Vad anser du om prostitution?

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

Skall prostitution legaliseras?

• Antal röstningar
    0

MikkE

Guest
Sitter och ser på Fråga Olle dokumentären på Kanal 5 som nu handlar om prostitution och undrar vad ni tycker om sexhandeln. Ska man få starta en bordell som företag t ex? Mänskliga rättigheter? Med mera.

Pollen är anonym. Säg gärna vad ni tycker.

Last edited:
Beror väl lite på vad för typ av prostitution det handlar om... Trafficking (kidnappning, slavhandel och organiserad massvåldtäkt) exempelvis är INTE ok, men finns det tjejer som vid sina sinnens fulla bruk anser att det vore ett sjyst extraknäck att ta betalt för att låta någon komma till så får det väl vara upp till dem. Tycker att man får göra som man vill med sin kropp så länge man inte skadar någon annan (lite anarki över det hela). Men som sagt, då ska det vara frivilligt och på tjejernas villkor. På samma sätt ska det vara frivilligt för kunderna att gå dit och doppa picken där femtielvatusen andra (potentiellt smittsamma) karlar redan har varit. Jag skulle det inte...

Det är inte läge att hämma konsumtion nu, vill folk köra kewken i utmattat och förädlat kött så låt dem ... bara det bidrar till BNP. :mad:

Jag såg det också. Och håller helt med Olle där på slutet
att problemet är maffia/trafficking. Inte glada ensamna ...horor

Jag har delvis samma uppfattning om knark.
Synd att massa pengar rinner ut till yrkeskriminella, som pimpar tjejer från baltländerna
och låter dom köpa knark för pengarna. => Tjejerna får inget alls till slut

Frivilligt, hur mycket folk finns det inte som tar det som en chans att få tjäna pengar lagligt till knark, få lyfta sin fruktansvärt låga självkänsla eller bara vill ge igen på sina föräldrar för att dom inte gav henne en ponny när hon fyllde 8.

Folk kan tro att dom gör det frivilligt, men många ångrara sig förmodligen några år/dagar senare.

Håller med om vad Bushido skrev till 100%. Vad någon vid sinna sinnens fulla bruk väljer att göra med sin kropp, har ingen annan med att göra.

Nja...

Om vi sätter en minimålder på tjejerna som säljer sex till 40 år.

För vem fan tog inte ett beslut i 20 års åldern som man hade ångrat innan man var 30?

ÅAS så skulle 40 åriga fnask förmodligen behöva socialbidrag ändå för att få verksamheten att gå runt...

Jag är emot prostitution ÖHT, är man för ful för att få ligga är det evolutionens sätt att minemera riskerna för att man ska föra generna vidare.

Det ska vara lagligt med prostitution men man behöver punktmarkera drogberoende och hjälpa dem med deras missbruk samt hårdare åtgärder/straff mot missbrukare.
Det är min åsikt, sen finns det givetvis saker som talar både för och emot prostitution.
I slutänden så måste polisen få mer anslag för att bekämpa drogerna som är de verkliga problemen i grund och botten.

Last edited:
Det ska vara lagligt med prostitution med man behöver punktmarkera drogberoende och hjälpa dem med deras missbruk samt hårdare åtgärder/straff mot missbrukare.
Det är min åsikt, sen finns det givetvis saker som talar både för och emot prostitution.
I slutänden så måste polisen få mer anslag för att bekämpa drogerna som är de verkliga problemen i grund och botten.

Bra, då slapp jag skriva.

Det ska vara lagligt med prostitution men man behöver punktmarkera drogberoende och hjälpa dem med deras missbruk samt hårdare åtgärder/straff mot missbrukare.

Synd bara att svensk narkotikapolitik inriktar sig på repression ist för prevention. Hårdare tag funkar inte, titta bara på exvis Iran som har grymt hårda lagar mot missbruk, och samtidigt arabvärldens största missbruksproblem sett till antalet missbrukare.

Synd bara att svensk narkotikapolitik inriktar sig på repression ist för prevention. Hårdare tag funkar inte, titta bara på exvis Iran som har grymt hårda lagar mot missbruk, och samtidigt arabvärldens största missbruksproblem sett till antalet missbrukare.

Håller med dig där, samtidigt som man behöver hårdare tag så behöver man jobba mer förebyggande vilket man iofs gör mer och mer.
Hårdare tag betyder inte alltid hårdare straff utan kanske en mer rättfram politik gällande just drogfrågor etc. Inte sticka under stol med att hemlösa faktiskt ofta är pundare och behöver mer hjälp än bara en bostad tex.
När jag var 14-15 var det svårare att få tag på sprit än att få tag på droger, nu är det precis tvärtom tyvärr. Bara en sån grej säger att något är enormt fel.
Ett första skede är att ge tullen betydligt mer utökade resurser genom mer anslag. Då menar jag inte att de ska jaga olagligt importerad sprit utan droger och offer för trafficking.
Det är ju pinsamt att se hur dålig ekonomi tullen har med tanke på hur mycket brott och lidande de kan stoppa redan där.

Håller med dig där, samtidigt som man behöver hårdare tag så behöver man jobba mer förebyggande vilket man iofs gör mer och mer.
Hårdare tag betyder inte alltid hårdare straff utan kanske en mer rättfram politik gällande just drogfrågor etc. Inte sticka under stol med att hemlösa faktiskt ofta är pundare och behöver mer hjälp än bara en bostad tex.
När jag var 14-15 var det svårare att få tag på sprit än att få tag på droger, nu är det precis tvärtom tyvärr. Bara en sån grej säger att något är enormt fel.
Ett första skede är att ge tullen betydligt mer utökade resurser genom mer anslag. Då menar jag inte att de ska jaga olagligt importerad sprit utan droger och offer för trafficking.
Det är ju pinsamt att se hur dålig ekonomi tullen har med tanke på hur mycket brott och lidande de kan stoppa redan där.

:tummenupp

Enligt min mening är svensk narkotikapolitik en helt vansinnig konstruktion iom att bruket i sig är ett lagbrott. Det enda man åstakommer med det är att folk inte söker hjälp i tid av rädsla för att "hamna i systemet" och stämplas som kriminella. Nä, avkriminilalisera bruk, och satsa alla pengar kriminalvård och polis sparar på det till att förebygga och rehabilitera så kommer dom inte allt för muntra siffrorna över missbrukare att börja sjunka.

Frivilligt, hur mycket folk finns det inte som tar det som en chans att få tjäna pengar lagligt till knark, få lyfta sin fruktansvärt låga självkänsla eller bara vill ge igen på sina föräldrar för att dom inte gav henne en ponny när hon fyllde 8.

Folk kan tro att dom gör det frivilligt, men många ångrara sig förmodligen några år/dagar senare.

Det var därför jag poängterade "vid sina sinnens fulla bruk":fakta Någon som blivit på gränsen till psykologiskt störd tack vare tidigare trauman och som på grund av den dåliga självkänsla och saknad efter kärlek detta genererat ägnar sig åt prostitution skulle jag inte kalla vid sina sinnens fulla bruk. Däremot en frisk, glad och pigg tjej som helt enkelt älskar sex och inte bryr sig om vems kuken är bara hon får stock och som dessutom insett att det finns pengar i branschen, henne kallar jag vid sina sinnens fulla bruk och tycker således att hon ska få hålla på med det hon gör.

Sen finns det ju säkert de som "tvingas" in i skiten på grund av fattigdom eller övrig situation, och då är det inte heller ok. För även om hon valt detta som en försörjning har hon ju kanske inte haft ett egentligt val, och hon hade antagligen inte valt det om hon inte haft det svårt i övrigt... Så där handlar det snarare om att någon drar nytta av en annans olyckliga situation. Grovt jämförbart med någon som kliver på en däckad tjej på en fest. Han hade kanske inte fått komma till i vanliga fall, men i hennes situation har hon inte något större val/mycket att säga till om och därför får han sitt iallafall.

Är det ingen som ska lägga fram argument för hur det fungerar i länder där det faktiskt är lagligt?

Amerikat har ju sin Bunny Ranch, Holland har sitt Red light district.
Skulle faktiskt vara intressant att höra från någon som kan ämnet.

Missbrukare har jag en lätt inblick i då jag jobbar vid sidan av folk som jobbar med missbruksrehabilitering. Dessutom har jag haft kontakt med polisen ett flertal tillfällen när dessa missbrukare stulit utrustning från sina handledare.
Man kan minst sagt säga att missbrukaren i mångas ögon är helt reducerad till "knarkare". Det rör sig alltså inte längre om en människa med problem i livet, det är "bara en knarkare". Väldigt tråkigt som så, och förmodligen även skadligt för missbrukaren. Motivationen att komma ur ovanorna lär inte bli högre av att folk talar till och om en som en dum hund. :5sure

Risken är att liknande händer vid prostitution.
Att bli reducerad till "bara en hora".

Last edited:
Tror ni att man skulle kunna få en bordell laglig då? Man går in och köper en tjänst precis som man köper kläder. De slår in i kassan och tjänsten registreras precis som varuhus och mataffärer gör. Skatt och moms skall också betalas. Sedan att det inte är svårt att skita i att registrera tjänsterna är en annan grej men lösningar finns väl för allt?

Sedan var det lite dumt att jag inte hade en Vet ej i pollen då jag står lite mittimellan men lutar mer åt ja. (trafficing och slavhandel är jag strängt nej mot!)

Last edited:
Tror ni att man skulle kunna få en bordell laglig då? Man går in och köper en tjänst precis som man köper kläder. De slår in i kassan och tjänsten registreras precis som varuhus och mataffärer gör. Skatt och moms skall också betalas. Sedan att det inte är svårt att skita i att registrera tjänsterna är en annan grej men lösningar finns väl för allt?

Sedan var det lite dumt att jag inte hade en Vet ej i pollen då jag står lite mittimellan. (trafficing och slavhandel är jag strängt nej mot!)

Liiite jobbigt när frugan ifrågasätter posten med "analsex 4*1000:-" på Visaräkningen....:gnissla:D

Är det ingen som ska lägga fram argument för hur det fungerar i länder där det faktiskt är lagligt?

Amerikat har ju sin Bunny Ranch, Holland har sitt Red light district.
Skulle faktiskt vara intressant att höra från någon som kan ämnet.

Är också intresserad av att få veta om någon har kunskap eller fakta om detta.

Liiite jobbigt när frugan ifrågasätter posten med "analsex 4*1000:-" på Visaräkningen....:gnissla:D
Haha. Ja visst. Men det är inte våra problem. Grejen är att skatt ska betalas till staten eftersom att, bordellen får vi väl säga då, är ett företag.

Last edited:
Är också intresserad av att få veta om någon har kunskap eller fakta om detta.

Haha. Ja visst. Men det är inte våra problem. Grejen är att skatt ska betalas till staten eftersom att, bordellen får vi väl säga då, är ett företag.

det finns/fanns faktiskt en hora som deklarerade och betalde skatt (F-skattesedel??:va )....Hon var rätt välkänd när jag jobbade i bevakningssvängen i stockholm city, kallades allmänt för "peruken" och var väl då (sent 80-tal, tidigt 90-tal) i runda slängar 55-60 år gammal. Ingen uppbygglig syn.....

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien