vad är grejen med er-6n?

Jag har visserligen ingen ER-6:a, men en ganska likvärdig hoj (SV650S).
Hade faktiskt Kawan som ett alternativ när jag bytte hoj senast, fast det blev Suzuki istället för att jag tyckte bättre om designen och att SV:n kändes lite "bättre ihopskruvad".
Iallafall: Faktum är att när jag jämför min nuvarande "tjejhoj" med 140-hästars 1100:an jag hade innan, har jag upptäckt att jag:
1: Har betydligt roligare på den lilla hojen.
2: Kör betydligt snabbare på kurviga vägar än med 1100:an
3: Kör betydligt långsammare på tråkiga vägar (läs motorväg)
4: Hänger utan problem med jämbördiga förare på literhojar bara det svänger lite grann, och om jag blir frånåkt på E4:an skiter jag armtjockt i...:)

The Duck skrev:
2614909 Kan inte låta bli att undra vad författaren ville få fram med denna tråd...? Skulle de som äger en ER6-n sluta tycka om den, och "komma till insikt"? Känns som att diskussionen blivit lite av dagisnivå, där man bråkar om vilket Star Wars-skepp som är bäst:

Ta inte allt så sjuuukt serriöst! Jag frågade och fick svar., hojen är väldigt prisvärd bl.a. Tydligen var er6-n en öm tå, startade Jag en liknande hacktråd om någon annan hoj skulle nivån vara helt annorlunda vilken kanske rättfärdigar den här tråden i alla fall... "vad är grejen med dena mytomspundna pjäs igentligen?" Människor kliver fram som om Jag hade mordhotat deras morsa, Jag fick till och med påhälsning av en er-6-aktivist via msn!!! Ni är fan en klan.

Teo skrev:
2614937 Ta inte allt så sjuuukt serriöst! Jag frågade och fick svar., hojen är väldigt prisvärd bl.a. Tydligen var er6-n en öm tå, startade Jag en liknande hacktråd om någon annan hoj skulle nivån vara helt annorlunda vilken kanske rättfärdigar den här tråden i alla fall... "vad är grejen med dena mytomspundna pjäs igentligen?" Människor kliver fram som om Jag hade mordhotat deras morsa, Jag fick till och med påhälsning av en er-6-aktivist via msn!!! Ni är fan en klan.

Haha, det är ju inte klokt!

Kan vi inte allihop bara köra vilken jävla motorcykel vi vill och ha roligt!?

Gustav1 skrev:
2614958 Haha, det är ju inte klokt!

Kan vi inte allihop bara köra vilken jävla motorcykel vi vill och ha roligt!?

helt klart! Jag stälde bara en ödmjuk, blygsam fråga:rolleyes: och så står hela er-6 mobben med högafflar här utanför.

Jag tycker det verkar vara en smart mc med bra totalekonomi. Dessutom tvivlar jag inte på att man kan ha kul på den.

The Duck skrev:
2614909
-Årtusende Falken är bäst!
-Nä, x-vingen, för Luuk Skajwåker kör den.
-Nä, dessutom är Haan Solo och Shubacka mycket coolare
-Det är de inte alls det!
-Jo det är de!
-FRÖKEN, Pelle är dum! Han tycker Haan Solo är bättre än Luuk. Dumma Pelle!
-Skvallerbytta!!!
-Kan du vara själv! DEN SOM SA DET HAN VAR DET!
-SPEGELBILD!!!!!!!!!!!!!!!!
-BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Snyft.... FRÖKEN!!!!!!
-PELLE!!!!!!!!!!! Sluta reta Kalle, jag har inte tid med er, jag sitter och röker!!!

Nu är jag inte så insatt i dagis så du måste förklara, varför börjar kalle gråta för att pelle säger spegelbild?? Är det ett skällsord nuförtiden?

syltburk skrev:
2614989 Jag tycker det verkar vara en smart mc med bra totalekonomi. Dessutom tvivlar jag inte på att man kan ha kul på den.

Nu är jag inte så insatt i dagis så du måste förklara, varför börjar kalle gråta för att pelle säger spegelbild?? Är det ett skällsord nuförtiden?

Med spegelbild menas att allt den andre säger studsar tillbaka till honom själv igen ;)

Teo skrev:
2610432 Är den väldigt billig eller varför vill man inte ha en hornet eller nå´t i stället? själv tycker Jag ett cromat stålstyre som väger mer än ett bra avgassystem är helt ointressant så de flesta hojar i det här segmentet går bort men ska man vara här och rota så finns det ju rätt mycket vad Jag förstår.

Ett tungt stålstyre e kanske de som krävs o få upp de på framslangen :va

Hej.
"Det var tamejfan det finaste jag hört på länge, vill du ha ett fikon?"
Skämt åsido du har så rätt!
Ps vilken film...:)
SE skrev:
2612033 Det är inte klokt vad folk har för reaktioner på en hoj som denna.

Vissa tycker att den är skit. Ful, tråkig, för billig, tjejig, vardaglig osv osv.
Sen finns det andra som tycker den är snygg, riktigt lätthanterlig, lagom pigg, underhållande osv osv.

Och detta är precis som i verkliga livet, alla gillar inte samma saker.

Sen får jag säker alla på mig nu, men tittar man lite objektivt på alla inlägg verkar det som att de som "vet bäst" och de som har enliters supersport-hojar dissar denna, "töntiga" cykel. De som inte har peniskomplex eller måste ha värsta tuffa hojen för att impa på andra är nöjda med ER6n.
(eller är andra hojar så mycket bättre/roligare att köra?)

Sen säger folk att har man inte råd att skaffa en "riktig" hoj så är det dumt att köpa denna. Är det verkligen sant? Jag är student, har snart MC kort. Ska jag ge f*n i att köpa hoj? Eller köpa en begagnad sliten hoj? Varför??

Även om jag snart äger en ER6n, så tar jag hemskt gärna emot kritik mot den, men då saklig kritik, inte i stil med att: den ser ut som en moped, vilken gräslig sving, osv osv. Detta är dessutom hemskt personliga referenser.

Så, spöa gärna mitt inlägg, men gör det med finess.

Ha det!

PS. När sen min utbildning är avklarad så kanske även jag har pengar att köpa en fabriksny R1:a och då väljer jag den framför en liten Kawa ER6n, men den ekonomin (eller kunskapen att köra den) har jag verkligen inte nu. DS.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti