vad är grejen med er-6n?

!

don_tomazo skrev:
2611091 Vem fan bryr sig om priset och köregenskaperna när det ser ut som stryk? Men smaken är ju som baken så det är väl inget att hacka på.


Spoken like a true poser :pannkyss !
 
Teo skrev:
2610406kolla in svingen!!! Den ser ju ut som den kommer från biltema!
Svingen ser töntig ut. Men den som kan ha överseende med det får en ruskigt duglig, i mångas ögon snygg och billig hoj. Att ekonomihojar kan vara både snygga och bra är ju något nytt och förstås mycket välkommet.

Kawasakis förra försök att bygga en billig brukshoj (ER-5) förtjänar däremot all kritik. Den såg riktigt töntig ut och var oduglig!
 

Bifogat

  • 20635_0_1_2_er-5_Image credits - Kawasaki.jpg
    20635_0_1_2_er-5_Image credits - Kawasaki.jpg
    30.6 KB · Visningar: 57
  • attachment.php.jpg
    attachment.php.jpg
    13.8 KB · Visningar: 428
Last edited:
Teo skrev:
2610406 spy galla mode on: alla ska ha den, stuntare som ha haft bra fighters med bra komponenter byter dom mot dena skapelse. Den ser ut som en leksaksmodel av en bimota, bernelli eller nå´t. kolla in svingen!!! Den ser ju ut som den kommer från biltema! bockad plåt, varför bryr man sig ens om att lacka den? spy galla mode off:

Nu surrar folk igen.. Den är ju läckrare än de flesta hojarna på marknaden!
 
Jag var inne på att köpa en ER-6f i våras men de hade inget provkörningsexemplar. Jag hoppade köpet och köpte en CBR 600. När det blev provköringsdag hos en lokal handlare åkte jag dit för att prova. Då blev jag glad att jag inte köpte hojen utan att ha provkört den. Effekten var det inget fel på men jag tyckte inte om att den skakade/ristade när man hade en hög växel i stadstrafik.
 
Motorrad skrev:
2611592 Jag var inne på att köpa en ER-6f i våras...

...tyckte inte om att den skakade/ristade när man hade en hög växel i stadstrafik.
F:en har ju inte prisfördelen som N har, 15000 är för stor skillnad för en kåpa tycker jag. Som tur är tycker jag också att N är mycket snyggare. :)

Ristandet är typiskt för twinnar, det är mycket värre på en större hårdare trimmad twin men då kallar de det för att hojen har "själ". :D
 
Oops skrev:
2611112 "Du har ju bara en saftig värdeminskning att addera till de där 60 och vipps så har du sammanlagt pungat ut 80 för en italiens replika med sving i bockad plåt"

Nu hänger inte jag med, får du betala extra för värdeminskningen utöver vad hojen kostade?

Värdeminskningen är precis det du får betala, skattade pengar du inte ser igen

Wonderboy skrev:
2611590 Nu surrar folk igen.. Den är ju läckrare än de flesta hojarna på marknaden!

Jag kollde mest på detaljerna. Den här tråden skapades som en fråga om än lite skeptisk. Vad Jag har förstått av de ömmande tårna är att er-6n är hojen som kommer ta oss in på 3000 talet med dess vulgärt över dimensionerade sving.
 
Neutral skrev:
2611600 F:en har ju inte prisfördelen som N har, 15000 är för stor skillnad för en kåpa tycker jag. Som tur är tycker jag också att N är mycket snyggare. :)

Ristandet är typiskt för twinnar, det är mycket värre på en större hårdare trimmad twin men då kallar de det för att hojen har "själ". :D

Njae, jag hade fått den för 65.000 om jag hade slått till precis då. Tycker mer om F:en för jag vill ha skydd från vinden.

Provade även en Suzuki SV1000 hos en annan handlare. Samma ristande vid låga varv och då insåg jag att twinnar var inget för mig....
 
stefur skrev:
2611319 ähum!

Har aldrig sett nån stuntfilm eller nån annan film med den hojen :va

Show me !

---------------------------------------------

Gud har försett oss alla med rettor :D :D :D

Visst finns det folk som gör det:va

Motorrad skrev:
2611613. Samma ristande vid låga varv och då insåg jag att twinnar var inget för mig....

Nu stack du kniven i vad alla ducceförare kallar för själ!:D gå under jorden ett tag.
 
Last edited:
Är det inte så här, Er6an är kompromissbikernshoj.

1. Jag är färsking och vill ha en lättkörd hoj.
2. Jag är så liten så jag kan sitta på tröskeln och dingla med bena.
3. jag är snål och vill inte lägga pengar på hoj men det hade ändå varit kul att åka lite.
4. För mig är det bara ett fordon från A-B.
5. Jag driver trafikskola och vill ha billiga övningshojar.

Svarar man ja på något ovan så är nog Er6an en bra hoj men jag tror inte någon äger den allt för länge.

Snygg? personligen tycker jag den är vidrig, tex. framlampan är ju helt hysterisk, Mitt val i denna klassen om man kollar enbart på utseende är
MT-03an, tyvärr har den lite klen motor
 
Teo skrev:
2611612 Värdeminskningen är precis det du får betala, skattade pengar du inte ser igen
QUOTE]

Mjaa, jag kan inte riktigt släppa detta. Om du köper en hoj för 60kkr och får en värdeminskning på 20kkr, dvs du säljer den för 40kkr har du losat 20kkr och aldrig legat ute med mer än 60kkr. Hur du får detta till 80kkr, naturligtvis, skattade pengar är över mitt förstånd.:va
 
Teo skrev:
2610406 spy galla mode on: alla ska ha den, stuntare som ha haft bra fighters med bra komponenter byter dom mot dena skapelse. Den ser ut som en leksaksmodel av en bimota, bernelli eller nå´t. kolla in svingen!!! Den ser ju ut som den kommer från biltema! bockad plåt, varför bryr man sig ens om att lacka den? spy galla mode off:

Jag antar att du bara avundssjuk på denna potensiella skapelse.
Vad för begangnat åk har du själv då he he...:)
 
Last edited:
Intresserar mig lite för nerklankandet på svingen, ja den ser inte så het ut men är det någon av dom som pekar och skrattar som gjort hållfastighetstester på den eller tror ni att vridstyvhet och skönhet är samma sak? :va

Finns det några tester på att den är kass eller är det något folk fått för sig bara?
 
Oops skrev:
2611716
Teo skrev:
2611612 Värdeminskningen är precis det du får betala, skattade pengar du inte ser igen
QUOTE]

Mjaa, jag kan inte riktigt släppa detta. Om du köper en hoj för 60kkr och får en värdeminskning på 20kkr, dvs du säljer den för 40kkr har du losat 20kkr och aldrig legat ute med mer än 60kkr. Hur du får detta till 80kkr, naturligtvis, skattade pengar är över mitt förstånd.:va

det är klart om man spottar ur sig 60 pix i bakfickan för ett impulsköp men planerar du köpet efter ekonomi får du räkna in de där 20.

Det är lättare att räkna på något dyrare. ta en S60 för 300k som du efter 2 år säljer för 150k, du måste ha 150 att losa på affären annars aitter du i skiten.

Agent Apelsin skrev:
2611787 Intresserar mig lite för nerklankandet på svingen, ja den ser inte så het ut men är det någon av dom som pekar och skrattar som gjort hållfastighetstester på den eller tror ni att vridstyvhet och skönhet är samma sak? :va

Finns det några tester på att den är kass eller är det något folk fått för sig bara?

Handlar inte om skönhet. Kolla in nya R1 svingen. den har nog både stiffnes och hållfasthet men ser ut som ett betongblock. Nu ska Jag skuta hacka på den här bajken. Den fyller säker sin funktion även om jag själv i alla lägen skulle köppt en gammal blade om ekonomin tröt.
 
Last edited:
StephanD skrev:
2611686 1. Jag är färsking och vill ha en lättkörd hoj.
2. Jag är så liten så jag kan sitta på tröskeln och dingla med bena.
3. jag är snål och vill inte lägga pengar på hoj men det hade ändå varit kul att åka lite.
4. För mig är det bara ett fordon från A-B.
5. Jag driver trafikskola och vill ha billiga övningshojar.
6. Har racehoj och behöver en kul hoj för fikaturer.

Kan för övrigt upplysa om att jag som haft en massa R1, ZX10R m m aldrig fått så mycket uppmärksamhet från det motsatta könet som med denna hoj. Men men, om ni tycker det är häftigt när killar kollar på er så är det väl bra med det. :D
 
Synd att Honda har inspirerats av ER-6ans design när de tog fram den nya Horneten.
Dock ser den inte riktigt lika jävlig ut som ER-6.
 

Bifogat

  • hornet.jpg
    hornet.jpg
    49.3 KB · Visningar: 112
Neutral skrev:
2611834 6. Har racehoj och behöver en kul hoj för fikaturer.

Kan för övrigt upplysa om att jag som haft en massa R1, ZX10R m m aldrig fått så mycket uppmärksamhet från det motsatta könet som med denna hoj. Men men, om ni tycker det är häftigt när killar kollar på er så är det väl bra med det. :D

Köper din punkt nr 6.

Det där med "vem som kollar eller ej" är ointressant, skulle aldrig köpa något för att få uppmärksamhet, finns säkert dom som gör det men jag hoppas att flertalet kör den hoj dom gillar och inte vad åskådarna gillar.

ayrton skrev:
2611842 Synd att Honda har inspirerats av ER-6ans design när de tog fram den nya Horneten.

Den lampkåpan var inte snygg:tummenner
 
Last edited:
Skulle dock vilja inflika något jag läste i BIKE-katalogen...

Tydligen ska Yamaha släppa en version av FZ6-n som har 78 hk och som kommer att gå lös på 69,000:- (64,000:- innan sista april). Detta anser jag vara ett mycket trevligare köp än ER6-n, framförallt utseendemässigt. Har ingen aning hur denna hoj går, men då den förefaller vara ett direkt svar på ER6:an tror jag inte den är sämre. Jag kan ha fel, men ni som har katalogen kan ju rätta mig i så fall...
 
Har inte orkat läsa alla inlägg.....men Jag äger en er6n! Har kört hoj sen -96
Har haft sporthojjar, motard bla. Jag ser inga nackdelar med hojjen, jävligt lättsvängd, helt ok att köra. billig att äga, helt ok nypris mm. Håller med om att svingen ser jävligt B ut, men den har dock inte gått av ännu, så den måste ju vara på riktigt!!!
 
StephanD skrev:
2611852 Det där med "vem som kollar eller ej" är ointressant, skulle aldrig köpa något för att få uppmärksamhet, finns säkert dom som gör det men jag hoppas att flertalet kör den hoj dom gillar och inte vad åskådarna gillar.
Håller med om att det är ointressant men om man dissar en hoj man inte kört/ägt så är man ju en av de som tittar på så att säga. Kan ju vara lite intressant och höra vad ägarna får för reaktioner, de skiljer sig en hel del från det som skrivs i den här tråden kan jag säga.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top