starclassic
Är du redan kvar?
Skulle nog tro att vi som bor i tätorterna kan tänka oss att betala betydligt mer än dessa fantasisummor på 6k/år för halvförsäkringar.....! Allt under 1500:-/månad ÄR bra!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
t-quick skrev:max 2300 i månaden..
vore fint med ett bolag där man kunde styra självrisken själv..
pini skrev:kommer ja under något av dom andra bolagen bara så men måste man betala årbasis så måste de va under 8000- helförsäkrade/helår annars lnar dej sig inte att bytta från halvårsförsäkring
Ludde-man skrev:Om ett sådant bolag startas kontakta mig då jag byter på en gång utan att tveka![]()
Tobbe_N skrev:om nu någon skulle få för sig att starta ett sådant bolag så skulle han nu få sälja många försäkringar.... dock även få väldigt många dyra olycksfall.
mer att tänka på är det helt abnormt stora kapital som ett försäkringsbolag måste ha för att få existera. var ju inte så länge sedan nästan alla socken bolag var tvungna att stänga för de inte klarade de nya kapital kraven.
fazerfun skrev:Vad är det för kapitalkrav du syftar på??
Täcker dina fordonsförsäkringar personskador, t.ex sjukhusvård, rehabilitering, ersättning för invaliditet, förlorad arbetsinkomst och liknande eller måste du teckna andra försäkringar för det? I sådana fall förstår jag skillnaden, annars är det konstigt.Krona skrev:Jag har alltid trott att försäkring var dyrt i USA, men 2000kr/mån låter väldigt dyrt. Min YZF600R -04 kostar $700/år helförsäkring. Och det är i Florida där försäkringen är extra dyr, i Pensylvania kostade den ca 30% mindre. Samma med bil, min Mitsubishi Eclipse Turbo -98 kostade $450/år Helförsäkring, men kostade $650 i Florida. Nu ska nämnas att jag har hög bonus, men ändå. Det verkar väldigt dyrt att försäkra i Sverige, och jag tror inte jag har sämmre försäkring än vad ni har där hemma.
Undrar hur de löser det här där folk gör som galningar, och man får båge kort på en kvart. Jag tog mitt MC kort här för $15 det tog 15min första dagen (teori, 15 frågor) och 30min dag två då jag gasade lite på en parkeringsplats (uppkörning), samma sak med bil.
Ludde-man skrev:Håller med föregående talare inte över 20 000 då börjar det svida riktigt bra ..
ex. Fick ett svar på en gsxr 1000 -01 kostade att köpa 82900:- kostade att försäkra 159000:- det e så man börjar gråta ju![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |