Vad är du helst?

Vad väljer du?

• Antal röstningar
    0
Skulle inte vilja kallas för varken kommunist eller kapitalist, men skulle nog se "kapitalist" som en större förolämpning. Pengarna är inte viktiga... Så därför fick det bli "stenrik kommunist" :jisses

Stenrik kommunist såklart! Då kan man ju dela med sig som man tydligen tycker så mycket om... :rolleyes:

jag är ju hellre rik, men då måste jag ju vara så rik så att jag kan bygga ett stort jävla slott som inhyser alla mina vänner och elstängsel med taggtråd som håller alla utslagana kommunister ute. Plus att jag måste ju göra egna roadracing banor eftersom att vägarna kommer att bli bara skit efter ett tag då ingen underhåller dom.

Hur blir man rik? Jo, genom att vara en snål och girig arbetsnarkoman, som gärna kliver över lik. Sån vill inte jag vara. Livskvalitet, "lycka", eller vad du vill, kommer inte per automatik med pengar.

mb skrev:
Hur blir man rik? Jo, genom att vara en snål och girig arbetsnarkoman, som gärna kliver över lik. Sån vill inte jag vara. Livskvalitet, "lycka", eller vad du vill, kommer inte per automatik med pengar.

Du har missförstått det hela. Rik blir genom att lura folk och företag, vara riktigt gniden och se till att allt du gör fel kan skyllas på någon annan. Klarar du det så borde du vara rik inom kort. Och så kan du kanske bli topp-politiker inom socialdemokraterna till råga på det, även om lönen inte är så mycket att hurra för, men du får ju bra förmåner.

BTW, rik kommunist såklart, då kan jag dela ut pengar som en sann kommunist. Till mina egna konton då såklart.

mb skrev:

Definiera "rik".
Jag tror att det är väldigt få som lyckas jobba sig rika i Sverige i dag. Sen spelar det ingen roll om man benämner sig själv som kommunist eller kapitalist.
Ska man kunna bli rik tror jag att man måste ha en hel del tur, timing, och en jävligt bra idé. Utöver det så måste man ju självklart jobba satan också, men att bara knega till sig dom feta stålarna tror jag inte är möjligt. Och då snackar jag Ingvar Kamprad-rik eller FramFabgrundare-då-det-gick-som-bäst-och-innan-den-berömda-IT-bubblan-sprack-rik. ...typ.

Pollen uppkommen på grund av att vissa självutnämda kapitalister på forumet visat sig vara totalt luspanka.

Länge leve det privata ägandet!! Hipp hipp...hurra!!! :)

Fast jag lovar att byta politisk färg för 50 miljoner sek och uppåt
Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig som det heter.

t-rex skrev:
Det sägs väldigt mycket a i den här tråden, men inte mycket b.

Vem har blåst dig?

Ingen har blåst nån, jag ville bara se hur äkta alla gymnasiemoderater är vilket vi fått svaret på nu. 80% är kommunister. Usch. :zpy

SuperMicke skrev:
Definiera "rik".
Har man en förmögenhet på en 5 mille eller inkomst på över 20 papp efter skatt så tycker jag att man är skapligt välbärgad.

Tysken skrev:
Ingen har blåst nån, jag ville bara se hur äkta alla gymnasiemoderater är vilket vi fått svaret på nu. 80% är kommunister. Usch. :zpy

Finns ingen anledning att lägga ner energi på att ogilla gymnasiemoderater. De straffar sig själva så fint varje dag...

Tysken är nazist. Han har inte råd med kåpor så han är säkert luspank oxå.

(näe uff bläää.... politik e inte min grej.... osså skojar jag med dig Tysk nazi svin.... det vet du va?)

RoLLER skrev:
Tysken är nazist. Han har inte råd med kåpor så han är säkert luspank oxå.

(näe uff bläää.... politik e inte min grej.... osså skojar jag med dig Tysk nazi svin.... det vet du va?)

Ja bara du håller dig borta från streetfighterforumet så får du kalla mig vad du vill

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back