Vad är din utbuldningsnivå?

Vilken är din utbildningsnivå?

• Antal röstningar
    0
Markus skrev:
Åh, har du också doktorerat? :kär

:hördu
Hörde ni andra också?

Kan vi inte starta en doktorandlista eller något?

Ibland är du så barnslig så att du är pinsam, Markus.
Jag trodde du var en logisk man, inte ett moppefucko.

Men jag kanske har fel..

Hmmmm

Hur ska man tolka det hela när trådskaparen inte lyckats stava till utbildningsnivå, eller jag kanske har missat skämtet?
(gissa om jag kollade min egen stavning innan jag postade... :rofl )
Undrar
/T

njelger skrev:
Naturbarnfilosofin...ingen ska läsa någonting (eller fråga) utan bara göra...har du inte läst nån p-tidning när du var yngre som gav lite inspiration?

Sorry jag är straight och hetero :hihi Jag gick grundskolan och hade en 35 årig lärarinna i biologi och hon kunde undervisa :rolleyes:
hur gjorde du :3freak

Har precis avslutat ett sabbatsår och ska nu tillbaka till skolan. Efter att ha pluggat 3 år på Lith, var jag trött på skiten. Men nu när jag jobbat (och rest) i ett år, inser jag hur jäkla gött studentlivet är. Fasen vad jag saknat det. Hatar slitjobb som inte ger nån som helst utmaning. Samma skit dag ut o dag in och man lär sig inte ett dugg mer än vad som är relevant för just det jobbet.... så känns det iaf.
Bara 2,5 år kvar nu, sen börjar verkligheten... Ska passa på att njuta medan jag kan.
/Omvänd

tob skrev:
Hur ska man tolka det hela när trådskaparen inte lyckats stava till utbildningsnivå, eller jag kanske har missat skämtet?
(gissa om jag kollade min egen stavning innan jag postade... :rofl )
Undrar
/T

Gick lite fort när jag skrev.... (titta var u och i sitter) :3freak
Fast det blev rätt kul

Har förut jobbat på ett mindre företag i verkstadsbranschen men hoppade av för drygt 3 år sen.Sen är det komvux och högskolor som gällt för hela slanten.
Kommer jag att tjäna en jädra massa pengar sen då? Icke då,ingångslönen för en studie och yrkesvägledare är lite grovt räknat 24000kr/mån före skatt. Men finns ju så mkt mer just än att tjäna en jädra massa pengar som vissa inte verkar fatta,personlig utveckling kallas det. Skulle inte byta tillbaka till att jobba som cnc-operatör ens om jag fick 35000kr rakt av i månaden....
Men all heder åt dom som jobbar inom t.e.x industrin och verkligen trivs men för min del så är det att stå och trycka på div.knappar om dagarna,ingen vidare utmaning för mina små hjärnceller.

Sen så det som funkade på morfars tid med grundskola,sen jobba häcken av sig till 65 är borta.Men ett flertal kommuner i samarbete med företagen kör med lärlingssystem och det är verkligen ngt positivt,finns faktisk folk som vill ha ett mer fysisk arbete.Å det ska dom banne mig ha rätt att få göra tycker jag!

Last edited:
Snorfen skrev:
Men ett flertal kommuner i samarbete med företagen kör med lärlingssystem och det är verkligen ngt positivt,finns faktisk folk som bara vill jobba med kroppen...inte så mkt med knoppen!

Finns inga arbeten idag där man bara kan jobba med kroppen!
Sitter inte huvudet kvar på halsen så blir allt fel :)

johan.simonsson skrev:
Finns inga arbeten idag där man bara kan jobba med kroppen!
Sitter inte huvudet kvar på halsen så blir allt fel :)

Äsch...Besserwisser! :tungan
Men så rätt så!Fel av mig...
Satt och tänkte när jag skrev på hårda rallare, kolsvarta ansikten på bistra män som vid ljudandet av fabriksvisslan släntrade ut ur mörkret....
Att man aldrig lär sig..Living in the past.. :)
Mer fysiska arbeten menar jag ju of course...
Men sumprunkare är iaf ett gammalt fint yrke som fler borde prova på... :yoparty

Jag har jobbat inom industrin sen jag slutade skolan (5 år) och jag trivs hur bra som helst. Det började med att jag tog ett jobb bara för att ha ett. Men sen fastnade jag. Hade lovat mig själv att aldrig jobba inom industrin nån längre tid, men men det verkar bli det resten av livet. Nu har jag ju iofs haft turen att inte behöva sitta vid en maskin som spottar ut 5000 bitar i sekunden.

Det här med utbildning är en smaksak, och det är väl tur att folk vill hålla på med olika jobb. Själv har jag lärt mig mer på ett halvår inom industrin än tre år på gymnasiet.

Neutral skrev:
Han menar att han suttit på fiket halva tiden. :D
Helt jävla sant... :)

Saxat ur tentan:

Vad är inte en kaffesort:
[ ] Gevalia
[ ] Polymorfism
[ ] Löfbergs lila

Vilken typ av bönor är att föredra?
[ ] Kaffebönor
[ ] Enterprise Java beans
[ ] Sexiga bönor i 18-års åldern.

Vad är viktigast för en Javait?
[ ] Jolt cola
[ ] High speed connection
[ ] Ofördelaktigt utseende

Vad innebär det att subklassa:
[ ] byta kaffefilter
[ ] göra kaffe på gammal sump
[ ] låta en klass ärva av en annan

/fredde

Gick ut fristående tekniskt program (Göranssonska skolan, Sandviken) i Juni. Knegar som CNC-operatör för tillfället, ska väl vidare mot maskinare (ingenjör) eller nåt i framtiden, det visar sig :) Vill hålla på med skärande bearbetning iallafall, så det är en rätt bra start att börja på golvet då...

Saxat ur tentan:

Vad är inte en kaffesort:
[ ] Gevalia
[X] Polymorfism
[ ] Löfbergs lila

He he, den va lätt

Vilken typ av bönor är att föredra?
[ ] Kaffebönor
[ ] Enterprise Java beans
[X] Sexiga bönor i 18-års åldern.

Ännu lättare :hihi

Vad är viktigast för en Javait?
[ ] Jolt cola
[ ] High speed connection
[X] Ofördelaktigt utseende

Knepig fråga, Lan eller jolt...
vi testar det sista det är säker bra när man söker jobb.

Vad innebär det att subklassa:
[ ] byta kaffefilter
[X] göra kaffe på gammal sump
[ ] låta en klass ärva av en annan

Hmmm, att låta en klass ärva en annan klass kan det ju vara men
jag är inte riktigt säker... vi får gissa, det låter lite sunkit... och kaffe
på gammal sump det är sunkit :3freak

Fröken jag är fäääärdig!
Blir jag gokänd eller måste jag komma på omtenta i Augusti :rolleyes:

sir Urban skrev:
Det finns ganska många exempel på att det inte stämmer.

Många nyutbildade civilingejörer som gör jobb under deras kapacitet.

Så länge de inte kräver för hög lön så ser ju ofta arbetsgivare det som ett bra klipp.

/Urban

Jobbar dock med det jag är utbildad till

Jo, men är man överkvalificerad stannar man ju troligtvis inte kvar på arbetsplatsen länge, vilket resulterar i att många arbetsgivare inte anställer överkvalificerade :)

Snorfen skrev:
Har förut jobbat på ett mindre företag i verkstadsbranschen men hoppade av för drygt 3 år sen.Sen är det komvux och högskolor som gällt för hela slanten.
Kommer jag att tjäna en jädra massa pengar sen då? Icke då,ingångslönen för en studie och yrkesvägledare är lite grovt räknat 24000kr/mån före skatt. Men finns ju så mkt mer just än att tjäna en jädra massa pengar som vissa inte verkar fatta,personlig utveckling kallas det. Skulle inte byta tillbaka till att jobba som cnc-operatör ens om jag fick 35000kr rakt av i månaden....
Men all heder åt dom som jobbar inom t.e.x industrin och verkligen trivs men för min del så är det att stå och trycka på div.knappar om dagarna,ingen vidare utmaning för mina små hjärnceller.

Sen så det som funkade på morfars tid med grundskola,sen jobba häcken av sig till 65 är borta.Men ett flertal kommuner i samarbete med företagen kör med lärlingssystem och det är verkligen ngt positivt,finns faktisk folk som vill ha ett mer fysisk arbete.Å det ska dom banne mig ha rätt att få göra tycker jag!

Mer trainee-, och lärlingsplatser åt folket :tummenupp

sir Urban skrev:
Jag hävdar förtfarande att alla inte går att bara lära sig genom att vara på plats en del måste jobb måste man ha grundläggande kunskaper i vissa områden innan man praktiserar.

Dock så håller jag med om att allting man läser i grundskolan, gy eller högskolan inte är relevant.

/Urban

Javisst men man lära sig angripa och lösa svåra problem. Blir även bättre på att ta in och bearbeta information snabbt.

Få är de civilare som räknar trippelintegraler när de väl fått jobb.

BRASSARN skrev:
Håller helt klart med. Ofta utför lågutbildade personer bra mkt mer arbete än en högutbildad också. Notera nu OFTA... alla gnällspikar.

Personligen skulle jag inte själv anställa mer än högst 2-3 av mina gamla klasspolar efrån universitetet. Mest fjantar som inte klarade av att jobba, så dom pluggade istället.

//BRASSARN, högskoleingenjör
Brassarn, välkommen tillbaka :)

IronMike skrev:
Brassarn, välkommen tillbaka :)

Tack järnmicke! Hur länge tror du ja får va kvar då? :3freak

Skulle tro att sandströmmen å hans hejdukar hittar nåt att stirra upp sig på ganska snart... :död Bäst att knipa käft bara, skötsam som jag är...

MVHBRASSARNDENFÖRSKRÄCKLIGEPLÅGANATTILADÖDEBOLA

UrbanTiger skrev:
En vild gissning från din sida. Sluta med det :7peta

Absolut ingen gissning, rena fakta. Jag skulle ha skrivit att som arbetsgivare vet jag hur man resonerar.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025