått besked på förhand om att det inte skulle tolereras. Skälet till det? Just att rasister är de som lagt beslag på svenska flaggan i "icke-officiella flaggsammanhang", speciellt i grupp. Rektorn har också varit tydlig med att ingen av ungdomarna är känd som rasister.

Jag fattar fortfarande inte varför majoriteten på SH kritiserar kvällspressen men fortfarande använder den som "sanningen".

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman