Igår lurade jag med sambon till TouringButiken, kvällsöppet. Naturligtvis passade jag på att provköra några hojar som fanns där. Bland annat en KTM SuperDuke 990
Under min provtur kom det några bekanta och pratadet med tjejen. Min Stina som inte är det minsta MC intresserad säger då till kompisarna. Skulle jag köpa en hoj, så skulle det vara en sådan där sporthoj. Min haka for i backen. VA!
Ja, en sådan där med lite grövre däck så man kan åka på skogsvägar, när man ska fiska till exempel.
Jag förklarade vad en sporthoj va.
Vad då sport? En raket med massa plast på, sa hon med ett fnysande. Det är väl mer sport att åka på något som liknar en Cross, Det blir man ju svettig av har jag sett, sa hon.
Mina argument tog slut. Insåg att hon hade faktiskt en poäng i det hon sa.
Va fan är en SportHoj?
Allting man bedriver sin fritid på?
Något man kan tävla med?
Är man bara konservativ och dumgrå?
Eller?

Under min provtur kom det några bekanta och pratadet med tjejen. Min Stina som inte är det minsta MC intresserad säger då till kompisarna. Skulle jag köpa en hoj, så skulle det vara en sådan där sporthoj. Min haka for i backen. VA!

Ja, en sådan där med lite grövre däck så man kan åka på skogsvägar, när man ska fiska till exempel.
Jag förklarade vad en sporthoj va.
Vad då sport? En raket med massa plast på, sa hon med ett fnysande. Det är väl mer sport att åka på något som liknar en Cross, Det blir man ju svettig av har jag sett, sa hon.

Mina argument tog slut. Insåg att hon hade faktiskt en poäng i det hon sa.
Va fan är en SportHoj?
Allting man bedriver sin fritid på?
Något man kan tävla med?
Är man bara konservativ och dumgrå?

Eller?