don_tomazo
Går bra, en ägare.
Big D skrev:2611562Spoken like a true poser!
Nja hojen min har vart fin en gång i tiden men jag använder grejerna oxå. Nu är den inte lika fin längre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Big D skrev:2611562Spoken like a true poser!
Teo skrev:2611793Oops skrev:2611716
det är klart om man spottar ur sig 60 pix i bakfickan för ett impulsköp men planerar du köpet efter ekonomi får du räkna in de där 20.
Det är lättare att räkna på något dyrare. ta en S60 för 300k som du efter 2 år säljer för 150k, du måste ha 150 att losa på affären annars aitter du i skiten.
Aahh jag kan inte låta bli att med en dåres envishet återkomma o tjata om detta.
Om vi tar ditt exempel med Volvon, skulle du räkna på samma sätt där som med ER-6an skulle kostnaden bli 450 kkr (inköp+ värdeminskning). Men visst 20 kkr losar du (men var 80 kkr kommer ifrån??).
Neutral skrev:2611899Håller med om att det är ointressant men om man dissar en hoj man inte kört/ägt så är man ju en av de som tittar på så att säga. Kan ju vara lite intressant och höra vad ägarna får för reaktioner, de skiljer sig en hel del från det som skrivs i den här tråden kan jag säga.
Bushojjen skrev:2611481Jag blev tvungen att åka bort till en handlare idag och testa...
Förstår fortfarande inte varför...![]()
![]()
Okay ska man transportera arslet från punkt A till B utan att behöva betala hutlösa premier så okay...
Satt skitskumt, vred för kung och fosterland på rullen utan att ngt direkt hände, okay den hostade till lite och jag fick flashback till moppe tiden men det kanske kan lösas med helsystem och eller turbo om ngn är villig att lägga ut pengar på det...
Fast det pallar nog inte svingen el ramen för den delen.
Det är väl helt enkelt en båge för bruksåkande...
Ngt jag undrar, vad får ni som har denna betala i försäkring/månaden ??
Oops skrev:2611905Teo skrev:2611793
Aahh jag kan inte låta bli att med en dåres envishet återkomma o tjata om detta.
Om vi tar ditt exempel med Volvon, skulle du räkna på samma sätt där som med ER-6an skulle kostnaden bli 450 kkr (inköp+ värdeminskning). Men visst 20 kkr losar du (men var 80 kkr kommer ifrån??).
tack! jag är nog precis lika dum som du, jag förstår inte heller hur det kan gå på mer än värdeminskningen...
En förklaring tack! Hur kan det kosta 80k i värdeminskning på ett år om hojen går på 60k ny?
ozto skrev:2612878Oops skrev:2611905
tack! jag är nog precis lika dum som du, jag förstår inte heller hur det kan gå på mer än värdeminskningen...
En förklaring tack! Hur kan det kosta 80k i värdeminskning på ett år om hojen går på 60k ny?
vi har olika logik. när en hel affär är avslutad. köp, ha, sälj, så räknar Jag in värdeminskningen, det är det största hålet att stoppa pängar i om man köper nytt. Men Jag är tydligen själv verkar det som. alla köper ju nua mondeos och byter in de hos sin handlare för att vara"ekonomiska"...
cage skrev:2612438Jag förstår inte dessa frågor....
Vem vill ha den eller den där hojen?????? Ska alla i Sverige åka R1 eller Gixxer, är det så ni menar??![]()
Jag ville inte lägga en förmögenhet på hojägandet och efter jämförelse mellan beg köp av "sporthojar" och ny köp av ER-6n stod valet klart för mig.
Det ligger inte i mitt intresse att wheelia 587 meter och ligga och köra i 200km/h. Ska jag då inte få MC??? Sen vill inte jag bli en till i statistiken som omkommer i trafiken, och risken att hamna där ÖKAR med farten.
Jag ifrågasätter inte andra MC-åkars val av hoj. Om ni vill åka HD så OK för mig.
Sen tycker jag det är kul att Kawa tagit ut svängarna med designen. Visst den har en minst sagt egen look speciellt framifrån men ful... Nä det tycker inte jag.
Som sagt prova en först innan man börjar ifrågasätta prestanda, väghållning osv.![]()
Snacka om att vara nedlåtande. Är det så svårt att förstå att kraven kan vara olika? Man kan alltså ha höga krav som inte sammanfaller med dina krav.Bushojjen skrev:2612998...säkert jättebra som transportmaskin utan att ha ngr krav...![]()
The Duck skrev:2613347Följande räkneexempel gäller ett års ägande
Inköpspris -60,000:- (pengar ut)
Försäkring -3,000:- (pengar ut)
Bensin -5,000:- (pengar ut)
Försäljningspris +40,000:- (pengar tillbaka)
Jag skrev mitt första inlägg i den här tråden när jag var lite salongsberusad men det blev riktigt bra ser jag så här i efterhand.![]()
The Duck skrev:2613347Följande räkneexempel gäller ett års ägande
Inköpspris -60,000:- (pengar ut)
Försäkring -3,000:- (pengar ut)
Bensin -5,000:- (pengar ut)
Försäljningspris +40,000:- (pengar tillbaka)
Precis min tanke.. "fittgul"fazerfun skrev:2614019Fittgul????![]()
![]()
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!