Vad är grejen med HD?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den var billig och passade min miniskalle :D
Den inköptes inte för att det står Ducati på den :brynad

Fast att ha kläder med ett märke och köra ett annat spelar väl ingen roll.

Jag köpte definitivt min jacka för att det står Harley på den, iallafall delvis :D :banana
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Tycker det är helt legitimt att bära sitt märke på kläderna, är väl ingen skillnad mellan folk som kör HD i en jacka det står Harley-Davidson på och folk som kör Ducce med Duccejacka. Däremot blir det ju lite knas om man kör runt iförd full HD-mundering på en Honda eller något, korvkioskposör much liksom? :gnissla :hihi Gubben jag köpte jackan av hade bytt märke och sålde därför av HD-kollektionen. Frän gubbe för övrigt, 77 bast och hade nyligen köpt en BMW äventyrshoj som han tourade runt i Europa med :yoparty

En BMW äventyrshoj? Hade han missat att en 1198 är bästa touringhojen ever? :hihi

För övrigt har du såklart helt rätt. :tummenupp Även om jag också håller med A_NN_A lite, att det inte spelar så stor roll.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En BMW äventyrshoj? Hade han missat att en 1198 är bästa touringhojen ever? :hihi

För övrigt har du såklart helt rätt. :tummenupp Även om jag också håller med A_NN_A lite, att det inte spelar så stor roll.

Du får dra dit och upplysa honom :D

Nej, visst. Spelar roll gör det väl inte egentligen. Menar bara att jag hade stått lite undrande om jag sett den största hårigaste Harleyklädda bikern vid korvmojjen hoppa upp på en liten Honda och puttra iväg ;) Vill han att folk ska tro att han är en stor tuff harleybiker fasten han inte har råd/lust att faktiskt ha en HD eller har han bara lånat Hondan tillfälligt?:va :D Och märkena i exemplet är bara ett exempel, hade blivit lika förvånad om snubben med duccatijacka, hjälm, byxor, stövlar och handskar bränt iväg på en yamaha... Man stöttar väl helst sitt eget märke helt enkelt, eller lägger man hellre pengarna på kläder av "rätt" märke än en hoj av rätt märke?? Var mest så jag menade :)
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag har aldrig märkt någon form av märkesfixering på kläder, dvs att matcha märket man kör.

Tror det är HD-gubbar och hardcore posörsportisar a la hänga på rosenhill.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du får dra dit och upplysa honom :D

Nej, visst. Spelar roll gör det väl inte egentligen. Menar bara att jag hade stått lite undrande om jag sett den största hårigaste Harleyklädda bikern vid korvmojjen hoppa upp på en liten Honda och puttra iväg ;) Vill han att folk ska tro att han är en stor tuff harleybiker fasten han inte har råd/lust att faktiskt ha en HD eller har han bara lånat Hondan tillfälligt?:va :D Och märkena i exemplet är bara ett exempel, hade blivit lika förvånad om snubben med duccatijacka, hjälm, byxor, stövlar och handskar bränt iväg på en yamaha... Man stöttar väl helst sitt eget märke helt enkelt, eller lägger man hellre pengarna på kläder av "rätt" märke än en hoj av rätt märke?? Var mest så jag menade :)

Man köper inte hojen för märket. Man köper hojen man vill ha :fakta
Därav önskan att ha flera olika med olika egenskaper. Inte köper man väl olika typer av samma märke bara för att hålla fast vid märket.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Man köper inte hojen för märket. Man köper hojen man vill ha :fakta
Därav önskan att ha flera olika med olika egenskaper. Inte köper man väl olika typer av samma märke bara för att hålla fast vid märket.
Finns såna.
Känner en som bara kan tänka sig att köra Honda. Alla i familjen kör Honda, och är det hojbyte på gång så tittar man vad det finns för Hondor att köpa...

Alla familjen har även samma märke på sina mc-kläder.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Finns såna.
Känner en som bara kan tänka sig att köra Honda. Alla i familjen kör Honda, och är det hojbyte på gång så tittar man vad det finns för Hondor att köpa...

Alla familjen har även samma märke på sina mc-kläder.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Låter som ett gäng smygkommunister.

Ungefär samma sak i min släkt. Kör man inte volvo så är man en landsförädare som tror man är någonting.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Man köper inte hojen för märket. Man köper hojen man vill ha :fakta
Därav önskan att ha flera olika med olika egenskaper. Inte köper man väl olika typer av samma märke bara för att hålla fast vid märket.
Finns garanterat de som gör det :)
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Man kan väl gilla flera olika? Jag diggar både stora mullrande amerikanska V8or och twinnar, samtidigt som jag gillar ylande japanska tvåtaktare, CBX1000 sexor, flygplansmotorer, tändkulemotorer... Man måste inte begränsa sig och bara tycka om en sort ;)
Helt klart! Jag gillar alla motorljud. Men tror dock alla har en preferens...min är högvarviga motorer med snabb gasrespons.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Helt klart! Jag gillar alla motorljud. Men tror dock alla har en preferens...min är högvarviga motorer med snabb gasrespons.

Visst får man ha preferenser, lät bara som att du menade att det fanns bara en sorts motorljud som var rätt och jag ville bara påtala att det finns de som tycker om olika sorters och inte bara snöar in på en typ :) Jag tycker högvarviga motorer kan låta alldeles underbart, nog för att ge ståpäls. I nästa sekund sitter jag och dreglar över mullrande V8or och smattermullrande radialmotorer på youtube :kär :tummenupp
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
View attachment 429412
Titta vad jag hitta, Busken :hihi Ser du min fina Duccehjälm under den snela Suzukin :yoparty

Visst, jag hör vad du säger. Men nu menar jag inte att det är något udda att bruka kläderna man äger om man lånar och testkör en båge av ett annat märke, utan bara att det hade känts lite märkligt (tycker jag) om man målmedvetet samlar på sig ett helt märkesmatchat utrustningskit och kör runt med utan att ens äga en båge av det märket. Sen så är ju en hjälm med en liten ducatilogga på ganska diskret, Jag ser exempelvis inte ens loggan på bilden utan tycker mig enbart skymta en hjälm där i skuggorna ;) Min jacka däremot sticker ju ut lite mer, och jag hade nog inte köpt den om jag inte vetat att jag främst skulle bruka den då jag kör min egen hoj av samma märke som det står på ryggen. Då skulle jag nog känt mig som en wannabe och posör. Men jag skulle inte byta/be att få låna en märkematchad jacka om jag körde förbi en butik för att provköra en hoj av annat märke, det var inte så jag menade :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Visst, jag hör vad du säger. Men nu menar jag inte att det är något udda att bruka kläderna man äger om man lånar och testkör en båge av ett annat märke, utan bara att det hade känts lite märkligt (tycker jag) om man målmedvetet samlar på sig ett helt märkesmatchat utrustningskit och kör runt med utan att ens äga en båge av det märket. Sen så är ju en hjälm med en liten ducatilogga på ganska diskret, Jag ser exempelvis inte ens loggan på bilden utan tycker mig enbart skymta en hjälm där i skuggorna ;) Min jacka däremot sticker ju ut lite mer, och jag hade nog inte köpt den om jag inte vetat att jag främst skulle bruka den då jag kör min egen hoj av samma märke som det står på ryggen. Då skulle jag nog känt mig som en wannabe och posör. Men jag skulle inte byta/be att få låna en märkematchad jacka om jag körde förbi en butik för att provköra en hoj av annat märke, det var inte så jag menade :)

Duccelogga över hela pannan :rofl
Nu är det inte min DR på bilden, men kunde ju varit.
Om jag inte kör Foggy på hela sommaren lär jag inte köpa ny hjälm.

Folk får tro att jag är Duccewannabe :rofl
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Duccelogga över hela pannan :rofl
Nu är det inte min DR på bilden, men kunde ju varit.
Om jag inte kör Foggy på hela sommaren lär jag inte köpa ny hjälm.

Folk får tro att jag är Duccewannabe :rofl

Du har ju iallafall en ducce :hihi

Och du har ju inte målmedvetet köpt på dig ett helt duccekit bara för att lura folk att tro att du kör ducati heller ;)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nu har jag provat en Indian Scout. Hade tänkt jag skulle byta till glidare när jag blev sisådär 90, men det kommer icke hända! :död Den är kanske inte representativ för HD och glidarhojar i allmänhet, men den var verkligen ingen höjdare. Den jag har nu är mycket mer komfortabel och känns säkrare att framföra, så får bli sporthoj efter 90 också. :tummenupp
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Hade du räknat med att en uppdaterad glidare med rötter i 1920-talet skulle kunna kännas lika säker att framföra som en 1198:a :va
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Först blev ju harley ball för att massa drogpåverkade långhåriga drägg byggde balla hojar av dom. Jörgen känner säkert en o annan skyldig i det facket. Sen vettefan, en massa folk som tycker att är det dyrt är det säkert bra började köpa dom, sen blev det väl något av en prestigegrej att hänga på så många kilo billet döskallar man kan och fortfarande ta sig framåt. Numera Måste man nästan ha en 2 liters motor för att flytta på all alu..
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Först blev ju harley ball för att massa drogpåverkade långhåriga drägg byggde balla hojar av dom. Jörgen känner säkert en o annan skyldig i det facket. Sen vettefan, en massa folk som tycker att är det dyrt är det säkert bra började köpa dom, sen blev det väl något av en prestigegrej att hänga på så många kilo billet döskallar man kan och fortfarande ta sig framåt. Numera Måste man nästan ha en 2 liters motor för att flytta på all alu..

Alu? haha snarare gjutsink. Skruva isär mätarhuset på en vrod så ska du få känna på vikt.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top