Vad är det längsta skift ni arbetat?

Xyron skrev:
2323639 Gå bara ut och nys på essingeleden så försvinner det ni 08or kallar "snökaos", de som skottar här uppe i norrland (där det faktiskt snöar) jobbar ett par timmar

Edit: 1h 45min kvar, längtar hem !
Jag vet att det är skillnad, men den största skillnaden är nåt som kallas för standardkrav. På essingeleden får det ligga max 2cm snö eller 1cm modd under pågående snöfall. Två timmar efter det slutat snöa ska det vara helt snö och isfritt på vägbanan. Dessutom har vi fyra körfält i bredd(åt varje håll) och ett par hundratusen bilar per dygn, med stressade 08:or i som bara ska fram, att hålla reda på kring lastbilen samtidigt som man ska hålla reda på två plogar och saltspridare. Det är jobbigt jag lovar!

GixxerJensa skrev:
2323683 Jag vet att det är skillnad, men den största skillnaden är nåt som kallas för standardkrav. På essingeleden får det ligga max 2cm snö eller 1cm modd under pågående snöfall. Två timmar efter det slutat snöa ska det vara helt snö och isfritt på vägbanan. Dessutom har vi fyra körfält i bredd(åt varje håll) och ett par hundratusen bilar per dygn, med stressade 08:or i som bara ska fram, att hålla reda på kring lastbilen samtidigt som man ska hålla reda på två plogar och saltspridare. Det är jobbigt jag lovar!

Fortfarande roligt att se 08or halka omkring när det är 2 cm snö :)
Senast i vintras var det snökaos och då gick snön inte över sulorna på en killes gympadojor där han stod o knuffade på en bil :D

Skulle vilja se rubrikerna i den kungliga hufvudstaden när ett t.o.m för Norrland stort snöoväder drar in och slänger ur sig runt metern med snö.

+8h Ericsson
+18h ploga snö
+8h Ericsson
= 34h i sträck

Sen sov man väääldigt gott :)

Xyron skrev:
2323276 Precis som topic lyder, hur länge har eran längsta arbetsdag/dagar/skift.. varit?
Är själv inne på mitt längst hittils..
Start: Fredag 13.00
Slut: Lördag 15.00 = 26h.. Har dock vilat i 1 ½h men annars full gas :yoparty

Bara 7 ½ h kvar :banana

48 timmar... med tre 30 minuterspausar for att ga hem o byta klader (tva jobb; Nattklubb och saljjobb).

Hehe sammanhängande utan en ledig dag så ligger jag på 65dagar, inget riktigt socialt liv och fritid på över 2 månader de tog knäcken av en, passen var från 12-23 helger fram tills 03...

Om man får räkna värnplikt under kategorin arbete så ligger det väl på 100h övning med någon inofficiel komighet i skogen =), dvs ca 100h utan sömn..

Jag jobbade en gång 16 timmar i sträck, var inte så jobbigt, men absolut inte värt det.
Sen jobbade jag 12 timmarsdagar under tre år, fast det blev endast 32 timmar i veckan så jag var ledig 4 dagar i veckan i snitt, väldigt skönt!
Just nu jobbar jag 8 timmarsdagar, men efter semestern så blir det 6,5 timmar (nattskift).

Fattar inte varför ni låter er utnyttjas så av era arbetsgivare :confused:
(undantag ni som egen firma)

Sejko skrev:
2324783 Hehe sammanhängande utan en ledig dag så ligger jag på 65dagar, inget riktigt socialt liv och fritid på över 2 månader de tog knäcken av en, passen var från 12-23 helger fram tills 03.

65 dagar,, tsss. Längsta sammanhängande arbetsperiod jag har haft var på 189 dagar, 7 dagar i veckan. Hade iofs nån dag ledig jag kunde gå iland då och då, o på söndagarna jobbade vi bara till lunch. Men man var inte riktigt som man skulle i huvudet när man kom hem, det är nog inte så nyttigt att bara umgås med runt 20 pers så länge. Det kommer inte att inträffa igen, det är en sak som är säker.

22 timmar i sträck :( Jag jobbade 12-timmarspass och killen som skulle byta av mig blev akut magsjuk och ingen ersättare att få tag på inom 10 timmar :död
Det var ett tungt pass, som tur var så var det mitt avgående pass då jag hade 5 dagar ledigt efter det (jobbade 5/4-schema).

Mitt rekord är 46 timmar övertid på en helg.
Det var helgen innan PTS skulle komma och mäta att det gick att ringa 3G-samtal som det fanns i kontrakten mobiloperatörena fick.
Fick igenom ett samtal på måndagsmorgonen när de väl de kom och kollade, sen funkade det inte på 6 dagar igen...

Joe Schmoe skrev:
2326779 Mitt rekord är 46 timmar övertid på en helg.
Det var helgen innan PTS skulle komma och mäta att det gick att ringa 3G-samtal som det fanns i kontrakten mobiloperatörena fick.
Fick igenom ett samtal på måndagsmorgonen när de väl de kom och kollade, sen funkade det inte på 6 dagar igen...

.... och fortfarande så har ni inte fått igång några fler samtal :hihi Det sämsta skit som finns måste vara 3G, iaf i Örebro....

Ussh här kommer massa vinterminnen upp. Många ggr som man jobbar 07:00 till 23. Då var det inget kontorsjobb heller, utan stressigt snickerijobb. Inte lätt att hålla reda på alla mått o skit på kvällen!!

Dock bra pengar :banana

Har nu gått över till lite kontorsjobb i affär, ingen övertid här inte...

På mitt förra jobb fick vi problem med
ett projekt då alla förutsättningar ändrades i sissta minuten.

Vi var 10 pers som satt oss på
jobbet en lördag kl 09:00

Jag åkte hem därifrån kl 16:00 på måndagen.
första natten var lugn .....
sov 1 h på dagen i konf rummet.

Andra natten blev tyngre blev en kall dusch i timman.

Man ritade inte mycket rätt med datorn på slutet tog säkert 3 ggr så lång tid
mot om man varit utvilad.

Chefen avslutade det hela med att säga åt oss att sätta X2 före allt övertid på den månads rapporten samt skickade oss till Åre på weekend .....

Dee_cati skrev:
2327553 .... och fortfarande så har ni inte fått igång några fler samtal :hihi Det sämsta skit som finns måste vara 3G, iaf i Örebro....

Konstigt att alla klagar på 3G och inte på GSM, enligt statistiken så funkar nämligen 3G bättre... :tungan

lossade/packade/saltade/hängde/skickade strax under 100 Ton fisk i Lofoten 2001 ... 36 ½ timme i sträck.. dock 3 st 30 minuters matrast under denna tiden

goa pengar för den som vill & orkar..

ghandi skrev:
2323723 Fortfarande roligt att se 08or halka omkring när det är 2 cm snö :)
Det är faktiskt mycket mer halt med 2 cm snö, än 20 cm snö på gatorna.

Jag vill påstå att jag kört det mesta, och halkan i Stockholm på vintern är ingen lek.
Blöta gator som fryser på hela tiden, saltas, sen fryser på igen i ett evigt återgående scema är fan så mycket svårare än när det ligger mycket snö på vägarna, och tempen håller sig en bit under minusstrecket.

Så fort man kommer ut på vischan och ut på vägarna som fortfarande är vita blir det mycket bättre fäste.
Snömodd (uppkört saltmodd) är mycket svårare att forcera än ren snö.

15 minus i Stockholm är dessutom dubbelt så kallt som 30 minus i Luleå.

Så ni bönder som hela tiden gnäller på att Stockholmare inte klarar halkan, ni har bara delvis rätt.
Visst är det många nötter som kör med dåliga däck etc, men samtidigt är det mest barmark som hela tiden fryser på här.
Det är alltså ofta skithalt på Stockholms gator vintertid.

Ni kan skratta er lyckliga som får köra på fin snö istället. :)

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...