Vad är värst?

Måste säga p-bot. TV-licensen har inte varit så överbråkigt för min del.

Men när jag fick en p-bot trots att jag hade ett kort för fri parkering väl synligt i rutan (jobbade på platsen ifråga) så var det ett rent helvete att få den riven.
Hade ingen lust att betala p-böter för 3dagar när jag inte borde fått den från början.

P-bot är värre , TV licens är typ frivillig

sista som knackade på

"hej det är från radiotjänst , vi ser att du ej betalar TV licens"
"Jaha , jag har ingen tv"
"Jag såg den genom fönstret , och hör den nu...."
"Jasså , såg du något annat kul ?"
åsså igen med dörren

dimper ner lite brev då och då , jag hävdar å det bestämdaste att jag ej har en TV .... :arsele

är emot hela principen med TV licens ... lägg skiten på skattsedeln om ni vill ha stålars av mig annars får ni stånga er blodiga :huvet:hihi

p-bot.
HAr ingen tv, så kommer nån såndär tevepejlare och knackar på kan jag roa mig kungligt med dem.

p-bot.
HAr ingen tv, så kommer nån såndär tevepejlare och knackar på kan jag roa mig kungligt med dem.

Passa dig, annars anger h*n att h*n såg en "vit 21" tv inne i rummet", då åker du dit i alla fall...

(för dom som inte har hört den historien så uppgav en av dom flitigaste pejlarna alltid samma historia att han hade sett en vit 21" tv i rummet, en tv typ som nästan inte existerar i verkligheten)

Passa dig, annars anger h*n att h*n såg en "vit 21" tv inne i rummet", då åker du dit i alla fall...

(för dom som inte har hört den historien så uppgav en av dom flitigaste pejlarna alltid samma historia att han hade sett en vit 21" tv i rummet, en tv typ som nästan inte existerar i verkligheten)
Han kan säga vad fan han vill, jag kommer inte att skriva under hans papper ändå. :D Och han är fullt välkommen att komma tillbaka med uniformerad polis när fan han vill för att få tillträde till lägenheten.

Han kan säga vad fan han vill, jag kommer inte att skriva under hans papper ändå. :D Och han är fullt välkommen att komma tillbaka med uniformerad polis när fan han vill för att få tillträde till lägenheten.

Polisen kan heller inte göra nått då du inte kan få fängelse för det ;)

Svårt.
P-bot är kalkylerad risk, betalar nästan aldrig parkeringsavgift.

Radiotjänst. Ringer de någonsin på när man är hemma?

Polisen kan heller inte göra nått då du inte kan få fängelse för det ;)

Hehe, sant, men de kan jag släppa in för att jag tycker de är trevliga herrar som oftast gör ett bra jobb för att hålla ordning på drägget. Kan tom bju dem på en kaffe medan muppen letar TV härinne. ;)
Då har jag ju dessutom två uniformerade vittnen på att det är jävligt dåligt med TV i lägenheten. :D

p-bot.

Sedan jag sist strippade för den unga kvinnliga kontrollanten så har inte någon kontrollant synts till... :tungan

Edit: låg i badkaret och svepte in handuken runt midjan när jag öppnade, trodde det var grannen som ringde på..

Hehe, sant, men de kan jag släppa in för att jag tycker de är trevliga herrar som oftast gör ett bra jobb för att hålla ordning på drägget. Kan tom bju dem på en kaffe medan muppen letar TV härinne. ;)
Då har jag ju dessutom två uniformerade vittnen på att det är jävligt dåligt med TV i lägenheten. :D

Jag hade hoppats på kvinnliga poliser :D

Svårt.
P-bot är kalkylerad risk, betalar nästan aldrig parkeringsavgift.

Radiotjänst. Ringer de någonsin på när man är hemma?

Mig har de bara ringt på hos under kontorstid, så tvivlar.
Har hänt när jag haft semester och när jag pluggade.

TS. Ring Radiotjänst och säg att du sålt din TV/data eller vad det nu var du kollade på.
Då får du pengarna tillbaka. Jag vet att det funkar.

Jag har en ni kan fundera på...

Vad är värst?

Torka sin far i röven eller byta tampong på sin mor?

Betala för det du gör

Att få p-böter är antingen snålt eller klantigt. I enstaka fall otur då den kalkylerade tiden inte räckte till.

Däremot när det gäller tv-licensen är det bara sååå ynkligt hur flera av er resonerar. Det är ju lite av en gentlemannaavgift och man bör helt enkelt göra rätt för sig om man tittar på licensfinansierade kanaler. Den där jävla anarkin som flera förordar... samhället skulle bli ett stort apberg om vi alla gjorde precis vad som föll oss in.

Det är en helt annan sak om man aldrig nyttjar de licensfinansierade kanalerna, och det är det jag menar med gentlemannaavgift. Då är det ok att komma undan, men smit för f-n inte undan att betala om du ändå tittar. Det är bara ynkligt att försvara detta beteende.

Back