2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Tycker hajpen avtagit avsevärt de senaste, säg 10 dagarna.
Fler som upplevt detta?
Media har väl funnit något annat att bli hysteriska över.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tycker hajpen avtagit avsevärt de senaste, säg 10 dagarna.
Fler som upplevt detta?
Blev det en storm i ett vattenglas och 2 miljarder i sjön?
så lite att tala om att man skjuter upp presskonferensen.........
ska ni fortfarande vaccinera er
Färre influensafall än väntat
Smittspridningen går långsammare än väntat och trycket på vården väntas inte bli så kraftigt som befarat.
Som en signal om att det inte direkt brinner i influensaknutarna har den presskonferens som brukar hållas om tisdagarna, med folkhälsominister Maria Larsson och företrädare för de ansvariga myndigheterna, skjutits upp till torsdag.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3526603.svd
Smittskyddsinstitutet skrev:Svininfluensan väntas kulminera i Sverige inom två till tre veckor.
Vårdguiden skrev:Först kommer personer som riskerar att bli allvarligt sjuka av den nya influensan att vaccineras, till exempel de med vissa kroniska sjukdomar. Även sjukvårdspersonal ingår i den första vaccinationsgruppen.
Dessa personer kommer att kunna få båda sina vaccindoser i oktober. Vaccinationen av övriga invånare kommer att påbörjas i oktober, men de flesta kommer att vaccineras under november och december.
Gör inte vaccinet mest nytta om man får det INNAN man blir sjuk.
Så resonerar iaf vi i min familj.
Det handlar inte om att resonera annorlunda, det handlar om att köpa in i media-hajpen eller inte.
För mig är allt som står i Aftonhoran värt luft i informationsvärde, således tänker jag inte spruta in potentiellt gift i ådrorna.
Att vaccinera sig eller inte tycker jag är en fråga om medmänsklighet. För även om DU inte blir sjuk så kan du bära runt på viruset och smitta någon ur riskgruppen som absolut inte vill bli smittad.
Men visst man är sig själv närmast.
Jag tror du kan fråga vilken läkare som helst, som du har förtroende för, om svininfluensan existerar. För jag lovar DET gör den. Att sen media har blåst upp den och nästintill skapat panik är en annan sak.
Att vaccinera sig eller inte tycker jag är en fråga om medmänsklighet. För även om DU inte blir sjuk så kan du bära runt på viruset och smitta någon ur riskgruppen som absolut inte vill bli smittad.
Eller ska vi ha ett sådant samhälle där JAGet står i centrum?? Jag, jag och jag. Vaddå tänka på andra? De får väl klara sig själva?
Det är så jävla enkelt och gå och ta en liten spruta i armen för att iaf göra något för att förhindra spridningen. Gift tror jag dessutom inte att vaccinet består av och riktigt så dum tror jag inte du är heller så du tror det på allvar.
Man behöver inte köpa mediahajpen och läsa aftonhoran, men man kan göra individens lilla insats för att skydda riskgrupperna. Gissar att någon du tycker om är i riskgruppen också??
kommer inte de som är i riskgrupperna att få vaccinet först? om så är fallet så hur påverkar jag dem genom att vaccinera mig eller inte(om jag får chansen att vaccineras efter dem)?
http://www.dailymotion.com/video/x9mh9f_swine-flu--1976-propaganda_webcam
Verkar ju inte helt riskfritt...![]()
Jag tror inte att man skulle välja att massvaccinera om riskerna var överdrivet stora.
Jag menar det finns ju risker i allt. Köra hoj, gå över gatan osv... och gifter får du nog i dig ändå utan att avlida för det. Kaffe, cigg, sprit, öl, avgaser osv..
Men är man rädd för sprutor kan man ju isolera sig hemma och ge fan i att träffa andra människor och på det viset inte sprida några baciller runt sig...
1. Jag tror du kan fråga vilken läkare som helst, som du har förtroende för, om svininfluensan existerar. För jag lovar DET gör den. Att sen media har blåst upp den och nästintill skapat panik är en annan sak.
Att vaccinera sig eller inte tycker jag är en fråga om medmänsklighet.
2. För även om DU inte blir sjuk så kan du bära runt på viruset och smitta någon ur riskgruppen som absolut inte vill bli smittad.
3. Eller ska vi ha ett sådant samhälle där JAGet står i centrum?? Jag, jag och jag. Vaddå tänka på andra? De får väl klara sig själva?
Det är så jävla enkelt och gå och ta en liten spruta i armen för att iaf göra något för att förhindra spridningen. Gift tror jag dessutom inte att vaccinet består av och riktigt så dum tror jag inte du är heller så du tror det på allvar.
4. Gissar att någon du tycker om är i riskgruppen också??
Jag kommer inte att vaccinera mig.
Min motivering till det är följande.
Joo de i riskgrupperna kommer få vaccinet först. Men det är för det första en karenstid innan vaccinet har verkan. Brukar vara nån vecka eller så. För det andra är även de i riskgrupperna rätt många så det kommer naturligtvis att ta tid att vaccinera alla. För det tredje så kan man ha otur och få influensan ändå trots att man vaccinerat sig, men då brukar den inte bli lika allvarlig. Säg att någon ur en riskgrupp har den oturen och du träffar på den och du smittar ner den. Ett vaccin ger inget 100 % skydd men varför inte minimera riskerna om det är så enkelt som att gå och ta en spruta?
Sen finns det ju de människorna som faktiskt inte KAN vaccinera sig hur mycket de än vill, pga allergi tex. Ska vi inte försöka skydda dessa människor från smitta så gott det nu går?
Jag tror inte att man skulle välja att massvaccinera om riskerna var överdrivet stora.
Jag menar det finns ju risker i allt. Köra hoj, gå över gatan osv... och gifter får du nog i dig ändå utan att avlida för det. Kaffe, cigg, sprit, öl, avgaser osv..
Men är man rädd för sprutor kan man ju isolera sig hemma och ge fan i att träffa andra människor och på det viset inte sprida några baciller runt sig...
Det var ju tydligen helt ofarligt...Litar med andra ord inte helt på läkemdelsbranschen.
Rädd för sprutor är jag inte, men tar inte läkemedel i onödan. Hade svininfluensan haft mycket hög dödlighet, då hade jag kunnat göra det, men nu är det bara ännu en influensa bland en massa andra influensor. Varken farligare eller ofarligare.
Verkar ju vara EGO-fixeringens paradis det här.
"Om JAG hade spädbarn hemma..." "Om JAG hade en gravid fru...." Varför kan man inte tänka längre?
Varför kan man inte bry sig tillräckligt om andras gravida fruar eller om andras spädbarn för att iaf göra ett försök att stoppa smittan så gott det nu är möjligt?
Alla gör naturligtvis som de själva tycker är bäst. Men ärligt har jag inte ännu i denna tråd sett en enda Vettig och bra ursäkt till att låta bli att vaccinera sig. Känns mer som om det handlar om nåt jävla trots och egofixering. Visst influensan kanske inte är så farlig för just dig som är frisk. Men för någon gravid, sjuk eller väldigt liten kan den ju vara livsfarlig. Varför inte försöka att skydda dem?
Är det samma personer som låter bli att tvätta händerna efter toabesök med ursäkten "vaddårå jag ska inte stoppa fingrarna i någon annans mat...." ???
Å andra sidan, även om du inte blir sjuk; vaccinet stärker ditt immunförsvar mot den här och framtida influensor, och det är gratis. Så varför inte?
Är det samma personer som låter bli att tvätta händerna efter toabesök med ursäkten "vaddårå jag ska inte stoppa fingrarna i någon annans mat...." ???
Nej, det tror jag inte, för jag tvättar nämligen händerna.![]()
Verkar ju vara EGO-fixeringens paradis det här.
"Om JAG hade spädbarn hemma..." "Om JAG hade en gravid fru...." Varför kan man inte tänka längre?
Varför kan man inte bry sig tillräckligt om andras gravida fruar eller om andras spädbarn för att iaf göra ett försök att stoppa smittan så gott det nu är möjligt?
Alla gör naturligtvis som de själva tycker är bäst. Men ärligt har jag inte ännu i denna tråd sett en enda Vettig och bra ursäkt till att låta bli att vaccinera sig. Känns mer som om det handlar om nåt jävla trots och egofixering. Visst influensan kanske inte är så farlig för just dig som är frisk. Men för någon gravid, sjuk eller väldigt liten kan den ju vara livsfarlig. Varför inte försöka att skydda dem?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |