Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om du kommer från hans högersida och han ska svänga höger så har inte han någon väjningsplikt för dig överhuvudtaget.Bikerbitch skrev:En äldre herre i 70-80 årsåldern hade tydligen inte stannat och tittat sig för innan han bestämde sig för att svänga höger.
Jag låg visserligen rätt så långt till vänster, berodde på att det stod 20 tal bilar till höger.
Freppa skrev:Olsson: I T-korsningar hittar man ju "huvudleds dragning" om sådant är tillämpligt. Annars gäller högerregeln.
mb skrev:eisbaer: känner du till skylten (och markeringarna i asfalten) för väjningsplikt?
#Olsson# skrev:Hela skiten borde revideras. Jag vet inte hur, men den funkar inte. T-korsning. Den icke svängande trafiken lämnar ju aldrig företräde och ingen förväntas göra det heller. Utom möjligen trafikskolorna. Stannar man så är risken stor att det smäller där bak. Den korsande trafiken stirrar o undrar vad fan man håller på med? Det funkar nog inte heller att t ex ta bort regeln för T-korsningar. När vägen/vägarna svänger blir det inte helt lätt. Kanske ta bort regeln helt och hårdkoda med skyltar istället?
Jag orkar inte kommenteraeisbaer skrev:Skulle påstå att det är betydligt lättare att jämföra vägarnas storlek än att se en skylt från sidan på avstånd..
mb skrev:Jag orkar inte kommentera![]()
Bikerbitch skrev:Vad är det som folk inte förstår med högerregeln?
Snacka om att gubben smet runt hörnet, ser ut som han försökte hålla sig så långt till höger som det gick. Vecklade ju t.o.m. bilen på mitten för att inte ta för mycket plats.Bikerbitch skrev:För då hade han inte kört ut sådär mitt framför mig.
Lite lustigt att du startar en tråd där du ifrågasätter andras kunnande om högerregeln när det sen visar sig att det var du själv som inte hade full koll.Bikerbitch skrev:Nu ska vi se. Jag är den gula bilen. Till höger om mig finns massa blåa bilar.
Den röda bilen är gubben. Okej, högerregeln gäller ju inte om det inte är en korsning, ber om ursäkt, vet inte vad jag tänkte med.
Men oavsett vad så skall den röda bilen ut på en större väg och han måste stanna innan för att se att det är fritt vilket denna herre inte gjorde. För då hade han inte kört ut sådär mitt framför mig.
Sorry, bilen gjorde inget felBikerbitch skrev:Andersbrink; Jag stannade ju. Nemas problemas. En gammal raggarbil har schysta bromsar, så jag hade inga problem att stanna. Är beredd på allt.
Nu ska vi se. Jag är den gula bilen. Till höger om mig finns massa blåa bilar.
Den röda bilen är gubben. Okej, högerregeln gäller ju inte om det inte är en korsning, ber om ursäkt, vet inte vad jag tänkte med.
Men oavsett vad så skall den röda bilen ut på en större väg och han måste stanna innan för att se att det är fritt vilket denna herre inte gjorde. För då hade han inte kört ut sådär mitt framför mig.
PULKA skrev:hände en sådan olycka inte så långt härifrån där jag bor med tråkigt slut
då hojen klöv bilen ....alla omkom
hojen kom i runt 250 km/t
Gustav1 skrev:Men trafikljus verkar de flesta förstå, förutom vad orange färg betyder förstås.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |