Vårtecken!

Till och med snö i Gbg nu :rolleyes: Enda vårkänslan man får är från mc-spelen på xbox:et :huvet

X-boxet???

Rättelse: X-boxen.
Singularis: Box
Pluralis: Boxar
Bestämd form singularis: Boxen
Bestämd form pluralis: Boxarna

Kallar ingen mig för Messerschmidter nu så... :tummenupp

X-boxet???

Vintern har gått dig på huet! :hihi

X-boxet???

Det är ju iaf tur att din stavning inte är lika kass som dina vårkänslor:tummenupp
Sedan om man ändå skall vara petnoga så skall det vara "Xboxen", utan bindesträck.

:rolleyes:

Last edited:
vårtecken i skåne kommer ngn gång i juni XD

Första vårtecknet för mig har alltid varit MC-mässan.
Där kan man gå runt och dregla över alla nya hojar och alla häftiga tillbehör för att sedan åka hem och gå ut i garaget och starta upp X11-an lite och sitta och brumma.
Efter detta är det bara att vänta på att den riktiga våren ska komma så att man kan åka ut och lufta sig.
Tack och lov så är ju mässan på rätt sida Sverige denna gången. Endast en halvtimme bilresa ner.
I år ska jag titta lite noggrannare på Triumph hade jag tänkt mig. Lite sugen på att köpa en sådan.
Väl mött på mässan!!!:yoparty

Första vårtecknet för mig har alltid varit MC-mässan.
Där kan man gå runt och dregla över alla nya hojar och alla häftiga tillbehör för att sedan åka hem och gå ut i garaget och starta upp X11-an lite och sitta och brumma.
Efter detta är det bara att vänta på att den riktiga våren ska komma så att man kan åka ut och lufta sig.
Tack och lov så är ju mässan på rätt sida Sverige denna gången. Endast en halvtimme bilresa ner.
I år ska jag titta lite noggrannare på Triumph hade jag tänkt mig. Lite sugen på att köpa en sådan.
Väl mött på mässan!!!:yoparty

Första vårtecknet är väl ändå den 22:e December 2007 då det faktiskt vände och går mot ljusare tider. Men MC-mässan är också ett bra vårtecken. Jag håller med, det ligger på rätt ställe. 15 minuter från mig med bil.

Fyll nu på med mer extremt tidiga vårtecken så får vi se vem som först ser en kort-kort kjol eller kanske en hojåkare på bakhjulet...

När det vrider sig i tarmarna för att man vill ut o gasa i det fina vädret. Då är det vår.

Såg faktiskt en hoj körandes på bakhjulet idag. Vårtecken? Tja, han hade knotterdäck (eller vad man nu kallar det) så det vettefan om det var ett vårtecken:va

Min arbetskamrat var faktiskt ute och åkte nu på lunchen. Han har en Grön kawa med yoshimura så gissa om det var ett vårtecken???

Det är dessutom strålande solsken och blå himmel här i Skärhamn. Men det är kallt som helvete...

Nu regnar det, är -3 grader, underkylt, ca 5mm tjockt istäcke överallt.
Näää...inte vårtecken när det, här i Skåne. :frysa

Nu regnar det, är -3 grader, underkylt, ca 5mm tjockt istäcke överallt.
Näää...inte vårtecken när det, här i Skåne. :frysa

Men farbror JKay... då e det ju bara att ta med ungarna ut & åka lite skridskor ju :D

nä, om det kunde komma lite snö, så barnen får lite roligt :rolleyes:

Nä, det e tur man har filmen wheelie 2006 med 99 riders, då den åker på med jämna mellanrum när man e lite deppig & längtar till våren/sommaren

Får hoppas våren inte kommer på länge - med tanke på att jag har sålt hojen och kanske inte ska köpa den här säsongen så kommer det bara bli plågsamt med värme..

Sitter nu på kontoret och längtar ut som en pilsk katt!!! Solen skiner, asfalten är torr och hojen behöver bara ett batteri som står på underhållsladdning för att kunna ta mig en repa. men jag sitter fast.

Släpp fångarne loss, det är vår!!!

Ser jag en kortkort kjol så drar jag hem!!!

Utsikt från kontoret idag:

utsikt skärhamn.JPG

Sitter nu på kontoret och längtar ut som en pilsk katt!!! Solen skiner, asfalten är torr och hojen behöver bara ett batteri som står på underhållsladdning för att kunna ta mig en repa. men jag sitter fast.

Släpp fångarne loss, det är vår!!!

Ser jag en kortkort kjol så drar jag hem!!!

Utsikt från kontoret idag:

View attachment 222932

8.5c i skuggan, molnfritt, ingen vind :yoparty

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...