Vad är det värt???

1) Låt svinet stoppa upp en tom hushållsrulle i arslet på sig själv.
2) Stoppa in en råtta i hushållsrullen
3) Tänd eld på ändan som sticker ut.
4) Titta på när råttan flyr från elden genom att äta sig ut.

Yoshi_gixxeRR skrev:
2123106
(visa nu att jag ej e ensam att vilja krossa knäskålar!!!!)
Kom bara att tänka på en kille som stal en cykel (med trampor) av mig en gång. Jag såg honom flera gånger med min cykel och trots att jag försökte konfrontera honom, så hjälpte inget. Jag känner killen och visste vart han bodde, så jag knallade hem till honom en sen kväll i fyllan och villan. Gick in i hans garage (som var olåst) för att hämta cykeln, men hittade ingen cykel där. Fick dock syn på ett getingbo, så jag tog en gammal kasse som låg där och höll den runt getingboet medans jag försiktigt drog loss det. Vart ett himla surr i den kassen, vill jag lova. Gick sen raka vägen in till hans dörr och bankade på. När han öppnade, kastade jag in kassen genom dörren, över hans axel, och sprang som en hel jävel därifrån. Några dagar senare fick jag tillbaka cykeln mot ett löfte att aldrig göra om det där igen. Han var nämnligen något injävulskt allergisk mot getingar och sov därför i bilen den natten i väntan på någon som kunde hjälpa honom ut med getingarna ur kåken. Jag tog tillbaka min cykel och lovade att om han stal av mig igen, skulle jag göra om precis samma sak igen... :)

När man tänker på det, kunde jag ju ha dödat honom med mitt tilltag.... Jaja, en tjuv är vad han är iallafall.

heavy skrev:
2123349 Jag har letat efter ett alu-basebollträ för just att ha till såna här tillfällen.

Men jag hittar inget, nån som vet vart man kan köpa?

Köpte mitt på stadium... =)

Visst blir man arg. Se bara till att ha era saker försäkrade så är det väll inga problem! Men att beröva någon livet för saker som kostar 40~500k tycker jag inte skulle vara smart.

För 800k...

Nae men allvarligt. Visst träffar man på klåparn ute i garaget så blir det väll inget roligt. Inget jag skyltar med för det säger ju bara hur man är som person själv... :corn

Alky skrev:
2124586När man tänker på det, kunde jag ju ha dödat honom med mitt tilltag.... Jaja, en tjuv är vad han är iallafall.
Klockrent gjort! :tummenupp Du hade ju ingen aning om hans allergi, jag tycker inte direkt synd om honom som fick sova i bilen :D

ceasar skrev:
2124666 Är det bara jag som tycker att den här diskussionen är på grottmänniskonivå?
Ja, tydligen :)

Seriöst, finns det folk här som skulle döda en kille om han snor hans Mc?

Paradoxy skrev:
2125134 Seriöst, finns det folk här som skulle döda en kille om han snor hans Mc?

Det finns nog ingen här som skulle döda någon för något alls. Det är en annan femma när du står där med din glock17 upptryckt i nyllet på stackaren som ber för sitt arma liv. Tror jag.

Yoshi_gixxeRR skrev:
2123106 Kom tillbaka till Sverige igår förmiddag o såg att jag hade ett par missade samtal...
Ett nr jag ej kände till ringde jag upp o kom till vaktbolaget som skyddar min lokal.
Fick veta att larm om inbrott hade kommit kl 03.31 fredagsmorse...

Polis o vaktbolag hade åkt till min lokal o fann grinden in på gården sönderklippt, dörren uppbruten o garageporten öppen... :mad:

Vissa dyra saker är nu borta...
(03.36 anländer vaktbolag o polis)

Vad skulle ni göra om ni fick tag på sådana hära typer som ej kan hålla fingrarna i styr???

Vad skulle vara värt att göra??

Personligen hade jag slagit ihjäl person/er i fråga!!!
Basbollträ lr helst ett vapen som skickar iväg bly i höghastighet...

Men e det värt det??
Ja, endast om man hade haft ihjäl idioten annars e det väl synd om snubben (enligt vår sjuka svenska lag)

Sitta av ngr år fängelse med vetskapen att åtminstonde den personen ej mer kan vara klåfingrig.

Jag har kommit på att jag e ganska uppfiningsrik på TORTYR på det jag skulle vilja göra på den/dessa personer... Finns mkt man kan göra för att få ngn att känna smärta :D :D :D

Vad skulle ni göra om ni kom på ngn stå o fiffla med eran ögonsten lr rota i erat garage???

(visa nu att jag ej e ensam att vilja krossa knäskålar!!!!)

.../Yoshi

Bambuskott som man knivar till sådom blir vassa. Köttarin dom under naglarnapå fanskapet och tänder på. Sen när dom har slocknat så väcker man killen genom att hälla iskallt vatten på honom. Efter det tar man den tomma hinken och sätter den på tjuvens huvud och flyttar vederbörande till en kran som droppar vatten. Vattendropparna ska då givetvis träffa hinken. Man får se till att binda tjuven rätt bra under kranen så att han inte kan röra sig. Efter ett par dagar av "dropptortyr" byter man taktik och sätter på honom ett par bra hörlurar med högsta volym av någon skrikig musik. Efter ytterligare ett par dagar byter man taktik igen. Då sätterman honom i så kallad "stresställning". Knäna i backen och händerna över huvudet. Helst då på asfalt eller ett betongolv. Asfallt är att föredra. Denna taktik kräver viss uppsyn så han verkligen håller stresställningen hela tiden. En normal person ska vid det här laget inte ha mycket stabilitet kvari psyket men eftersom en hojtjuv inte är normal så tar man och gör om alla momenten en gång till.
:tummenupp

The blade skrev:
2125196 Bambuskott som man knivar till sådom blir vassa. Köttarin dom under naglarnapå fanskapet och tänder på. Sen när dom har slocknat så väcker man killen genom att hälla iskallt vatten på honom. Efter det tar man den tomma hinken och sätter den på tjuvens huvud och flyttar vederbörande till en kran som droppar vatten. Vattendropparna ska då givetvis träffa hinken. Man får se till att binda tjuven rätt bra under kranen så att han inte kan röra sig. Efter ett par dagar av "dropptortyr" byter man taktik och sätter på honom ett par bra hörlurar med högsta volym av någon skrikig musik. Efter ytterligare ett par dagar byter man taktik igen. Då sätterman honom i så kallad "stresställning". Knäna i backen och händerna över huvudet. Helst då på asfalt eller ett betongolv. Asfallt är att föredra. Denna taktik kräver viss uppsyn så han verkligen håller stresställningen hela tiden. En normal person ska vid det här laget inte ha mycket stabilitet kvari psyket men eftersom en hojtjuv inte är normal så tar man och gör om alla momenten en gång till.
:tummenupp

Hmm.. varit på mission på sistone eller? :tungan

F.ö. skönt att höra att man inte är ensam om att vara rädd om ens ägodelar.

finns lite olika omständigheter att ta hänsyn till.

1. kommer man på dom i garaget?
2.får reda på i efterhand vilka det är?

vad är det värt att offra?Säg att du gör dig olycklig på en valp som stjäl dina saker.

Du får fängelse och grova böter om du misshandlar honom illa!
Sen kanske han har massa otrevliga vänner som gör livet surt för dig o dina vänner.

Tråkigt?visst men lås in grejorna bättre nästa gång o får du reda på vem/vilka det är så anmäl dom så sover du bättre på nätterna.

Inbrottet hos mig är högst troligen ngn typ av insider jobb, alternativt ngn på grannföretagen!!!
Då från larmet gick tills polis o vaktbolag var framme är det BARA 5 min mellan!!!

Då har person/er brytit upp ytterdörr, klippt upp låsen till porten o bl.a taget en quad längst in i lokalen (den var dessutom tom på soppa) baxat ut den (inte så lätt) lastat den o tagigt sig där ifrån på 5 MINUTER

Mao dom visst vad som fanns o vart det fanns ngnstans (det är ett stort garage)

Känns mindre kul att veta...

.../Yoshi

Paradoxy skrev:
2125134 Seriöst, finns det folk här som skulle döda en kille om han snor hans Mc?

Man skull vilja (det skulle du oxå om du skulle vara i min situation)
Men som jag sa (skrev) man har nog för många spärrar/ man e för normal för att INTE göra ngt sådant!!!

Sen detta snack om att det inte e värt att spöa upp/svårt misshandla en snubbe för att han snor prylar för ngr hundra tusen....
Personen/er ifråga tar inte bara en ggn i sitt liv utan dom tar o förstör för flera milljoner o kan man ta en sådan person o göra honom "oförmögen" att göra fler "jobb" så kanske du o jag slipper bli av med fler prylar tack vare han!!!!

Vad får dom för ngt straff av staten???
Troligen betydligt lägre straff än vad du får för fortkörning lr bakhjulskörning i proportion till brottet!!!!

Fortfarande så straffas ekonomiska brottslingar o trafikbrott högst (i proportion till brottet) i Sverige!!!

Så ja, det känns ytters motiverat att få spöa upp en inbrottstjuv/hojtjyv riktigt ordentligt!!

Skulle jag ha lämpligt vapen i min hand (läs: basebollträ o dyl) kan jag garantera använda det för att försvara mina saker o fick jag chansen skulle jag tillfoga extra mkt smärta i form av upprepade ggr slå honom med vapnet!!!

.../Yoshi

ceasar skrev:
2124666 Är det bara jag som tycker att den här diskussionen är på grottmänniskonivå?

JA :näsblod

Paradoxy skrev:

NEJ. :näsblod

Dee_cati skrev:
2125161 Det finns nog ingen här som skulle döda någon för något alls. Det är en annan femma när du står där med din glock17 upptryckt i nyllet på stackaren som ber för sitt arma liv. Tror jag.

SANT. :näsblod

Dee_cati skrev:
2125161 Det finns nog ingen här som skulle döda någon för något alls. Det är en annan femma när du står där med din glock17 upptryckt i nyllet på stackaren som ber för sitt arma liv. Tror jag.
Ja, man kan ju hoppas att man är humanare då... :rolleyes:
Fast jag skulle nog använda revolver, då slipper man leta tomhylsor :hihi

Yoshi_gixxeRR skrev:
2125342 Vad får dom för ngt straff av staten???
Troligen betydligt lägre straff än vad du får för fortkörning lr bakhjulskörning i proportion till brottet!!!!

Fortfarande så straffas ekonomiska brottslingar o trafikbrott högst (i proportion till brottet) i Sverige!!!

Så ja, det känns ytters motiverat att få spöa upp en inbrottstjuv/hojtjyv riktigt ordentligt!!

Skulle jag ha lämpligt vapen i min hand (läs: basebollträ o dyl) kan jag garantera använda det för att försvara mina saker o fick jag chansen skulle jag tillfoga extra mkt smärta i form av upprepade ggr slå honom med vapnet!!!

.../Yoshi
Jag har en handsmidd, och mycket vass liten yxa lutad mot sängen. Försöker nån ta sig in i min lägenhet nattetid så kommer dom att få en överraskning som dom inte hade väntat sig :cdevil Synd att dom kanske inte kan berätta om sin upplevelse för nån :gnissla

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back