Vad är ingenting ???

det är ju en ganska enkel fråga, vad är ingenting? :va

men som någon sa så att eftersom universum är krökt, allt är krökt, så när vi tror att vi kommit till slutet så är vi egentligen i början, och kommer således komma tillbaka där vi började tillslut. :tummenupp
dessutom så accelererar allting fortfarande efter big bang, detta kommer tillslut sluta med att allting imploderar igen och ingenting kommer sluta att existera. precis som allting annat. det kommer helt enkelt inte att finnas nånting kvar... det blir alltså ingenting kvar.. :va
ähh.. det håller ju inte :kocko

Fluxir skrev:
dessutom så accelererar allting fortfarande efter big bang, detta kommer tillslut sluta med att allting imploderar igen och ingenting kommer sluta att existera.

Well, det där var ett modigt påstående må jag säga. Har du egenhändigt löst mysteriet med dark matter eller vad? Har du ringt Stephen Hawking om det, han lär vara intresserad. :tummenupp
:lol

Halogen skrev:
Well, det där var ett modigt påstående må jag säga. Har du egenhändigt löst mysteriet med dark matter eller vad? Har du ringt Stephen Hawking om det, han lär vara intresserad. :tummenupp
:lol

jepp, jag talde med han igår angående detta.. :rolleyes:
man måste ha lite egna teorier, annar funkar det inte. :tungan

Jonathan skrev:
.. är helt weird :3freak

Alltså, varför är förhållandet mellan en viss punkt som säg färdas i 1/2c till en punkt som färdas i 1c = 1c :confused:

dT=dt/(1-v^2/c^2)^,5 på samma sätt som L=l(1-v^2/c^2)^,5. Voilà, problemet med förhållandena är löst.
Betydligt mer mystiska saker skulle hända om relativitetsteorin _inte_ stämde.

Neanderthalaren skrev:
dT=dt/(1-v^2/c^2)^,5 på samma sätt som L=l(1-v^2/c^2)^,5. Voilà, problemet med förhållandena är löst.
Betydligt mer mystiska saker skulle hända om relativitetsteorin _inte_ stämde.

Oj, nu blev allt genast mycket klarare :rolleyes:

Visst klart det stämmer iom att det är bevisat genom Einstein o C/O.
Men det stämmer inte i mitt huvud :näsblod

Mögel skrev:
Jag tror att det går runt..... Åker du rakt ut i rymden så kommer du komma till samma ställe som du startade på!! Det är va jag tror iallefall :tungan

jamen...

attachment.php

Last edited:
Fluxir skrev:
men som någon sa så att eftersom universum är krökt, allt är krökt, så när vi tror att vi kommit till slutet så är vi egentligen i början, och kommer således komma tillbaka där vi började tillslut. :tummenupp

En variant till Stephen Hawking snackat om:
Tiden tänks först som en linje som går från A till B.
Linjen breddas så den blir en platt yta, olika vägar från A till B ger olika händelser.
Ytan kröks ihop till ett klot med nordpol och sydpol.
När tiden passerat en pol blir det big bang, när den närmar sig en pol big crunch.
Tiden snurrar runt klotet och går från nord till syd och olika vägar däremellan ger olika händelser.

Ingenting är nog bara ett ord, ungefär som hål.

Last edited:
General E skrev:
En variant till Stephen Hawking snackat om:
Tiden tänks först som en linje som går från A till B.
Linjen breddas så den blir en platt yta, olika vägar från A till B ger olika händelser.
Ytan kröks ihop till ett klot.
Vid nordpolen på klotet finns big bang, vid sydpolen big crunch.
Tiden snurrar runt klotet och går från nord till syd och olika vägar däremellan ger olika händelser.

Ingenting är nog bara ett ord, ungefär som hål.

japp, nu förstår jag allt. :3freak

Det där är en sån text jag måste läsa när jag är som piggast och verkligen koncentrera mig och läsa noooga ord för ord, haha.

Mögel skrev:
Ditt kan du inte komma!!! Hur du än åker så åker du runt!!!
:)

Jag sade inte att man faktiskt skulle kunna komma dit, men någonting måste ju finnas där ändå?

drar paralell: Fast att du inte kommer innanför Pamela Andersons trosor, så måste ju NÅGONTING gömma sig där :rolleyes:

Mögel skrev:
Ditt kan du inte komma!!! Hur du än åker så åker du runt!!!
:)

Jaja, men bara om man väljer att följa fysikens lagar. Vilket förstås är helt upp till en själv. Någonstans under resans gång kan man ställa sig upp och ropa: "Jag ser att universum kröker sig, men jag väljer att åka DEN HÄR vägen istället!". Och så gör man det.
:banana

Halogen skrev:
Jaja, men bara om man väljer att följa fysikens lagar. Vilket förstås är helt upp till en själv. Någonstans under resans gång kan man ställa sig upp och ropa: "Jag ser att universum kröker sig, men jag väljer att åka DEN HÄR vägen istället!". Och så gör man det.
:banana

:hihi

Sofiiaa skrev:
Jag sade inte att man faktiskt skulle kunna komma dit, men någonting måste ju finnas där ändå?

drar paralell: Fast att du inte kommer innanför Pamela Andersons trosor, så måste ju NÅGONTING gömma sig där :rolleyes:
Muterade könssjukdomar?

Oändlighet kan man inte måla upp via en liten skiss... Fysiker vet inget om det helt enkelt, så är det!

Sofiiaa skrev:

ännu ett av dedär mysterierna.. vad finns innanför trosor.. nån somvet? :va

"Om masstätheten är större än den kritiska tätheten, kommer utvidgningen att avstanna när universum nått en maximal storlek. Därefter kommer universum att börja dra sig samman, komprimeras. På grund av detta kommer tätheten och temperaturen att öka. Universum blir alltså mindre och mindre hela tiden.

Det blir det totalt motsatta förhållandet mot det vi har idag, där universum utvidgar sig hela tiden. Tillslut, när universum har dragit sig samman enormt mycket, går tätheten och temperaturen mot oändligheten och hela universum bryter samman. Astronomerna kallar detta för ”Det stora sammanbrottet”, eller ”The Big Crunch”."

Utanför. oändligheten är det nog bara svart, somrum, i oändlighet, inget finns "längst bort"

:3freak

Sofiiaa skrev:
Vi verkar i de fyra vanliga dimensionerna. Vad finns utanför dem? Varför inte bara kliva ut ur dem in i nya? För det är precis det du försöker göra.

Såhär e d! Fortsätter du allra längst bort så kommer du runt tillslut. till andra änden alltså och så börjar det om från början.
Som att åka jorden runt, lätt eller hur :7peta

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...