Vårtecken!

Första gången i år som jag ser torr asfalt! :banana

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    67.3 KB · Visningar: 174
solsken och plusgrader hemma hos mej :D

Helsingborg är lite kallt, men solen värmer i lä. Däremot knappast på en båge än ;)
Vägbanorna är något blöta däremot ingen snö/is

Dagens vårtecken: första hojturen! 4 mil på torra vägar, soligt och torrt. Jag gillar Skåne :)

tråkigt med grus bara :gnissla

ja men fy sjutton va vägarna ser ut överallt nu, stora hål i och massa grus som dragits upp av plogbilarna. Där det finns röd asfalt ser det ut som om stenarna i själva vägen pluppat ur...

Var nere å käkade sushi med en polare då jag klev på något jag trodde var asfalt med lite vatten på och hela skon försvann ner i nån snöslask! Hata tidig vår! Mitt enda vårtecken är att jag blir blöt om fötterna istället för kall när jag går till plugget... Kan det inte bli ordentligt varmt på en gång så allt bara dunstar!

En tanke bara.

Undrar om dom har råd att sopa gatorna nu efter den massiva snöröjningen... dom har kört skytteltrafik i veckor nu med lastbilar för att få ut snön ur stan.. :S

Det har försvunnit mycket snö på sistånde. Idag var det soligt och fint.
Känns som man börjar vakna upp ur vinterdvalan nu. Det är nu 2010 börjar.

Vårkänslor

tisdag 2 mars 2010;

Ledig, solsken och på eftermiddagen visade termometern 8 plus under balkongen. Torr asfalt på garageuppfarten. Gråsparvarna som brukar ha bo under takpannorna jobbade på frenetiskt:krama. Tillökningen måste planeras. I natt ett gäng minus igen sägs det.

Hoppas att de som ska sälja sina hojar börjar annonsera snart. GSX-R 750 2002a blå-vit står på önskelistan, plus en hel massa andra.......! Toyman

Onsdag 3/"-2010

Klev ut med hundar kl 6:50, ljust ute, föglera (fåglarna) pipprade (kvittrade) i träna (träden). Hacke hackspett ladda näbben för att ge sig på huset. (dags o leta efter luftgeväret i år igen)
Sola lyste rätt i fejan så visstfaen e våren på G iallafall :)

Fantastisk morgon här, strålande solsken, klarblå himmel och 1 plusgrad. Att vägarna är mestadels torra och fina gör inte saken sämre. Snart premiärtur. :tummenupp :banana

Hallå har du varit i ide? Längre dagar är något jag bevakar från februari, idag är det ljust till 17:30, varjefall om man går efter kommunens belysning.

Minus 16,5 grader i morse på "skuggsidan":D MEN solen börjar värma gott när det inte blåser småjävlar:)För att ni skåningar skall förstå, så har vi här i mälardalen ex i lekparkerna snö i samma höjd som bord som står ute, bänkarna ser man inte ens..samma sak när man går på gång och cykelbanor så är snön ute på gräsytor i ca midjehöjd(då går man ändå på packad plogad snö som är någon dm tjock med..) OM ni tycker att det inte stämmer med snömängden på taken? Så beror det på att det redan har skottats några ggr på taken...

Så här ser det ut från min balkong just nu!

Förra året så körde jag en sväng i februare, samt att första längre(några mil) förra året så var det första "riktiga" premiären 15 mars.

Tror det kommer gå som någon trådade om jäkligt fort denna vår, för när våren kommer så blir det med besked i år, kommer vara knopp o blom samtidigt som massor av snö kvar, kontrasternas vår:Bugar Om ca 3 månader så är det sommarlov från skolarna, och några veckor efter det midsommar, går det ens att fatta en sådan här dag:confused:

Bifogat

• DSCN0427.jpg
    DSCN0427.jpg
    224.5 KB · Visningar: 49
  • DSCN0429.jpg
    DSCN0429.jpg
    214.3 KB · Visningar: 43
  • snöhögen.jpg
    snöhögen.jpg
    221.9 KB · Visningar: 42
Last edited:
Trots snö, så har vi längs vårat hus som står i skuggsida under dagarna, nämligen fått upp ca 7 st lilafärgade krokusar!! Bra kämpat, då resten av trädgården är full med ca 30-40 cm snö! Dessutom är det ett underbart väder ute, och det känns som om solen värmer liiiite liiite i alla fall :)

(detta har skett i Bohus)

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...