"Va gloru på din jävel?!....."

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
"......troru ja é nån jävla tavla eller?!"

Detta glada tillrop fick jag höra i morse. Jag skulle parkera bilen, la i backen, titta i backspegeln och ser en svart Volvo precis bakom, väntar ett tag, han backar undan. Jag parkerar, precis när jag fått in bilen kör han om, med skrikande motor och däck. Jag går ut, känner lukten av bränt gummi och koppling, går mot P-automaten. Under tiden har han vänt längre fram och står nu ca tio meter bort. Jag kollar på honom i 3, kanske 4 sekunder max. Det är då han kliver ur bilen och börjar gapa. Jag fixar P-biljett medans han fortsätter gapa, han ska slå mig på käften, han ska köra över mig med bilen. Jag tänker att den här P-automaten förmodligen är intelligentare än killen där borta.

:3freak :hihi

K-Micke skrev:

Detta glada tillrop fick jag höra i morse. Jag skulle parkera bilen, la i backen, titta i backspegeln och ser en svart Volvo precis bakom, väntar ett tag, han backar undan. Jag parkerar, precis när jag fått in bilen kör han om, med skrikande motor och däck. Jag går ut, känner lukten av bränt gummi och koppling, går mot P-automaten. Under tiden har han vänt längre fram och står nu ca tio meter bort. Jag kollar på honom i 3, kanske 4 sekunder max. Det är då han kliver ur bilen och börjar gapa. Jag fixar P-biljett medans han fortsätter gapa, han ska slå mig på käften, han ska köra över mig med bilen. Jag tänker att den här P-automaten förmodligen är intelligentare än killen där borta.

Så du knäckte pannbenet på P-automaten eller vad då ? Kan ju inte sluta mitt i berättelsen !!! :fatta!

säkert det hemska brottsyndikatet "fucked for life" som är i farten igen :rofl :rofl :rofl

.. idioter finns i överflöd.. du lär träffa fler.

sven666 skrev:
säkert det hemska brottsyndikatet "fucked for life" som är i farten igen :rofl :rofl :rofl

.. idioter finns i överflöd.. du lär träffa fler.

Jag har bott i den här stan i bara 3 år, men kan redan direkt känna igen en stholmare ute i övriga landet :3freak

johanrehn80 skrev:
Jag har bott i den här stan i bara 3 år, men kan redan direkt känna igen en stholmare ute i övriga landet :3freak

Hahaha, no shit! Jag jobbade på ett supportcenter förut och 75% av alla dryga och jobbiga människor var sthlm:are, de började gärna med att köra den dryga stilen från första sekunden, ett säkert sätt att inte få extra hjälp och tillmötesgående.

Mer intressanta 08-fenomen: Om man åker E4 söderifrån, så åker alla bilar i högerfilen tills man har passerat Scania, ungefär. Därefter är det packat i vänsterfilen och 2-3 bilar per 500 meter i högerfilen. Varför är det så?

När man sen kommer fram mot Kungens Kurva åker bilarna lika fort/sakta i vänstraste och mittersta körfältet och det högraste är tomt.

Arkiv X-material, nästan.

Råkade ut för något liknande förra veckan. Skulle tanka så jag rullade in firmatraktorn på okq8 och ställde den vid dieselpumpen. Hoppade ner, skruvade av locket och började slanga soppa. Helt plötsligt glider det en gubbe modell "Jag-tränade-boxning-på-30talet-och-ska-spöa-dig-om-du-inte-lyder" in till pumpen bakom traktorn. Han börjar tuta och vinka och verkar hel knasig, så jag vinkar bara tillbaka och fortsätter tanka. Han springer ur och skriker:
-Ska du ha spö eller, flytta på biljäveln så jag kommer fram!
-Tyvärr, du får vänta tills jag har tankat klart. (Man slutar ju inte tanka efter halvtank bara för att köra fram 20cm heller)
-Nä nu jävlar! Antingen flyttar du på den eller så pyser jag dina däck!

Jag har då tankat klart och går in för att betala och han springer och skriker bakom mig, jag skiter totalt i honom i det läget. Så jag läger upp kortet på disken, en trevlig söt tjej i kassan drar det och jag ska bara slå in koden när jag får en hand på axeln av gubbfan. Jag vänder mig om och frågar vad han vill nu då, och får ett svar i stil med:
-Du ska fanimej inte betala något, du ska ut och flytta på den där saken genast!
-Vänta 3 sekunder så är jag påväg ut.
-Så fan heller, antingen direkt nu, eller så slår jag ner dig.

Kan bara säga att jag vart rätt tyst då, glodde bara gubbfan i ögonen. Men då dyker stationchefen upp och säger med fantomen stämma:

-Låt han tanka ifred, eller så kan du glömma att få tanka här.

Gubben krymte ihop till en miniatyr av sin tidigare uppblåsta ego och började prata vänligt istället! (??? :3freak )

-Klart du måste förstå att det finns andra här i världen man måste tänka på, du kan inte vara så egoistisk. Hade du inte stått i vägen från början hade det här aldrig hänt...

Måste säga att jag hade jävligt stor lust att lägga i backväxeln när jag svingade mig upp i hytten igen. Visst kunde jag ha kört fram om han hade varit trevlig mot mig, nu var det snarare totalvägran av principsak, men han måste ju förstå att skopan plus traktorn tar lite mer plats än en personbil.

Nu blev det ganska långt.... :fyllisar

blir en intressant tråd............

jag skulle parkera i parkeringshuset under globen. Vid bommen står en gubbe mitt i vägen med ryggen mot mig, så jag tutar lite lätt så att han ska se att jag kommer åkande.

Det leder till hyttande näve, hot om att han ska slå mig osv. långt upp inne vid butikerna........

Skulle jag slagit ner en gubbe inne i djuraffären, mitt framför barn????? Kan man ju inte göra ju.

Kan man inte låta de slå först bara för att få chansen att få utlopp för aggressionen som byggs upp. Gör nog ont :4skrika men kanske är skönt efteråt :hihi

Nä man ska inte slåss

Stod en kille som jag störde mig på en gång bara där.... sparkade på honom och gick sen hem - thats it. :rolleyes:

K-Micke skrev:

Det kan inte va lätt att inte få nån kärlek :kiss

Last edited:
Mattias skrev:
Mer intressanta 08-fenomen: Om man åker E4 söderifrån, så åker alla bilar i högerfilen tills man har passerat Scania, ungefär. Därefter är det packat i vänsterfilen och 2-3 bilar per 500 meter i högerfilen. Varför är det så?

När man sen kommer fram mot Kungens Kurva åker bilarna lika fort/sakta i vänstraste och mittersta körfältet och det högraste är tomt.

Det är bara för att de vill släppa fram oss hojåkare i egen fil :p Tacka och buga!
F.ö inget 08 fenomen, Malmö-Sturup ligger bilisterna ofta med förkärlek kvar i vänstra fältet även om det inte finns någon annan trafik...

Mattias skrev:

Det är väl inte så konstigt. Jag har faktiskt hört en konversation mellan två fyrhjulingsförare angående just detta. Anledningen skall tydligen vara att högerfilen brukar försvinna titt som tätt. Låter lite läskigt, men än så länge har den funnits kvar under hela tiden jag legat i den i alla fall.

Jag åkte med min flickvän (hon körde) och hennes gravida kompis när vi kommer fram till en kloss i en 745 som ligger i vänsterfilen i en rondell. Som vanligt tar Marie högerfilen och kör om honom snyggt och prydligt (vi skulle också vänster). Sedan kommer gubben vrålandes förbi på högersidan och hänger ut ur bilens öppna fönster (jag fattar inte hur han kunde hänga så långt ut och fortfarande köra), hötter med näven och vrålar, högröd i ansiktet. Jag trodde han skulle få hjärtsnörp. Sedan börjar han otroligt nog tränga oss till vänster, mot refugen. Min flickvän är kylig och håller sitt spår och gubbfan tvingas hålla sig undan för att undvika kollision. Nästa trafikljus tar han vänster och vi skall rakt fram.

End of story? Den här skånepågen eldar inte upp sig så lätt, men glöden brinner desto varmare. Jag tog hans bilnummer, faxade in en upppgiftsförfrågan och ringde honom på jobb. Efter en del ordväxling erkände han att han lätt retade upp sig i trafiken och bad om ursäkt för sitt beteende. Jag var nöjd med det och med att jag slapp konfrontera honom personligen. Jag är en fredlig person, men jag backar aldrig, så jag är glad att jag slapp hamna i en situation.

Många retar upp sig på vårt sätt att köra men jag tror att det bottnar i överraskning/rädsla och/eller avundsjuka på sin egen, bristande körskicklighet. Som alltid; kör efter din förmåga och håll kurs och hastighet när snabbare trafik kommer.

OT/spam? -Kanske det, men då får det vara så.

pilsner

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...