Vad är bäst, Skåne eller Norrland?

Var hade du bott?

• Antal röstningar
    0
Jag älskar Skåne!
Skulle gärna bosätta mig längs västkusten - från Båstad och neråt. Helsingborg vore najs, eller Malmö.

Jag älskar skåningar också! :kär

Jo men du är ju fanimig inte riktigt riktig så det lär väl knappast vara någon som är förvånad.

EDIT: Skåne suger på allt.

Som man förbereder får man svar. hellre snö än skånsk snålblåst Faktikt

I Umeå kunde man stå och vänta på bussen i uppknäppt jacka, utan mössa och handskar i -10 grader. Här i Skåne känns det som om man fryser ihjäl när det är +5 grader.

I Umeå kunde man stå och vänta på bussen i uppknäppt jacka, utan mössa och handskar i -10 grader. Här i Skåne känns det som om man fryser ihjäl när det är +5 grader.
Precis så upplevde jag det också när jag flytta, måste berro på luftfuktigheten och den konstanta blåsten, men jag bor i sthlm skärgård så det borde vara värre här men icke.

Jag skulle lätt bo i Skåne om det hade varit riktig vinter där nere.
Det är riktigt skönt att det inte regnar ett halvår i stöten här.
Är jag den enda som anser att Norrland börjar i höjd med östersund ungefär? Vissa kallar Uppsala för norrland typ och då har vi en BRA bit kvar av landet sverige.

Jag skulle lätt bo i Skåne om det hade varit riktig vinter där nere.
Det är riktigt skönt att det inte regnar ett halvår i stöten här.
Är jag den enda som anser att Norrland börjar i höjd med östersund ungefär? Vissa kallar Uppsala för norrland typ och då har vi en BRA bit kvar av landet sverige.

Vem har blåst i dig att det regnar i ett halvår?
På vintern regnar det knappt alls, inte sommaren heller.

Det är vanligast mellan vinter och vår och mellan sommar och höst
då det kan regna i några veckor på sin höjd.

men du bor i Lund, alla städer är på det viset (begränsad möjlighet till att vara mindre laglig)
Jag bor strax över milen från Lund och känner igen det du säger om norrland.

Okej, jag kan inte ta bössan och springa ut i skogen och hämta hem lunchen
utan att någon märker efter ett tag, men så stor skillnad är det inte om du inte
hade tänkt ha slavfabriker i trädgården eller något.

Jag undrade också ungefär vad för olagligheter han ville syssla med :D

brukade bo utanför dalby:fakta

men grejen är att folk kan märka vad som helst! inte direkt extrem olaglig aktivitet jag tänkte på, men lite laglöst och fritt! de närmsta grannarna kan klaga över att det spelas hög musik klockan tre på natten, de lokala bönderna kan gnälla över att man tar vägen över deras fält (närmsta vägen mellan två punkter är en rät linje) istället för att följa den egentliga vägen och kommunen kan gnälla på att man har ett privat skrotupplag på tomten! med 8 mil till närmsta granne, vem ska gnälla om man tar raka vägen över tundran hem istället för att följa en sketen grusväg?:va vem ska klaga över 20 bilvrak som står på gården och dräller, och vem fan ska komma och knacka på och be en sänka volymen mitt i natten!?:D hell, jag skulle kunna teststarta en RR merlin v12:a klockan fyra på morgonen bara för att jag ville höra ljudet, och ingen som skulle kunna störa sig på det skulle vara inom hörhåll!:yoparty

jag vill vara fri, that's all:hihi

brukade bo utanför dalby:fakta

men grejen är att folk kan märka vad som helst! inte direkt extrem olaglig aktivitet jag tänkte på, men lite laglöst och fritt! de närmsta grannarna kan klaga över att det spelas hög musik klockan tre på natten, de lokala bönderna kan gnälla över att man tar vägen över deras fält (närmsta vägen mellan två punkter är en rät linje) istället för att följa den egentliga vägen och kommunen kan gnälla på att man har ett privat skrotupplag på tomten! med 8 mil till närmsta granne, vem ska gnälla om man tar raka vägen över tundran hem istället för att följa en sketen grusväg?:va vem ska klaga över 20 bilvrak som står på gården och dräller, och vem fan ska komma och knacka på och be en sänka volymen mitt i natten!?:D hell, jag skulle kunna teststarta en RR merlin v12:a klockan fyra på morgonen bara för att jag ville höra ljudet, och ingen som skulle kunna störa sig på det skulle vara inom hörhåll!:yoparty

jag vill vara fri, that's all:hihi

Jag har startat motorcyklar och sprängt bomber mitt i natten, går väl bra om man inte gör det stup i kvarten.

Jag kör inte isönder andras mark (din enda poäng)

Jag kan spela hög musik 3 på natten

Jag är inte white trash och vill därför ej själv ha några bilvrak på tomten.

Dessutom har jag en skum vilja att umgås med andra människor och bosätter mig inte 8 mil från dom.

Last edited:
Jag hade nog fantomej valt att bosätta mig i norrland om jag kunnat. Dock bara om man hade fått en snöskoter om man bosatte sig där!

Det tråkiga är att skotersäsongen är ännu kortare än hojsäsongen, iaf om man inte bor i fjällen. 2-3 månader dugligt före och max 3 veckor med riktigt bra före, om du har tur.

Även fast jag bor vid Stockholm så får jag säga Norrland. Trevligt folk, oslagbar natur- fiskevatten, fjäll, skitåkning, öde vägar för kul bilåka under vintern! All these things rocks! :yoparty

Jag har startat motorcyklar och sprängt bomber mitt i natten, går väl bra om man inte gör det stup i kvarten.

Jag kör inte isönder andras mark (din enda poäng)

Jag kan spela hög musik 3 på natten

Jag är inte white trash och vill därför ej själv ha några bilvrak på tomten.

Dessutom har jag en skum vilja att umgås med andra människor och bosätter mig inte 8 mil från dom.

hur nära bor dina närmsta grannar, och hur nära bekant är du med typ HA??:va

andras mark och andras mark, vem äger egentligen tundran?:va

ok... tja, varken min nuvarande hemvist eller mina föregående har tillåtit det... måste vara jag som bott lantligt, men inte så lantligt:D

jag gillar bilvrak:) vore det inte så extremt skitigt, bonnigt och underbetalt skulle jag starta eget skrotupplag och leka bland alltihop dagarna i ända:tungan

tja, vad kan jag säga... ensamvarg?:D jag gillar att umgås med folk, men bara folk jag själv väljer och när jag vill det:fakta allmänheten får gärna hålla sig på störningsavstånd.

Skåne 300+ körbara dagar om året.
Norrland ca 30 snöfria dagar men tjälskadorna på vägarna gör dom ändå okörbara.

Hjärtat säger Norrland men hjärnan säger Skåne. Men måste jag välja för resten av mitt liv så blir det Norrland.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing