Vad är det för skillnad på EXC-F eller R?

man önskar alltid att man hade mera pengar :)
drift på framhjulet hade varit trevligt att få uppleva med, lär vara 40år innan jag får klämma på en sådan..


då hade jag nästan rätt om insprut på ktm också.

finns fler frågor också hehe, söker efter dekaler sixdays greece 08 men bara hittat en säljare på hela 1700kr kittet

måste finnas billigare.

Kolla Ebay.. men jag tror det kan vara svårt å hitta.
 
Har en ny fråga till ktm fansen.

överflödig kylarvatten trycks ut via expansion locket ut via en slang som går in i ramen?
sedan läcker den tydligen där nån stans så vattnet droppar över cylindern och det börjar ryka så fint
frågan är varför man dragit slang till ramen och inte som alla andra hojar med slang ner och ut under motorn.
gäller ktm exc 450 -09

jag slet nu loss slangen och drog en ny via ramen ner under motorn.
får vi bara hoppas hojen slutar trycka ut vatten så det inte är en packning som gått
fyllde på när jag hade köpt hojen då det saknades 2dl
 
Last edited:
Det är ju bara bra om det börjar ryka så att man får lite förvarning om hojjen börjar trycka ur sig vatten.Punkt ett i felsökningen är att testa med nytt kylarlock.
 
nej punkt ett är att försäkra mig att jag inte fyllde på för mycket bara

punkt två borde vara ta reda på varför den ska gå in i ramen (slangen) och om det gör något att jag bytt ut den mot en ny lösning

punkt tre vet vi ännu inte :)

men jag förstår ju varför ktm har ryktet att dom kokar när man låter all kylarvatten rinna över cylindern haha
 
nej punkt ett är att försäkra mig att jag inte fyllde på för mycket bara

punkt två borde vara ta reda på varför den ska gå in i ramen (slangen) och om det gör något att jag bytt ut den mot en ny lösning

punkt tre vet vi ännu inte :)

men jag förstår ju varför ktm har ryktet att dom kokar när man låter all kylarvatten rinna över cylindern haha

Man förstår varför ktm har ryktet om att koka när de framförs av rundningsmärken som inte ens kan skruva....

Varför inte ta reda på hur mycket du skall fylla på innan du börjar fippla och bygga om? Kylare skall fyllas så det precis täcker cellpaketet. Fyller man mer än så kräker det ur sig den första halvtimmen tills nivån nått den rätta.
 
Man förstår varför ktm har ryktet om att koka när de framförs av rundningsmärken som inte ens kan skruva....

Varför inte ta reda på hur mycket du skall fylla på innan du börjar fippla och bygga om? Kylare skall fyllas så det precis täcker cellpaketet. Fyller man mer än så kräker det ur sig den första halvtimmen tills nivån nått den rätta.


vet mycket väl att cellpaketet precis bara ska fyllas

gick väldigt fort i slutet så det blev lite över cellerna, den skjuter ändå ut överblivet så ingen större fara.

men att den sprutar allt på cylindern är dok inte mitt fel utan ktm som inte kunde fixa en bra lösning för vattnet att ta vägen ;)

men det har jag nu löst själv, borde skicka det till dom och visa vad vattnet bör ta vägen...

i morgon ska jag kolla så inte dräneringsslangarna till förgasaren går och fyller upp mina däck ifall jag råkar lägga hojen :D
 
Nåt ska vi ju ha att åka på :-)


tycker det är elakt av Boris JR att säga så :(
men tur att han är så duktig på meka så vi kan fråga saker, då kanske vi nån dag är lika duktig som honom hehe

och insprut kom tydligen 2011-2012 ;) och inte funnits som Boris JR den duktige säger..

inte lätt att kunna allt helt enkelt.
 
Jag tänkte skriva i tråden förut, avstod eftersom det verkade vara fjortisstämning.

Jag hade rätt.

Insprut kom -08 på 690... Det är således en definitionsfråga.
 
Jag tänkte skriva i tråden förut, avstod eftersom det verkade vara fjortisstämning.

Jag hade rätt.

Insprut kom -08 på 690... Det är således en definitionsfråga.

690 är ingen Enduro, vilket vi pratar i denna tråd.
jag kan gärna vara din fjortis ;) sådant biter inte på mig gullet.

sedan glömde du kommentera stavningen när du ändå tittade in..
 
690 är ingen Enduro, vilket vi pratar i denna tråd.
jag kan gärna vara din fjortis ;) sådant biter inte på mig gullet.

sedan glömde du kommentera stavningen när du ändå tittade in..
KTM 690 E -08 är en enduro, med insprutning som kom 2008. Vanliga 690 SM som du kanske tänker på kom -07, och hade även den insprutning.

Det som får folk att reagera här tror jag är din formulering. Du skriver som det vore påståenden istället för som frågor. Det är lättare att få bra hjälp om man är lite ödmjuk här på SH. Ibland hjälper inte ens det, men det är en bra början.
 
KTM 690 E -08 är en enduro, med insprutning som kom 2008. Vanliga 690 SM som du kanske tänker på kom -07, och hade även den insprutning.

Det som får folk att reagera här tror jag är din formulering. Du skriver som det vore påståenden istället för som frågor. Det är lättare att få bra hjälp om man är lite ödmjuk här på SH. Ibland hjälper inte ens det, men det är en bra början.

Stämmer verkligen det?
Mobilsurfar så det är lite svårgooglat men 690-maskinerna har jag alltid petat in i xr650-facket.
Kul prylar men oljetrågen är för stora. Alltså gatmaskiner i grunden.
 
Tack för svaren

inga ktm har ännu fått insprut?

för dom kör stenhårt med förgasare :)

har en fråga till..

om det står sixdays 08 på kåporna betyder det möjligen att det inte är en -09?

Bara för att förtydliga så var detta den ursprungliga frågeställningen.

Korrekt svar på frågan är -07 då 690 lanserades. Första crosshoj kom -11 och första endurohoj -12.

Skall du ha taskig attityd så se åtminstone till att ha rätt....
 
Bara för att förtydliga så var detta den ursprungliga frågeställningen.

Korrekt svar på frågan är -07 då 690 lanserades. Första crosshoj kom -11 och första endurohoj -12.

Skall du ha taskig attityd så se åtminstone till att ha rätt....


det var du Boris som började med dålig attityd i denna tråd, kommentera om hur dåliga folk är på meka när du själv tydligen inte är så kunnig, tror inte det finns så många som skulle vilja köra i skogen med 160kg offroad hoj

690 kör man inte i skogen med, skulle vilja se en sådan komma på gotland grand national tex :hihi
 
690 kör man inte i skogen med, skulle vilja se en sådan komma på gotland grand national tex :hihi
Inga som helst problem att köra ett GGN på en 690 om man känner för det.Jämfört med Africatwin,BMW boxer och HD mm som folk släpat runt där tidigare uppför den sig som en 125:a...
 
det var du Boris som började med dålig attityd i denna tråd, kommentera om hur dåliga folk är på meka när du själv tydligen inte är så kunnig, tror inte det finns så många som skulle vilja köra i skogen med 160kg offroad hoj

690 kör man inte i skogen med, skulle vilja se en sådan komma på gotland grand national tex :hihi[/QUOT
För ett par år sedan körde Thomas Berglund 9 varv på ggn med sin Adventure Dakarracer, så visst fan går det! O även min smc har sprut, o min exc-r är lv-reggad.
 
det var du Boris som började med dålig attityd i denna tråd, kommentera om hur dåliga folk är på meka när du själv tydligen inte är så kunnig, tror inte det finns så många som skulle vilja köra i skogen med 160kg offroad hoj

690 kör man inte i skogen med, skulle vilja se en sådan komma på gotland grand national tex :hihi

Du frågade vilket år insputning kom till KTM. Inte vilket år insputning kom till KTMs EXC modeller. Som man ställer frågan får man svar....
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top