Vad är ursprunget till sex? Hur uppstod könsorganen?

Åfan, en begagnad. Jag får väll slå mig för bröstet och hoppas på en nya iaf.

Njaee... det är ingen gubbsnopp köpt på blocket vi pratar om. Jag fick en nytillverkad. Men att du fortfarande hoppas på en ny gör mej oroad. Du har alltså ingen nu? :hihi

O.T. Sorry det blir OT det här, men jag känner att det var grymt svårt att hålla någon höre nivå i denna tråd... ursäkta...

3124394 Njaee... det är ingen gubbsnopp köpt på blocket vi pratar om. Jag fick en nytillverkad. Men att du fortfarande hoppas på en ny gör mej oroad. Du har alltså ingen nu? :hihi

O.T. Sorry det blir OT det här, men jag känner att det var grymt svårt att hålla någon höre nivå i denna tråd... ursäkta...
Hoho, kärringkörd gubbsnopp säljes till högstbjudande.

Varför inte svara på min fråga istället?

Vad är ursprunget till sex? Hur uppstod könsorganen?

Varför inte bara acceptera att vi skapades så? :tummenupp

Tänk, för varje ny tråd du lägger upp så känner jag ett växande behov av att parkera en redig knogmacka rätt över käkbenet på dig.
Är det ett resultat av evolution eller är det ett resultat av intelligent design? Jag vet inte längre. Känner mig förvirrad. Yrsel börjar sätta in. Måste lägga mig ner.

Tänk, för varje ny tråd du lägger upp så känner jag ett växande behov av att parkera en redig knogmacka rätt över käkbenet på dig.
Är det ett resultat av evolution eller är det ett resultat av intelligent design? Jag vet inte längre. Känner mig förvirrad. Yrsel börjar sätta in. Måste lägga mig ner.

Varför får jag en kännsla av att den sista delen innehållet en välldigt liten smula sarkasm:va :D

Snälla rara du, varför ska jag belägga det??? Evolution betyder just precis det: Slumpvisa mutationer, genetsikt tryck, selektion o.s.v. det är inget som behöver beläggas det är vad evolutionen står för. Ska vi debattera får du i alla fall börja med att förstå teorin på en ytlig nivå i alla fall.

Vidare finns det inget svar på frågan VARFÖR könsorganen skulle växa fram, det är liksom slumpdelen av evolutionen.
Kul att du använder argumentet om att fortplantningen, kreationeister brukar ju vilja använda ögat. Du kanske kommer med det så småningom???

Vad gäller fortplantningens eventuella kontinuitet visar frågan att du inte har föstått evolutionens drivkraft. Vad får dig att tro att det inte skulle kunna ha gjort det? Hela tanken är ju att det sker små, små, små förändringar som med massor av generationer bidrar till stora steg. Det är ungefär som att ta en modern R1. Fungerar jättebra men det betyder inte att en Silverpil inte fungerade, eller ens att hojar aldrig kommer att bli bättre.
Det åligger faktistk DIG att bevisa att den fortplantning som vi har är den perfekta, med alla spontanaborter, missfall, misslyckade befruktningar, oanvänd sperma och ägg o.s.v. eller att inget annat skulle fungera, ett påstående som ju du står för! Kan bli svårt med tanke på att det, som jag redan påpekat, finns flera andra metoder som verkar fungera bra för fiskar, fåglar, näbbdjur, insekter o.s.v.

Det åligger faktiskt även dig att förklara för mig om det finns mutationer eller inte och vilken effekt du anser dem kan ha på en population. Faktum är ju att om du kan motbevisa mutationer, och då i röda rappet även sänka all genetisk modifiering vi har på t.ex. olika grödor idag, så har du ju torpederat hela evolutionen! Bara som ett litet tips!

Å en sak till: Innan du kommer med "stormen som bildar ett flygplan", en liknelse som bl.a Jehovas Vittne brukar använda, så kom ihåg att även den är ett missförstånd av hur evolutionen fungerar och mer beskriver ID.

För övrigt skulle det vara bra om du läste in dig på evolution så jag kan slippa att förkalra det uppenbara för dig! Läs "Den självisak genen!" En bra och banbrytande bok!

Du borde läsa följande först så att du fattar skillnaden mellan "Evolution A" (uppdiktat) och Evolution B och hur de evolutionstroende blandar ihop dessa begrepp och att Evolution A bara är en enda stor MYT:

http://www.trueorigin.org/spetner1.asp

:yoparty

Smartman, om nu evolutionsteorin bara är bluff, kan inte du berätta hur det hela gick till istället då?

Hur kom vi till och hur kom våra könsorgan till?

Om du nu har svårt att fatta att alla livsformer skapades färdiga som vi är, att det alltså inte behövdes någon flummig evolution för att få fram könsorganen, så är jag den första att beklaga!

Om man nu inte ens fattar att fortplantning inte vore möjlig med halvutvecklade manliga och kvinnliga organ, så...ja...vad ska man säga...?

Givetvis är allt levande SKAPAT!

Av vem?

Givetvis av skaparguden!

Vem annars... :tummenupp

Last edited:
Du borde läsa följande först så att du fattar skillnaden mellan "Evolution A" (uppdiktat) och Evolution B och hur de evolutionstroende blandar ihop dessa begrepp och att Evolution A bara .............

Av vem?

Givetvis av skaparguden!

Haha, du är en lustig prick du. Du har precis bevisat att du inte vet ett skit om evolutions teoring :D Det ör inte direkt så att de skulle utvecklas ofungerande, de skulle fungera som de var då med, men utvecklas betyder, just det, utvecklas. Bli ännu bättre.

Så roligt med folk som inte förstår saker och ting, och genast måste det vara så att gud skapade allt, ta och forska lite istället och e hur det verkligen hände.

Du borde läsa följande först så att du fattar skillnaden mellan "Evolution A" (uppdiktat) och Evolution B och hur de evolutionstroende blandar ihop dessa begrepp och att Evolution A bara är en enda stor MYT:

Om du nu har svårt att fatta att alla livsformer skapades färdiga som vi är, att det alltså inte behövdes någon flummig evolution för att få fram könsorganen, så är jag den första att beklaga!

Om man nu inte ens fattar att fortplantning inte vore möjlig med halvutvecklade manliga och kvinnliga organ, så...ja...vad ska man säga...?

Av vem?

Givetvis av skaparguden!

Jag är rädd för människor som dig. Sjukt att folk med ett IQ understigande en rapphönas får möjlighet att ha så stort inflytande i vår morderna värld.

3126364 Du borde läsa följande först så att du fattar skillnaden mellan "Evolution A" (uppdiktat) och Evolution B och hur de evolutionstroende blandar ihop dessa begrepp och att Evolution A bara är en enda stor MYT:

Av vem?

Givetvis av skaparguden!

Men då motsäger du ju länken som du påstod få din fakta ifrån. Där de klar och tydligt skriver att evolution A inte kan fortgå då vi skulle bli resistenta mot oss själva. Men om vi nu funnits sen skaparguden skapade oss, så skulle vi vara totalt resistena enligt evolution B såsom de nämner i eder ovanstående länk. Hur exakt förklarar du dethär?

Av vem?

Givetvis av spöket laban!

Då menar du att apor inte kan föröka sig. Hur förklarar du att vi har ökat i medellängd bara de senaste århundradena?

Äh, varför orkar Jag bry mig.

I våran värld är vi väldigt snabba med att diagnosticera psyndtom. ADHD, astberger, mm. Det kan vara i princip vanliga människor med lite ansträngda personlighetsdrag bara. Varför har vi inget psymtom på dessa vuxna människor som fortfarande tror att en snubbe tillverkat allt och att man ber till honom för att slippa pungcancer?

Last edited:
3126445 hoppas du har otur på ett övergångsställe snart!
Men fy på sig "R2".. Det där var inte trevligt!

Själv kan jag visst känna att en högre makt skapade mitt "organ".. Den är stor och fin, dessutom flämtar tjejerna alltid.. Åhhh GUD!!!!
Måste betyda något, eller?

Av vem?

Givetvis av skaparguden!

du kan väl fan ändå inte menar allvar!?:confused:
tror på fullaste allvar på skapelseteorin!?:confused:
jag tycker synd om dig om du verkligen är så dum att du ifrågasätter darwinismen och helt förlitar dig på sagor:näsblod
snälla säg att du inte är sån här med flit utan har nån form av psykiska problem, please?:)

3126706 du kan väl fan ändå inte menar allvar!?:confused:
tror på fullaste allvar på skapelseteorin!?:confused:
jag tycker synd om dig om du verkligen är så dum att du ifrågasätter darwinismen och helt förlitar dig på sagor:näsblod
snälla säg att du inte är sån här med flit utan har nån form av psykiska problem, please?:)
Ahaaa.. Men tänk om Darwin var Jesus, återuppstånden.. Och att hans farsa bara vill skämta till det lite..

Vad säger du nu då!!

Appropå könsorgan...

Mona Sahlin var ute och red på en häst när hon mötte Göran Persson. Göran sa:
-"Hejsan Mona, det var en riktigt fin hingst du red på"
Varpå Mona svarade:
-"Nej nej, det är ingen hingst, det är en märr"
Göran tittade fundersamt på hästen och tittade sedan på Mona och sa:
-" Nädu, det är en hingst minsann!"
Mona höjde ett ögonbryn och svarade:
-"Det är en märr!"
Göran böjde sig ner och tog sig en ordentlig titt och måttade med armarna framför Mona och sa:
-"Men snälla Mona, jag ser ju att det är en hingst!?!"
Mona tittade mycket klentroget på Göran och svarade:
-"Alltså jag mötte precis Fredrik Reinfeldt och han sa att det var den största fittan han någonsin hade sett på en häst"

Ehh, ja lite OT kanske, men fan så mycket roligare läsning än resten i tråden :D

3126753 Appropå könsorgan...

Mona Sahlin var ute och red på en häst när hon mötte Göran Persson. Göran sa:
-"Hejsan Mona, det var en riktigt fin hingst du red på"
Varpå Mona svarade:
-"Nej nej, det är ingen hingst, det är en märr"
Göran tittade fundersamt på hästen och tittade sedan på Mona och sa:
-" Nädu, det är en hingst minsann!"
Mona höjde ett ögonbryn och svarade:
-"Det är en märr!"
Göran böjde sig ner och tog sig en ordentlig titt och måttade med armarna framför Mona och sa:
-"Men snälla Mona, jag ser ju att det är en hingst!?!"
Mona tittade mycket klentroget på Göran och svarade:
-"Alltså jag mötte precis Fredrik Reinfeldt och han sa att det var den största fittan han någonsin hade sett på en häst"

Ehh, ja lite OT kanske, men fan så mycket roligare läsning än resten i tråden :D
Hahahaha... :tummenupp

Ahaaa.. Men tänk om Darwin var Jesus, återuppstånden.. Och att hans farsa bara vill skämta till det lite..

Vad säger du nu då!!

jag säger: jag tror att du är den nye frälsaren, bara han kan ha sådan insikt! alla, följ wannagofast, han är messias!:D

3126877 jag säger: jag tror att du är den nye frälsaren, bara han kan ha sådan insikt! alla, följ wannagofast, han är messias!:D
Ehhrrmm.. Snäckan blir sur om jag släpar hem för mycket folk så.. Ni kan väl följa något annat så länge, typ CSI eller kanske Tintin!?

Ehhrrmm.. Snäckan blir sur om jag släpar hem för mycket folk så.. Ni kan väl följa något annat så länge, typ CSI eller kanske Tintin!?

hahahahaha, jag kollade fan igenom typ 10 tintin-avsnitt i eftermiddags:D

Av vem?

Givetvis av skaparguden!

Du får mig att må fruktansvärt illa just nu, Men jag gläds åt att det nu är bevisat att folk faktist kan vara mer pantade än mig.
Men vad jag ville komma till var förjande, Om nu gud skapade allt och alla, hur fan tänkte han då, (hänvisar till inlägg #13 )

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph