Vad är grejen med HD?

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var det inte en kärring från nån av de Kaukasiska länderna som för nått år sedan sa hon var typ 150 eller ? :hihi

Finns väl en knippe indiska gurus som påstår sig vara över 150, men ingen över 125ish har haft några som helst belägg eller bevis för sitt påstående.
 

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Finns väl en knippe indiska gurus som påstår sig vara över 150, men ingen över 125ish har haft några som helst belägg eller bevis för sitt påstående.

Att gubben från Indonesien som jag länkade till på föregående sida är 145 år gammal finns det belägg för då Indonesiska myndigheter bekräftar detta. Men det finns ingen oberoende 3-parts verifiering vilket krävs för att det ska vara riktigt bevisat. Sannolikt har det väl blivit fel någon stans. Men han har i vart fall överlevt sina 4 fruar o alla sina barn. Sen så påstår han sig komma ihåg byggandet av en sockerfabrik från 1880.

3ybl1017_imagelarge.jpg
 
Last edited:

P1200VB

Medlem
Gick med
12 May 2012
Ort
Göteborg
Hoj
2013 HD Fat Bob
Kanske kände han William S. Harley eller Arthur Davidson, två av de som grundade Harley-Davidson. De var födda 1880 respektive 1881. Fast då var han redan 10 år gammal.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Kanske kände han William S. Harley eller Arthur Davidson, två av de som grundade Harley-Davidson. De var födda 1880 respektive 1881. Fast då var han redan 10 år gammal.

Hört han brukade pryla dem på rasterna. :crash
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
vill gratulera trådskaparen den här tråden har verkligen dynamik börjar med en ganska trivial fråga och efter 7 månader så har den evolverat till livslängden inom våran art. ska inte glömma å gratulera alla som skrivit i den med:Bugar:tummenupp tebax till grundfrågan hd gjorde en caferacer tror det var 77-78 som var skit snygg tycker jag skulle lätt kunna tänka mig å köpa en sådan men tyvärr så är väl det bara ett uttryk för min taskiga smak då den bara tillverkades i något eller några år
 

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
Linköping
Hoj
FXSTBI 06
vill gratulera trådskaparen den här tråden har verkligen dynamik börjar med en ganska trivial fråga och efter 7 månader så har den evolverat till livslängden inom våran art. ska inte glömma å gratulera alla som skrivit i den med:Bugar:tummenupp tebax till grundfrågan hd gjorde en caferacer tror det var 77-78 som var skit snygg tycker jag skulle lätt kunna tänka mig å köpa en sådan men tyvärr så är väl det bara ett uttryk för min taskiga smak då den bara tillverkades i något eller några år

Tänker du på en XLCR kanske? Dom byggdes mellan 77-79.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Harley-Davidson_XLCR


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jävligt snygg!
Stod en sådan i fönstret hos Zäta-motor i åratal - tydligen helt osäljbar då, som ny.
Jag drägglade över allt det svarta, och siamessystemet i synnerhet - trots att jag var skogsmulle och sparade till XT 500 istället.
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
ja precis har alltid tyckt den varit skit snygg tackar för länken:tummenupp
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Jävligt snygg!
Stod en sådan i fönstret hos Zäta-motor i åratal - tydligen helt osäljbar då, som ny.
Jag drägglade över allt det svarta, och siamessystemet i synnerhet - trots att jag var skogsmulle och sparade till XT 500 istället.[/QUOT

där ser man då har jag inte så taskig smak iaf:tummenupp
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag tyckte VRXSE var snygg när den kom, men så här i efterhand ser jag bara en massa blank metall. I min värld är all blank metall ful och matt/mattborstad metall snygg.

Efter att ha varit starter på ett antal dragracingtävlingar så är jag fundersam kring driftsäkerheten på HD i allmänhet. För inte kan de väl ha blivit sämre av att nån skruvat med dem hemma?:)
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
vill gratulera trådskaparen den här tråden har verkligen dynamik börjar med en ganska trivial fråga och efter 7 månader så har den evolverat till livslängden inom våran art. ska inte glömma å gratulera alla som skrivit i den med:Bugar:tummenupp tebax till grundfrågan hd gjorde en caferacer tror det var 77-78 som var skit snygg tycker jag skulle lätt kunna tänka mig å köpa en sådan men tyvärr så är väl det bara ett uttryk för min taskiga smak då den bara tillverkades i något eller några år

"Evolution"....lite "HD-humor"....:crash
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Oj. Blidde lite missförstånd. Ville vara lite rolig. Men kanske skulle vart övertydlig, med tanke på risk för missförstånd
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top