Vad är det längsta skift ni arbetat?

Har jobbat reält långt arbetspass en gång...
Fredag 08:00 - lördag 16:10.. dvs lite drygt 32 timmar.

Öppnade en ny butik i Uppsala, blev lite stressigt...

Sammanhängande kanske runt 30h.. förtränger sådant.

Annars kör jag minst 12h/dag 7 dagar i sträck för att sedan vara ledig i 7 dagar - att jag sedan väljer att ha eget samt jobba extra är en annan sak :tummenupp

War-psycho skrev:
2329590 Så fort man kommer ut på vischan och ut på vägarna som fortfarande är vita blir det mycket bättre fäste.
Snömodd (uppkört saltmodd) är mycket svårare att forcera än ren snö.

Jo för i Norrland andvänder dom ju aldrig salt....

War-psycho skrev:
2329590 15 minus i Stockholm är dessutom dubbelt så kallt som 30 minus i Luleå.

Kylningseffekt pga av luftfuktighet etc i all äro men snälla andvänd realistiska siffror. Det du säger är alltså att -60 i Den Kungliga Hufvudstaden är jämförbart med -30 i Västerbotten/Norrbotten?! gifv url till den infon så akademikern i fråga kan avlägsnas från sin post :)

Visst är det bra väglag när vi väl har snö på backen men det tinar/fryser på även här i Norrland när solen är framme. Sen var det ju mer den första snön jag pratade om, dvs den som brukar leda till Aftonbladets SNÖKAOS sen vet jag ju hur mkt media överdriver men när man under den tidiga vintern fortfarande kör på sommardäck, vilket du gör om 2cm snö hindrar dig från att komma fram (läs om tennisdojan i mitt tidigare inlägg) ,då beror det inte på att det snöat/töat i omgångar utan det beror på ren idioti.

Aftonbladet Gillar verkligen ordet snökaos :D

ghandi skrev:
2330219
War-psycho skrev:
2329590 15 minus i Stockholm är dessutom dubbelt så kallt som 30 minus i Luleå.
Det du säger är alltså att -60 i Den Kungliga Hufvudstaden är jämförbart med -30 i Västerbotten/Norrbotten?! gifv url till den infon så akademikern i fråga kan avlägsnas från sin post :)
Det sa jag väl inte alls heller!!! Läs om läs rätt. :fatta! (Det är bara din svenskalärare som borde avlägsnas från sin post.)

Det jag menade, vilket dom flesta nog också förstod, var att 15 minus i Stockholm KÄNNS dubbelt så kallt som 30 minus i Luleå.

T.ex. gjorde jag lumpen i Luleå, och jag frös fan så mycket mer på högvakten än när jag var där uppe, trots att det enligt termometern skulle vara dubbelt så kallt i Luleå.

SÅ, då hoppas jag du också förstod vad jag skrev. :brinnerup

Jag och Almer här på forumet har jobbat pass från fredag kl 17 till söndag klockan 22!! och fått betalt för 51 av dessa timmar!

ozeo skrev:
2323317 ...min bror har jobbat 7 st 16 tim i rad med 8 tim vila imellan..
de tyckte jag lät jobbigt.,
Känner igen det där... restaurangbranschen eller? :brinnerup

Edit: Har väl blivit 20-timmarspass ett par gånger men aldrig längre.

War-psycho skrev:
2330634 ...Det jag menade, vilket dom flesta nog också förstod, var att 15 minus i Stockholm KÄNNS dubbelt så kallt som 30 minus i Luleå...
Jag fattade :hej

(och håller med)

Last edited:
War-psycho skrev:
2330634 T.ex. gjorde jag lumpen i Luleå, och jag frös fan så mycket mer på högvakten än när jag var där uppe, trots att det enligt termometern skulle vara dubbelt så kallt i Luleå.

Helvettes konstigt att så fort man ser en 08a här uppe, hur välklädd osm helst så fryser dom så hårt att gaddarna lever om mer än den största stenkross du hittar.... men det e klart det är ju en annan kyla så dom fryser väl på annat sätt hemma. :D

Har med luftfuktighet att göra antar jag, vi har ju dock sådan här uppe också men den tenderar ju sjunka ganska fint en bit in på vintern.

War-psycho skrev:
2330634 Det sa jag väl inte alls heller!!! Läs om läs rätt. :fatta! (Det är bara din svenskalärare som borde avlägsnas från sin post.)

Det jag menade, vilket dom flesta nog också förstod, var att 15 minus i Stockholm KÄNNS dubbelt så kallt som 30 minus i Luleå.

Är väl dock din svensklärare som borde få kicken isåfall om du inte skriver rätt :)

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...