Vad är värst?

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Att få besök av radiotjänst eller att få en p-bot?

Jag har precis åkt på att betala TV-licens.:gnissla
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag betalar redan tv-licens så jag får säga att en p-bot är värre. Särskilt en sådan där man försökt göra rätt för sig. De där man tar en kalkylerad risk rinner av en som vatten.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tv-avgiften är en jävla hittepåavgift som jag inte vill betala av principskäl. Tittar inte på de kanaler man betalar licens för, alltså ska jag inte betala någonting. Men nejdå, jag äger ju en apparat som rent teoretiskt skulle kunna användas till att titta på sagda kanaler så då ska jag ju betala...:rolleyes: Ungefär som att man skulle betala förebyggande fortkörningsböter bara för att man har en bil som rent potentiellt kan köra snabbare än tillåten hastighet:dummer :D

Parkeringsbot däremot är ju mitt fel, har jag ställt mig trafikfarligt så får jag väl stå mitt kast och pynta. Å andra sidan vore det ju lite surt om de kommer dragandes med någon liten skitparagraf när man egentligen inte står vare sig dumt, trafikfarligt eller blockerande etc. Men p-bot känns ju mer som något man får skylla sig själv för, så det är mer ok. TV-avgift däremot... Varför skulle jag betala för kanaler som jag inte tittar på?:va Och nej, det är inte ens så att jag någon gång ibland zappar förbi kanalerna i jakt på något att titta på. Jag har inte ens antennkabeln inkopplad. Min tv används enbart som bildskärm för uppspelning av filmer och liknande, jag tittar inte på de utsända televisionskanalerna. Alls. Tänker fan inte betala för dem då.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Men om ett halvår ska jag nog försöka bli av med den på ngt sätt. Jag tror jag vet hur jag ska fixa det.:D

Varför vänta ett halvår?
Du kan vänta en dag, och ringa och säga att du har sålt din TV. Inga konstigheter. De avslutar din licensbetalning omgående, finns inget de kan säga mot detta, har du hunnit betala en räkning får du också tillbaka beloppet minus de dagar du har registrerats med TV-innehav. Möjligen måste du tjafsa med dem lite, men förmodligen inte ens det.

Försök bli av med en p-bot på det sättet...
 

tkdrille

Guest
Jag gav bort min tv. P böter kan jag inte få. Och får nästan stå exakt var jag vill :D Ja förutom ivägen för utryckning. har parkerat på torg, gårdsgator, trottoarer mm och aldrig fått böter. Men jag har ett ärende. Inte sånt som vanliga människor då =)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Man får ha en TV till påseende i 8 dagar utan att betala licensen, vilken tur att du bara hade lånat den i fem...
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jävla smitare! betala för fan eller få en snigel på ögat!
Jag hoppas verkligen inte ni lyssnar på SR eller kollar på SVT!!
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Man nekar bara utan pardon. Det spelar ingen roll vad kontrollanten "har sett" eller säger. Stäng dörren utan att säga ett ord, be honom dra åt helvete, whatever. BARA du aldrig erkänner TV-innehav. Sen, i värsta fall så krånglar du lite med dem om SVINEN skickar en räkning ändå, vilket du kan räkna med oavsett vad, även om du verkligen inte har TV t.o.m. Sen i Ûber-värsta fallet slutar de jävlas med dig när du visar dig villig att gå till tingsrätten. De orkar nämligen inte förlora där numera. För det har de gjort. Varje gång. Så länge man har blånekat.

Sånt här borde alla redan veta. Det finns massor att läsa om detta, i detta forum och dussintals andra.

Nu behöver du bara säga upp skiten, och göra rätt nästa gång STASI försöker jävlas med dig.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Har fått en enda P-bot under hela mitt liv och fyfan vad det sved att måsta betala den. Missade p-lisan med 7-8 minuter. :död

Licensen är ju rätt så frivillig...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jävla smitare! betala för fan eller få en snigel på ögat!
Jag hoppas verkligen inte ni lyssnar på SR eller kollar på SVT!!

Jag försöker undvika kommunistmedia så gott det går, men ibland rattar någon på jobbet in "Ring P1" så man tvingas lyssna till en alldelens objektiv Täppas, eller "Krister i P3" så man får höra Kitty Jutbrink berätta om när hon fick mens på en lektion i trean...

Fy fan
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top