Vad är det längsta skift ni arbetat?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Precis som topic lyder, hur länge har eran längsta arbetsdag/dagar/skift.. varit?
Är själv inne på mitt längst hittils..
Start: Fredag 13.00
Slut: Lördag 15.00 = 26h.. Har dock vilat i 1 ½h men annars full gas :yoparty

Bara 7 ½ h kvar :banana

36h iom studentjour på djursjukhuset.

Man kan bli så trött att man mår illa... :näsblod

Längsta sammanhängande arbetsdagar utan ledigt: 28
När jag väl fick en ledig helg klättrade jag på väggarna för att jag inte visste vad jag skulle göra med all tid... :D

0800 tisdag till 1630 onsdag, fick dock in 1-2h sömn mellan två stolar runt 05.

Xyron skrev:
2323276 Precis som topic lyder, hur länge har eran längsta arbetsdag/dagar/skift.. varit?
Är själv inne på mitt längst hittils..
Start: Fredag 13.00
Slut: Lördag 15.00 = 26h.. Har dock vilat i 1 ½h men annars full gas :yoparty

Bara 7 ½ h kvar :banana

Mja.. Under tidspress har det, vid en par tillfällen, hänt att jag jobbat ex. Måndag morgon till onsdag kväll i ett streck. Med vissa avbrott för att äta..

Inför millenieskiftet hade jag en hel del sådana pass. Säkert nått längre också. Det fungerar ett tag men sliter som fan.

bara 16 timmar som längst :)

min bror har jobbat 7 st 16 tim i rad med 8 tim vila imellan..
de tyckte jag lät jobbigt.,

För ett par år sen, rättare sagt julen/nyår 1999 blev det ett par långa pass. Jobba 21 timmar, sova 3, jobba 19, sova 3 o sen ett ytterligare 12 timmars pass innan den normala vaktgången kom igång. Jävla idioter som inte kan ge fan i spriten :mad: Sjuk som fasen blev jag efter den pärsen också. :huvet
Men det blev ett välkommet tillskott i kassan, mycket röda dagar = dubbel övertid. Sen att det var en idiot som betalade mig 4000 för att jag jobbade millenieskiftet gjorde det ju inte sämre.

Vart med om två gångar: Måndag 0800 - Tisdag 1600 = 32 timmar i sträck. Vart vaken då i 40 timmar.

Jobbade under några år med konstig verksamhet... ;)
18h var arbetspassen, med 6h vila på arbetsplatsen = man lämnade aldrig jobbet de dagar det handlade om. Under vilan hade man jour och larmberedskap vilket gjorde att man sov med kläderna på...

Jag antar att ert företag inte är fackligt ansluten;)
Har själv jobbat ett nattskift = 7h + ett morgonskift = 8h. Alltså 15h på det jobb jag jobbar nu. Hade velat testa att jobba nattskift, morgon. kväll och sedan natt igen bara för att ha gjort det :) Men det blev blankt nej från facket..

När jag jobba extra med farsan har det nog blivit 17-18h.

När vi hade nattjänst på kirurgen i dublin jobbade vi 7 st 13 timmars skift på raken. Och då kan ni fethaja att man sprang runt som en blådåre hela nätterna medan telefonen gick varm om nästa ambulans som var på väg in.
Lite stirrig blev man allt mot slutet av veckan. Brukade alltid ta hojen för det var lättare att hålla sig vaken på den på hemvägen..hände ofta att jag ryckte till i bilen och ÖPPNADE ögonen utan att jag märkte att jag stängt dom :gnissla

(och folk undrar varför jag jobbar i salong nu :lol )

Ps annars har jag jobbat enstaka nätter (varpå man försöker hålla sig vaken för att få igen normal rytm..och misslyckas) och då varit vaken i 48 timmar..rekommenderas inte...:psycho

Last edited by a moderator:
Rash skrev:
2323442 Jag antar att ert företag inte är fackligt ansluten;)
Har själv jobbat ett nattskift = 7h + ett morgonskift = 8h. Alltså 15h på det jobb jag jobbar nu. Hade velat testa att jobba nattskift, morgon. kväll och sedan natt igen bara för att ha gjort det :) Men det blev blankt nej från facket..

När jag jobba extra med farsan har det nog blivit 17-18h.

Jo företaget är fackligt anslutet, men facket behöver inte veta allt :tungan

Arbetar som montör samt brandansvarig denna sommar.
Börjar 07.00 sedan kör fram till 24.00 måndag till söndag i en hel månad...

Jag är positiv, mycket pengar :hihi

Johansson skrev:
2323507 sista veckan innan semestern jobbade jag 40 timmar, fyffan :gnissla

:hihi

Jobbade två 16-timmarsskift med sex timmar emellan förra hösten. Onsdag kväll/natt och torsdag kväll/natt. Man var rätt sliten på fredagen sen. Tänker på hur jag skulle varit om jag jobbat nåt av värstingskiften som ni andra har jobbat... :)

Köra 35-40timmar sen sova ett par timmar för att köra ca20-30timmar till är inte ovanligt när jag ska hålla E4(essingeleden) snö och isfri om vintrarna. För att ni ska komma i tid till jobbet.

man har kört nåt 30 timmars skift imellanåt men det är ju rätt meningslöst för dom sista timmarna är man ju helt pucko och jobbet blir ju därefter

GixxerJensa skrev:
2323635 Köra 35-40timmar sen sova ett par timmar för att köra ca20-30timmar till är inte ovanligt när jag ska hålla E4(essingeleden) snö och isfri om vintrarna. För att ni ska komma i tid till jobbet.

Gå bara ut och nys på essingeleden så försvinner det ni 08or kallar "snökaos", de som skottar här uppe i norrland (där det faktiskt snöar) jobbar ett par timmar

Edit: 1h 45min kvar, längtar hem !

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka