Vad är bäst, Skåne eller Norrland?

Var hade du bott?

• Antal röstningar
    0
Sen får vi ju inte glömma att det finns inga Vilseturer i Norrland :hihi bara det gör ju att Skåne vinner :yoparty

bra poäng, jag stannar här!:yoparty får fixa mig mina 8 mil till närmsta granne på annat sätt:D finns det nån lite obebodd ö strax utanför öland månne?:va

edit: med tanke på att norrland (allt ovanför hallandsåsen) är rätt så många gånger större än skåne och har ganska många fler invånare skulle jag säga att skåne ligger rätt bra till som ändå har hälften så många röster som norrland!:D

Last edited:
Jag bor i norrland och trivs med det, jag älskar dom ljusa sommarnätterna.

MEN, dom ljus sommarnätterna kommer på bekostnad av en vinter helt utan ljus, kort MC säsong, tjälskadade vägar och mygg.

Är alternativet skåne, så stannar jag nog, men hade alternativet varit spanien så hade jag flyttat i går!

Jag bor i norrland och trivs med det, jag älskar dom ljusa sommarnätterna.

Jo det är ju trevligt med sol dygnet runt i en månad och sen kolkällare resten av året:va Iofs så kan man ju dränka 11 månaders mörker kyla och annat elände i sprit utan att ha alltför stor ångest för det:tungan

Jag kommer från norrland och kommer alltid ha en nostalgisk bild av hur vackert det kan vara, men jag röstade på skåne.

Inga mygg (de ni har räknas inte, i norrland är myggen så stora att det är skönt när dom suger)
Varmare klimat
Närmare till allt

Måste man välja? Har bott i Östergötland i tretton år och Skåne elva. Jag saknar ibland Skåne hemma men när jag är i Skåne saknar jag ekskogarna och det backiga landskapet hemifrån. Och ofta drömmer jag om bergen och storskogarna i Norrland. Jag skulle vilja bo i Sverige så jag är nöjd. Vi har ett fantastiskt land helt enkelt med lagom stora storstäder och världens vackraste natur.

Jo det är ju trevligt med sol dygnet runt i en månad och sen kolkällare resten av året:va Iofs så kan man ju dränka 11 månaders mörker kyla och annat elände i sprit utan att ha alltför stor ångest för det:tungan

Är ju ljusare där uppe på vinter än det är här. Snö! Här nere är det bara mörkt, fuktigt, kallt, småblåsigt och tråkigt.

Är ju ljusare där uppe på vinter än det är här. Snö! Här nere är det bara mörkt, fuktigt, kallt, småblåsigt och tråkigt.
Jodå ljusare kanske det är men enbart pga all snö och is, inte för att solen behagar visa sig överhuvudtaget, Gillar man isfiske, plogbilar och 4v/hojväder så är norrland helt ok.

Jodå ljusare kanske det är men enbart pga all snö och is, inte för att solen behagar visa sig överhuvudtaget, Gillar man isfiske, plogbilar och 4v/hojväder så är norrland helt ok.

Håller med dig om att hojsäsongen var lite väl kort. Ungefär från i slutet av april, början på maj, till i slutet av september, början av oktober. Vädret där uppe var i alla fall oftast rätt fint på sommaren.

Det optimala hade varit riktig vinter från början av december till slutet av februari, tre månader. Sedan sommar resten av tiden. :tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!