Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Superbee skrev:Och Bingo...![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Superbee skrev:Och Bingo...![]()
Bingo skrev:Det är dock inte säkert att det skulle sänka premierna för "högkostnadsgrupperna".
1. Varför skulle det inte gå att regbes en knarr när det går med en bil?f.lofgren skrev:1. Jo men du hänger på en turbo så blir det svårt att reg besiktiga den hoj
(rätta mig om jag har fel).I det fallet så tror jag även att fsb är ointresserad av att försäkra hojjen.Alltså de flesta med turbo försäkrar en hoj utan turbo.
Summa sumarum 2. Tex en R1 som är"strypt" till 55KW men sken försäkrad pga den är ostrypt i verkligheten.Då är ju även en fel försäkrad turbohoj =sken försäkrad även om det nu inte finns en högre klass än 7.
Superbee skrev:Jodu men...jag kan halvförsäkra en motorcykel med torrvikt på si o sådär 195kg och ca 80 hk för ungefär samma pengar, det är lite skillnad på fartresurser och så?
och saab 900gl 4 vxl 1983 är ju inte direkt känd som ett fartmonster?
och om man nu enbart ska räkna på riskfaktor och inte hk kontra kilo så faller ju det här klasssystemet som finns på motorcyklar bort direkt, för en förare utgör ju lika stor "risk" på en kromsläde som på en gsxr 1000. Bara att det skiljer något enormt i fartresurser...
Det är skiten bakom styret/ratten som bestämmer o inte hojen/bilen.
tyckte det var sjukt jag hur det kan vara så dyrt, eller det är inte meningen alls att den yngre generationen ska få framföra fordon i trafik pga den hutlösa "Risken"(premien!) vi utgör?
edit: Iochförsig kan man säga att riskfaktorn ökar med Hastigheten/fartresursen men...det var inte det som var hela min poäng
Nu hade du otur när du tänkte, vill du prova igen?ola_sandin skrev:Då är lastbilarna på mitt jobb skenförsäkrade, då jag som inte står som ägare kör...
Robban_C skrev:2. Det finns inga R1 eller andra knarrar som är försäkrade till strypeffekten eftersom alla fb (såvitt jag vet) idag endast försäkrar till full effekt. Eller som det egentligen heter "den konstruktiva effekten".
Detta är ju rätt rimligt eftersom säkert 98% av alla sporthojar körs i ostrypt utförande. Dock synd om de få som till fäljd av mellanklasskort tvingas (och accepterar) att köra strypt men ändå får pröjsa för fulleffekt.
Nej, då är det inte skenförsäkringmamartin skrev:Det är väl ingen skenförsäkring om man kör lagligt och med f bolagens krav???
Nr:18 skrev:Nu hade du otur när du tänkte, vill du prova igen?
amullo skrev:Om Pelle har det ekonomisk intresset i hojen är det skenförsäkring. Oavsett hur man gjort efter köpet med ägandet.
Om Pappa Gösta däremot köpt MC´n (Har det ekonomiska intresset), står för ägandet och har en vanlig helförsäkring som täcker alla som är skrivna på adressen så är det inte skenförsäkring. Oavsett vem som använder hojen mest.
EDIT: min uppfattning...![]()
Tom skrev:Visst kan det verka konstigt ibland, men det finns rätt mycket uträkning bakom premierna. Vi har såpass många försäkringsbolag att något av dem skulle erbjuda väsentligt billigare försäkringar om det fanns möjlighet att göra det. Att vissa bolag erbjuder försäkringar i hundratusenkronorsklassen är deras sätt att tala om att de inte vill ha dig som kund, de tycker att risken är för stor.
Vad gäller risk så är det som Robban_C säger ovan , risken är fortfarande högre på en gsxrrrrr100000 än på en harry. Det är viss skillnad i att komma farande i 250 och 150. Den förstnämnda farten gör ett mycket bättre intryck i vilken bil som helst.
Jag håller med om att 10 lock för en trafikförsäkring är dyrt på en bil oavsett modell. Risken för dyra personskador är ju betydligt mindre i en bil än på en motorcykel.
Men det kan ju vara en bil som ofta har varit inblandad i för försäkringsbolaget dyra olyckor vilket i så fall drar upp premierna.
Robban_C skrev:Men det är faktiskt roligare att åka från rettor på en dinosaurie än att göra det på en retta.![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |