Vad är ursprunget till sex? Hur uppstod könsorganen?

Belägg för det tack!

...

Hoho! Ett omedelbart klassiskt citat! Nu, eftersom du verkar vara en synnerligt trögtänkt person;

Återvänd till flashback eller dina RL pundarpolare, håll dina diskussioner där som folk, mot all förmodan, faktiskt kan finna dem intressanta. Att spamma slumpvis utvalda forum med dravel är ju helt fascinerande idiotiskt. Passa även på att avregistrera dig från barnforumet.

Belägg för det tack!

Dessutom, hur skulle könsorganen ha kunnat evolvera fram stegvis, med tanke på att fortplantningen måste kunna pågå under tiden? :va

Berätta för oss nu hur och varför könsorganen skulle ha börjat evolvera fram!

Och inte bara en massa pseudoteorier och intelligensbefriade slumpteorier om förmenta slump-mutationer... :smasha

Varför inte bara acceptera det uppenbara, nämligen att vi är skapta med könsorgan från allra första början...behövdes alltså inget flum-flum som du förespråkar... :tummenupp

Snälla rara du, varför ska jag belägga det??? Evolution betyder just precis det: Slumpvisa mutationer, genetsikt tryck, selektion o.s.v. det är inget som behöver beläggas det är vad evolutionen står för. Ska vi debattera får du i alla fall börja med att förstå teorin på en ytlig nivå i alla fall.

Vidare finns det inget svar på frågan VARFÖR könsorganen skulle växa fram, det är liksom slumpdelen av evolutionen.
Kul att du använder argumentet om att fortplantningen, kreationeister brukar ju vilja använda ögat. Du kanske kommer med det så småningom???

Vad gäller fortplantningens eventuella kontinuitet visar frågan att du inte har föstått evolutionens drivkraft. Vad får dig att tro att det inte skulle kunna ha gjort det? Hela tanken är ju att det sker små, små, små förändringar som med massor av generationer bidrar till stora steg. Det är ungefär som att ta en modern R1. Fungerar jättebra men det betyder inte att en Silverpil inte fungerade, eller ens att hojar aldrig kommer att bli bättre.
Det åligger faktistk DIG att bevisa att den fortplantning som vi har är den perfekta, med alla spontanaborter, missfall, misslyckade befruktningar, oanvänd sperma och ägg o.s.v. eller att inget annat skulle fungera, ett påstående som ju du står för! Kan bli svårt med tanke på att det, som jag redan påpekat, finns flera andra metoder som verkar fungera bra för fiskar, fåglar, näbbdjur, insekter o.s.v.

Det åligger faktiskt även dig att förklara för mig om det finns mutationer eller inte och vilken effekt du anser dem kan ha på en population. Faktum är ju att om du kan motbevisa mutationer, och då i röda rappet även sänka all genetisk modifiering vi har på t.ex. olika grödor idag, så har du ju torpederat hela evolutionen! Bara som ett litet tips!

Å en sak till: Innan du kommer med "stormen som bildar ett flygplan", en liknelse som bl.a Jehovas Vittne brukar använda, så kom ihåg att även den är ett missförstånd av hur evolutionen fungerar och mer beskriver ID.

För övrigt skulle det vara bra om du läste in dig på evolution så jag kan slippa att förkalra det uppenbara för dig! Läs "Den självisak genen!" En bra och banbrytande bok!

Last edited:
Eftersom jag är en OERHÖRT seriös människa och dessutom en stor försvarare av evolutionen så är min fråga till Smartman: Är du beredd att ta en seriös debatt om frågan eller är du bara ute efter att få så många reaktioner som möjligt?

Dom går inte att debattera med. Antingen hajar man hur det funkar. Vi är kolbaserade livsformer, vi har våra naturlagar och grundämnen. Det är vad vi har att forska i.

De som tror på spöken och gudar är bara hjärntvättade. Det är ingen ide. Vi får hålla oss tills internet når alla världenshörn och folk själva kan ta reda på hur saker ligger till.

En kille i klassen när vi gick i högstadiet bröt ihop under en historialektion då det gick upp för honom att hans världsbild var ett skämt hans föräldrar trykt på honom.

Jag blir ärligt förbannad att dessa typer av religioner fortfarande finns och har stöd hos så stora folkmassor. Vi var och åkte rymdraket på 60-talet, vakna för fan.

Smartman, om nu evolutionsteorin bara är bluff, kan inte du berätta hur det hela gick till istället då?

Hur kom vi till och hur kom våra könsorgan till?

Dom går inte att debattera med. Antingen hajar man hur det funkar. Vi är kolbaserade livsformer, vi har våra naturlagar och grundämnen. Det är vad vi har att forska i.

De som tror på spöken och gudar är bara hjärntvättade. Det är ingen ide. Vi får hålla oss tills internet når alla världenshörn och folk själva kan ta reda på hur saker ligger till.

En kille i klassen när vi gick i högstadiet bröt ihop under en historialektion då det gick upp för honom att hans världsbild var ett skämt hans föräldrar trykt på honom.

Jag blir ärligt förbannad att dessa typer av religioner fortfarande finns och har stöd hos så stora folkmassor. Vi var och åkte rymdraket på 60-talet, vakna för fan.

Känner igen det där allt för väl, särskilt diskussioner med folk som helt fult ut tror på spöken... Vuxna människor som fullt tror på spöken :va Suck...

Suck... Jag har alltid hävdat att jag respekterar religiösa, men det här...

Det får mig att tänka på följande:
Föräldrar brukar vilja få sina barn att sluta prata med låtsaskompisar, själva ber dom till gud...

/Danne

Suck!

Tänk att folk ska ha så svårt att använda moderna hjälpmedel som tex google.

Googla bara på penis developer så hittar du den här.
ultimate-penis-developer.jpg
Då kanske du fattar hur det har gått till.

Smartman, om nu evolutionsteorin bara är bluff, kan inte du berätta hur det hela gick till istället då?

Hur kom vi till och hur kom våra könsorgan till?

Ja, han gud eller vem det nu är som gjort oss och våra genetalier. Hur ser han ut? var sitter han, vad består han av för ämnen och hur gjorde han oss?

Har du/ni någonsin ställt er de frågorna själva eller sitter ni bara med tomma ögon och sväljer allt era präster och frireligösa föräldrar spyr ur sig innan de går ner i källaren med läderpiskan?

INGET ni kräks upp har stöd i form av fysiska bevis. Evolutionsteorin har otaliga bevis av varierande slag. Fyd av olika slag och så finns det något så fantastiskt som kol-14 metoden...

Ja, han gud eller vem det nu är som gjort oss och våra genetalier. Hur ser han ut? var sitter han, vad består han av för ämnen och hur gjorde han oss?

Har du/ni någonsin ställt er de frågorna själva eller sitter ni bara med tomma ögon och sväljer allt era präster och frireligösa föräldrar spyr ur sig innan de går ner i källaren med läderpiskan?

INGET ni kräks upp har stöd i form av fysiska bevis. Evolutionsteorin har otaliga bevis av varierande slag. Fyd av olika slag och så finns det något så fantastiskt som kol-14 metoden...

Åhojo, lite fysiska bevis har dom ju faktiskt, nämligen Biblen. Allt som står i Biblen är sant. :fakta

Åhojo, lite fysiska bevis har dom ju faktiskt, nämligen Biblen. Allt som står i Biblen är sant. :fakta

Just d. Glömde. tanken var ju inte att den skulle få människor som läser mellan raderna haja poängen få sig en föreläsning om hur man ska leva som bättre människor utan först varde adam, sen gjorde man eva av ett revben, sen gick jesus på vattnet.

Just d. Glömde. tanken var ju inte att den skulle få människor som läser mellan raderna haja poängen få sig en föreläsning om hur man ska leva som bättre människor utan först varde adam, sen gjorde man eva av ett revben, sen gick jesus på vattnet.

Nepp, det är också bevisat att just då när jesus "gick på vattnet", var den sjön eller vad den nu var, frusen. Slut på den myten.

Men, kan Smartman ge en förklaring till dinosaurioerna? För det är ju bevisat att de levde välditg kångt innan människan, men enligt bibeln skapas ju jorden på 7 dagar, vilket gör att de max kan ha levt 7 dagar innan människan.

Hur går det ihop?

Nepp, det är också bevisat att just då när jesus "gick på vattnet", var den sjön eller vad den nu var, frusen. Slut på den myten.

Men, kan Smartman ge en förklaring till dinosaurioerna? För det är ju bevisat att de levde välditg kångt innan människan, men enligt bibeln skapas ju jorden på 7 dagar, vilket gör att de max kan ha levt 7 dagar innan människan.

Hur går det ihop?

Dom hävdar att gud har lagt ut dessa miljontals fosila skelett fråt tusentals arter, på olika djup i marken (från olika antal miljoner år enligt kol-14) enbart för att spela oss ett spratt.

Och när Jag tänker på det så låter det klart vettigare att en farbror med artros och vitt skägg skuttar runt med en korp och hackar ner benknotor från djur som aldrig funnits än att liv utveklats under hundra miljontals år på samma sett som allt utvecklas här och nu, som ett virus i ex. :rolleyes:

Dom hävdar att gud har lagt ut dessa miljontals fosila skelett fråt tusentals arter, på olika djup i marken (från olika antal miljoner år enligt kol-14) enbart för att spela oss ett spratt.

Och när Jag tänker på det så låter det klart vettigare att en farbror med artros och vitt skägg skuttar runt med en korp och hackar ner benknotor från djur som aldrig funnits än att liv utveklats under hundra miljontals år på samma sett som allt utvecklas här och nu, som ett virus i ex. :rolleyes:

Yeah, IT MAKES SENSE. :nicka

Jag tror könorganen kommer från gula gubben på hörnet. Men det verkar vara stor efterfrågan för jag väntar fotfarande på mitt.

Men herregud, han är ju inte ens rolig, bara korkad. Är det inte dags för en permaban snart? Han förpestar sporthoj.com

Jag är tämligen säker på att jag fick min snopp av min mamma och pappa. Har inget minne av att prata snoppstorlek med gud. Hade jag haft det samtalet hade jag kommit ihåg att be om en större....

Jag skulle verkligen vilja fråga herr gud hur han tänkte när han skapade alla hermafroditer (Tvekönade)

3124339 Jag är tämligen säker på att jag fick min snopp av min mamma och pappa. Har inget minne av att prata snoppstorlek med gud. Hade jag haft det samtalet hade jag kommit ihåg att be om en större....
Åfan, en begagnad. Jag får väll slå mig för bröstet och hoppas på en nya iaf.

Men herregud, han är ju inte ens rolig, bara korkad. Är det inte dags för en permaban snart? Han förpestar sporthoj.com

Det tycker jag inte :D Hans haleluja tråd har fått mig att skratta flertalet gånger denna kväll, Dessutom så får han mig att se en smula mindre pantad, Gör honom till vip :näsblod

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...